Oficjalna strona serii Football Manager (FM 2008, FM 2009, FM LIVE)

Załóż nowe konto

Komentowany materiał

WIEC MYŚLI #29 - Stara Gwardia

27-02-2008 21:06, autor: Perez

Słowa kluczowe: wiec myśli, Scena, historia

Wszystko zaczęło się w czerwcu 1998 roku. Sam miałem wtedy zaledwie 14 lat, tyle ile dziś ma wielu z Was – FM-aniaków. Wtedy stałem jeszcze z boku, aby wreszcie w listopadzie 2001 roku rozpocząć swoją przygodę. Nie mam zamiaru...

Sufler - Komentarze do materiału

elvisreal

Partyzant
Dodano: 27.02.2008 o 21:13 Post #1
nie wiem... wydaje mi sie ze 01.12.03
mogę sie mylić...

kerry

Przodownik Pracy
Dodano: 27.02.2008 o 21:24 Post #2
1 czerwca 2001

irekrog17

Wróg Ludu
Data: 11.08.2008 20:03
Powód: Trolling + Spaming + Schizofrenia
Temat: FAQ i ZASADY
Moderator: jakubkwa
Dodano: 27.02.2008 o 21:26 Post #3
wydaje mi się, że 1.12.03.

portowiec1992

Weteran Wojny Ojczyźnianej
Dodano: 27.02.2008 o 21:27 Post #4
1 czerwca 2001

portowiec1992

Weteran Wojny Ojczyźnianej
Dodano: 27.02.2008 o 21:28 Post #5
No kerry czas na rewanż;)

k-u-b-a1

Przodownik Pracy
Dodano: 27.02.2008 o 21:31 Post #6
1 czerwca 2001.

sorry kerry, ale bezczelnie ściągnę od ciebie ;)

pawelk150

Partyzant
Dodano: 27.02.2008 o 21:40 Post #7
Coz za pesymizm... choc poziom pytan na syflerze i ogolnej dyskusji czasami bywa naptawde zenujacy. Wlasnie przez to wiele osob, ktore maja cos ciekawego do powiedzenia omija takie miejsca szerokim lukiem. Sam przestalem zagladac do suflera gdy widzialem osoby, ktore powtarzaly wczesniej zadane pytania, bo nie chcialo im sie uzyc wyszukiwarki. Mimo to zycze autorowi wiecej optymizmu i wiary w ludzi, bo jest wiele osob ktore z checia czytaja jego felietony, a na konkurs nawet nie zwracaj uwagi.

Pucek

Członek Rządu
Dodano: 27.02.2008 o 21:41 Post #8
Ogólnie to miło. Tak fajnie, ciekawie opisałeś swoje przemyślenia. Jednak na cukierkach się nie skończy... :)

Ja na serię CM?FM patrzę przez pryzmat CM 00/01 do Football Manager 2008. Na Scenę jednak mogę patrzeć tylko przez pryzmat Football Manager 2008 i skrawka 2007. Reszty nie miałem okazji przeżywać na żywo, wszak kabel internetowy nie dosięgał jeszcze nie dawno do mojego komputera.

Ogólniając i pisząc, że mamy dostęp do wszystkiego i że dla nas nie liczy się chęć uczenia, nie korzystamy z encyklopedii, słowników mylisz się. Fakt, dużo jest osób które idą na skróty, jednak patrzysz na to trochę przez Sufler i konkurs. Życie ma jednak wiele innych płaszczyzn. Ja sam mam chęć uczenia i korzystania z "grubych" książek, co robię i nie wiedziałem, że można być z czegoś takiego dumnym. Teraz to do mnie trafia.

Spisywanie od innych było daremne samo w sobie, co innego że dotyczyło także mnie. Dlatego postanowiłem dalej nie walczyć o zwycięstwo bo to nie było by prawidziwe zwycięstwo. Tylko takie daremne i sztuczne. Wcześniej proponowałem odzielenie komentarzy do tekstu i odpowiedzi do konkursu. Jednak nie zechciano tego uwzględnić, więc trochę było to na własne życzenie.

