Możliwość zaimportowania zdjęcia do profilu naszego wirtualnego menedżera pojawia się w momencie rozpoczęcia gry. Wielu osobom zdarza się jednak pominięcie tego punktu w ferworze oczekiwania na rozpoczęcie nowej kariery. Są również tacy, którzy moment odpowiedzialny za wczytanie pliku przegapili lub zdjęcie im z różnych przyczyn zniknęło. Dlatego też warto zapoznać się z krótkim poradnikiem i przekonać się, że „ręczne” dodanie naszego zdjęcia do gry wcale nie jest skomplikowane.
Na samym początku wybieramy zdjęcie. Nie powinno być ono zbyt duże. Optymalna rozdzielczość fotki wynosi 180x180px, a wymagane rozszerzenie to PNG. Jak wykonać facepack metodą cut-out, pisał swego czasu nasz redaktor – Brudas. Ja posłużę się przykładowym zdjęciem.

Kiedy zdecydowaliśmy się już na obrazek, który chcemy wrzucić, przechodzimy do dalszej części zabawy. Teraz wchodzimy do folderu „graphics” w katalogu: Moje dokumentySports InteractiveFootball Manager 2010. Jeśli folder nie istnieje, należy go utworzyć. Tworzymy wewnątrz niego katalog, gdzie wrzucać będziemy twarz, np. „Picture”. Umieszczamy w nim naszą fotkę, a następnie zabieramy się za tworzenie configu.
Plik config.xml utworzymy w notatniku. Klikamy prawym przyciskiem myszy na pulpicie, wybierając Nowy -> Dokument tekstowy.

Otworzyliśmy właśnie program Notatnik, do którego musimy wkleić następujący kod:
[code]
[/code]
Przede wszystkim muszę wyróżnić dwa istotne zwroty. Pierwszy („NAZWA PLIKU”) wyszukuje w folderze, w którym znajduje się config, plik o podanej nazwie. Zastępujemy zatem tę frazę nazwą naszej fotki, np. JA. Należy pamiętać, że nie wpisujemy rozszerzenia, jedynie samą nazwę!
„NUMER ID” to unikalny identyfikator, który gra przypisała naszemu menedżerowi. W celu jego sprawdzenia należy uruchomić grę, wczytać save, na którym toczy się rozgrywka, a następnie wejść w Ustawienia -> Obraz i dźwięk i zaznaczyć opcję Pokazuj ID.

Teraz wchodząc w nasz profil z prawej strony jego nazwiska zobaczymy identyfikator liczbowy.

Przepisujemy go do wyróżnionego miejsca w kodzie. Teraz możemy z powrotem odhaczyć pokazywanie numerów ID.
Ponieważ zdjęcie nazwałem 1.png, mój kod wygląda tak:
[code]
[/code]
Teraz musimy odpowiednio zapisać nasz config.

Bardzo ważne jest, by plik nazwać config.xml, a w polu wyboru „Zapisz jako typ:” ustawić opcję „Wszystkie pliki”! Jeśli tego nie zrobimy, plik zapisze się w formacie TXT i gra go nie pobierze.
Sprawdzamy, czy plik ze zdjęciem i config znajdują się w tym samym folderze. Jeśli tak, włączamy grę i odświeżamy skórkę, zaznaczając odpowiednią opcję w ustawieniach i zatwierdzając zmiany.

Po wczytaniu naszego save’a powinna pojawić się fotka naszego menedżera.

Słowa kluczowe:
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