Niestety nie wiem jak to było kiedyś, jak to jest zagranicą ale mam jakąś teorię na ten temat. Czemu nie pojawia się już tyle tekstów. Być może redakcje nie zauważają w swoich użytkownikach potencjalnych "pisarzy", co innego że sami z siebie nie chcą czegoś zrobić. Ostatnio zauważam taki zwyczaj, że ktoś zaczyna pisać, dopiero wtedy kiedy jest w redkacji, wcześniej jakoś mu się nie chciało stukać w klawiaturę. Chyba działa tu coś takiego jak co za coś. Dajecie mi posadkę, ja piszę. Prace społeczne wygasły lub gasną. Obecne społeczeństwo jest bardzo nastawione na materializm. Rzadko kto, robi coś za darmo.

Jak już wcześniej pisałem gram w CM/FM już trochę. Nazwisko Harasia zapamiętałem szczególnie. "Świętoszka" także. Co do wymienionych w Twoim tekście to przyznaje nie kojarzę ich. Chodziło mi o to, że 70-80 % ludzi czytających poprzedni tekst nie wie o nich nic i te nazwiska nic im nie mówią. Dlatego jakieś screeny, czy też dwu-trzy zdaniowy opis byłby wskazany. Co do sentymentów to mam je zarówno do CMów gdzie wygrywałem Wisłą Ligę Mistrzów i w czasie finału z Manchesterem United dzwoniłem do taty do pracy i relacjonowałem mu co się dzieje, jak i do FMów gdzie rozgrywka jest trudniejsza i bardziej skomplikowana. Jednak zarówno tamte, jak i te menedżery dają mi dużą satysfakcję.

Co do okolicznościowych tekstów to są one jak najbardziej OK. Tylko ważne aby to co się w nich zawiera było zrozumiałe dla każdego i dość łatwe do wyobrażenia (np. te krótkie opisy-wspomnianie powyżej).

Nadal są teksty, które wzbudzają masę komentarzy. Choćby miodność M8_PL, spojrzenie na to oldgunza, czy też tekst Moralne ględzenie Reapera. W Przypadku Wiecu może było tak, że po pierwsze przygniótł go konkurs oraz to, że pojawiał się zawsze co tydzień w określonej porze.

kacpergawlo

Żołnierz Frontu Ideologicznego
Dodano: 27.02.2008 o 21:47 Post #9
W odpowiedz na pytanie nie bede sie bawil, bo po pierwsze nie mam pojecia, a po drugie nie chce zrzynac od kogos i zabierac punkt komus kto naprawde wiedzial. Co do tekstu to moze rzeczywiscie jest mniej tekstow, ale ostatnio ruszylo, duzo felietonow chocby sam "Wiec...", nowe opowiadanie o Blackburn. Sam nawet ciagle sie staram przeforsowac swoje opowiadanie (moze nie na temat, ale kiedy dostane opowiedz, wiem ze jestem niecierpliwy :)). Zgodze sie z Toba, ze patrzac na ostatnie tematy na suflerze to mozna sie zalamac, ale to moze sie poprawic po publkacji nowego FAQ. Ogolnie mowiac to jest coraz lepiej, ale moze byc jeszcze lepiej.

Pucek

Członek Rządu
Dodano: 27.02.2008 o 21:48 Post #10
Za literówki i momentami dziwne działanie Shifta przepraszam ale Sufler i CMRev rozwaliło mi przez te pół roku klawiaturę a Mozilli nie mam (wolę Operę) i błędów mi nie ukazano :)

portowiec1992

Weteran Wojny Ojczyźnianej
Dodano: 27.02.2008 o 21:48 Post #11
Heh jak ktoś ściągnie to jest dobry.
Co do tekstu to autor ma racje że już ludzi nie interesują tak artykuły,felietony jak kiedyś.Pamiętam jak zaczynałem swoją przygodę z serią to po prostu mogłem cały dzień spędzić na necie w poszukiwaniu różnych artykułów na temat Cm.Jednak dzisiaj gracze nie skupiają się na tym co ktoś tam napisze(nie mówię że wszyscy)tylko bardziej ich interesuje wymiana się talentami,screenami z karier itp.Ja osobiście wiele razy czekałem na kolejną część opowiadać B!(szkoda że na razie zaprzestał pisania).Wiadomo jakie dzisiaj wśród młodzieży jest zamiłowanie do lektur.Wszyscy wolą posłuchać niż poczytać.Aczkolwiek ja czytam prawie wszystkie artykuły pojawiające się na stronie ale z rzadka komentuje.Fajnie by było gdyby było więcej poradników może wtedy ożyła by dyskusja.Użytkownicy by się wypowiadali,prostowali kolejne zagadnienia ale wiem że sam mówię ale nic nie robie w tym kierunku.Może pora zacząć?
W każdym razie Perez mam nadzieje że powrócisz kiedyś w jeszcze większym stylu gdyż te Wiece niejednokrotnie przyciągały moją uwagę.Powodzenia w dalszej pracy.

kunXon

Żołnierz Frontu Ideologicznego
Dodano: 27.02.2008 o 21:55 Post #12
Powiem szczerze, przeczytałem wszystkie "Wiece myśli", nie wziąłem udziału w żadnym z konkursów, a na większość nawet nie spojrzałem. Nie chodzi tu o to, że uważam konkurs za coś złego, tylko po prostu przeważnie jak tu wchodzę to od razu widzę ok. 15 takich samych odpowiedzi. Ciekawe, czy podobne byłoby zainteresowanie, jeśli od początku byłoby wiadomo, że nagród nie będzie ;> Fajna sprawa, że ktoś dzieli się z innymi FManiakami swoimi odczuciami. Podziwiam Cię także za to, że masz wytrwałość (choć dziś trochę temu zaprzeczyłeś ;) pisać to wszystko. Żeby nie było tak kolorowo, zdarza mi się nie zgadzać z Twoimi uwagami. Jednak nie piszę tu tego, bo raczej przez tłum żądny zwycięstwa w konkursie trudno się przebić :) Dziś na przykład nie podobało mi się, że żalisz się na to jak wszyscy inni są leniwi, bo się nie udzielają. Nie będę tu mówił, że miałem zamiar opisywać swoją karierę i wysłać ją do Was, bo tak nie było. Trochę "natchnąłeś mnie" i może (oby nie tylko ja!) w wolnej chwili coś napiszę. Nie obiecuję ostatecznego skutku, jednak obiecuję próby :) Masz wg mnie jednak prawo być zły na nas, suflerowiczów, bo w końcu od nas także zależy obraz tej stronki. Ja osobiście żałuję, że kończysz z tą serią felietonów, mam nadzieję, że przyjdą następne. Pozdrawiam i liczę, że nie wszyscy są tu zainteresowani jedynie konkursami.

Pisałem to kilkanaście minut, więc jeśli ktoś tak jak ja wysilił się bardziej niż jedno krótkie 'konkursowe' zdanie, to tych ludzi przepraszam. Pozdrawiam.

portowiec1992

Weteran Wojny Ojczyźnianej
Dodano: 27.02.2008 o 21:58 Post #13
W sumie to moi przedmówcy mają racje.Ten konkurs powinien się odbywać tak że odpowiedzi są przesyłane na skrzynkę do Pereza.Sam kilka razy zgapiłam odpowiedz od innych gdyż nie miałem pojęcia.Więc to nie jest konkurs dotyczący wiedzy o FM a konkurs sprytnego wyczekania i przepisania tego co poprzednik napisał.Moim zdaniem nie powinno być nagród za ten konkurs.Według mnie powinny być przekazane np. dla najaktywniejszych przy tworzeni FAQ.

Reaper

Minister Spraw Zagranicznych
Dodano: 27.02.2008 o 22:03 Post #14
Pucek: o czym Ty mówisz, mamy brać losowych ludzi z suflera do redakcji i kazać im pisać? M8_PL pokazał nam kilka świetnych felietonów napisanych w kilka dni i dobiero dostał się do redakcji. Grzechoo był długo testowany przez nas zanim uzyskał niektóre przywileje. Tak samo pozostali, nie ma tak, że bierzemy kogoś do redakcji i dopiero wtedy mu każemy wykazać się umiejętnościami. Jeśli ktoś takowe posiada to niech je nam ukaże poprzez napisanie kilku tekstów/newsów/zrobienie grafik itd. Wtedy dopiero otwiera się przed nim szansa wejścia do redakcji.
Ja sam zostałem ściągnięty z innej strony, na której zdążyłem zrobić naprawdę wiele i cieszę się, że zostało to docenione.

kerry

Przodownik Pracy
Dodano: 27.02.2008 o 22:04 Post #15
Zgadzam się z portowcem. I nie powinno byś czegoś w stylu "kto pierwszy ten lepszy". Niektórzy użytkownicy (w tym ja) mają problemy z CM Rev i nawet gdy znają odpowiedź, to strona im się włącza strasznie długo przez co tracą sporo czasu. Niektórym szybciej działa strona i to oni są w uprzywilejowanej sytuacji.

Reaper

Minister Spraw Zagranicznych
Dodano: 27.02.2008 o 22:07 Post #16
Konkurs był jaki był i nagrody będą. Perez mógł się spodziewać, że będzie zgapianie odpowiedzi i Ci, którzy starali się dla konkursu nie będą cierpieli z powodu tego niedopatrzenia ;)

pawelk150

Partyzant
Dodano: 27.02.2008 o 22:09 Post #17
Osobiscie nie mam nic do konkursow. Podnosza one zainteresowanie strona, ale podczepianie ich pod ambitne felietony mija sie z celem. Nie mozna oczekiwac od ludzi ambitnej dyskusji i zarazem zachecac ich do wyscigu o to kto pierwszy poda prawidlowa odpowiedz, bo powoduje to niepotrzebny zamet i odciaga od tego co najwazniejsze... od felietonu

Pucek

Członek Rządu
Dodano: 27.02.2008 o 22:16 Post #18
Reaper jasne, że nie losowych. Chodziło mi o to, że coraz mniej jest takich którzy robią coś za darmo. oldgunz pokazał swoim tekstem (odpowiedzią na tekst M8_PL), że wśród użytkowników są także tacy, którzy mogą coś napisać. Oczywistą prawdą jest to, że muszą to zrobić sami z własnych chęci. Może także kiedyś pojawiało się tak wiele tekstów ponieważ było przyjmowanych kilka słabszych, teraz przyjmowane są tylko najlepsze. To tylko przypuszczenie.

Tak na marginesie to ciekawe teksty ostatnio zauważyłem na FMP & CCM. Coś ciekawego dzieje się w Scenowym Raptularzu promowanym przez FMP, jednak jeszcze brakuje mu tego czegoś (sam nie wiem czego :)).

kunXon

Żołnierz Frontu Ideologicznego
Dodano: 27.02.2008 o 22:17 Post #19
Tylko kto mógł przypuszczać, że konkurs przybierze taką formę ;) Nie chcę się wypowiadać za Pereza, czy też w jego imieniu, ale wydaje mi się, że nie do końca tak to miało wyglądać. Inna rzecz, która mnie zastanawia to to, że niektórzy w tym (niestety) ja, odzywamy się gremialnie wtedy, gdy ktoś wywoła nas do odpowiedzi. Nie wiem czy odrobinę się nie zapędzam, ale chyba ten "WM" może dać najwięcej wyczerpujących wypowiedzi tylko dlatego, że Perez troszku nam to wyperswadował ;) Takie moje przemyślenie, być może złe i bardzo bym chciał się mylić.

pawelk150

Partyzant
Dodano: 27.02.2008 o 22:25 Post #20
kunXon niestety swieta prawda ;). Nic dodac, nic ujac...

portowiec1992

Weteran Wojny Ojczyźnianej
Dodano: 27.02.2008 o 22:28 Post #21
To może chociaż zróbmy tak że każdy użytkownik który wziął udział w konkursie musi przesłać do redakcji jakiś felieton,artykuł albo poradnik.Wiadomo nie musi być to praca bezbłędna ale żeby chociaż się postarać.Ten artykuł dał mi sporo do myślenia więc redakcja może się spodziewać niedługo jakiejś mojej pracy;)Postanowiłem to napisać gdyż uważam że duża część przyszłości rewolucji zależy od nas.

Stronicowanie

Dodaj odpowiedź

Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.

Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie zasad oraz zapoznanie się z faq.

Nim spytasz - poszukaj

Wyszukiwarka

Filtr kategorii

Ostatnio komentowane