Witam serdecznie wszystkich użytkowników FM Revolution. Mam na imię Bartosz i jestem jednym z pomysłodawców założenia cyklicznie powtarzanej ligi FML (Football Manager League). Od kilku lat moja gra w Football Managera istnieje tylko dzięki opcji multiplayer, nie jestem w stanie wyobrazić sobie samotnej rozgrywki - po prostu szybko mnie to nudzi, brak rywalizacji, brak kontaktu z innymi osobami. Postanowiłem zrobić kolejny krok w celu integracji społeczeństwa tej gry, wpadłem na pomysł organizacji ligi, dzięki której wejdziemy na kolejny poziom rywalizacji i przybliży tę grę do wyjścia w świat turniejów offline.
Chciałbym, aby ten projekt był bardzo medialny. Nawet osoby które nie biora udziału w FML chciały na bierząco sledzić co aktualnie się dzieje w lidze. Wstępnie mam w planach streamy z etapów rozgrywek, prowadzenie wielu ciekawych statystyk, czy wywiady z zawodnikami itp.
Osoby biorące udział w lidze, skupiaja się wyłącznie na rozgrywce, resztą zajmują sie organizatorzy FML.
Starałem się wyciągnąć z tej gry to, co lubią wszyscy najbardziej, czyli okienko transferowe. Najważniejszym elementem ligi jest DRAFT, dzięki któremu dobieramy zawodników do swojego zespołu, ale o tym dokładniej w regulaminie, który zamieszczam poniżej.
Regulamin FML
1. Postanowienia ogólne
1. Poniższy regulamin dotyczy rozgrywek FML.
2. Organizatorami rozgrywek są osoby wchodzące w skład założycieli FML.
3. Za złamanie Regulaminu grożą kary, które szczegółowo opisuje sekcja Regulaminu pt. „Dodatkowe działania zabronione i kary”.
4. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu.
5. Wszystkie sytuacje sporne oraz interpretacje regulaminu rozstrzygają organizatorzy i administratorzy rozgrywek.
6. Organizatorzy wyznaczają administratorów.
7. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania.
2. Warunki uczestnictwa w rozgrywkach FML
1. Posiadanie konta użytkownika na www.cmrev.com, od co najmniej 2 miesięcy.
2. Posiadanie oryginalnej kopii gry Football Manager 2015 z dostępem do platformy „Steam”.
3. Warunkiem uczestnictwa jest wpisanie się na listę zgłoszeniową w momencie ogłoszenia startu danej ligi w odpowiednim manifeście na stronie www.cmrev.com.
4. Posiadanie zainstalowanej aplikacji „Teamspeak3” oraz działającego zestawu słuchawki/głośniki + mikrofon, w celu przebywania na serwerze chatu głosowego podczas draftu i rozgrywek ligowych.
5. Przy zgłoszeniu się powyżej 5 osób do danej ligi, zawodnicy zostaną wyłonieni poprzez losowanie + 2 osoby listy rezerwowej.
6. Każdy zawodnik wyraża zgodę na nagrywanie audio/video i na upublicznianie takich materiałów przez organizatorów.
7. Każdy zawodnik wyrażą zgodę na upublicznianie swojej osoby podczas streamu na stronie www.twitch.tv/fmlxxi.
8. Szczegóły zostaną opisane w odpowiednich manifestach na stronie www.cmrev.com.
9. Każdy z uczestników rozgrywek zobowiązany jest do zaznajomienia się z Regulaminem oraz jego przestrzegania. Przystąpienie do rozgrywek równoważne jest akceptacji postanowień Regulaminu.
3. System rozgrywek
1. Eliminacje:
-
Zaplanowanych jest 5 rozgrywek ligowych.
-
W każdej lidze bierze udział 5 zawodników.
-
Zwycięzca przechodzi do fazy „Finałowej” - jeśli zawodnik nie zgłosi chęci uczestnictwa w dalszej fazie, miejsce dostaje kolejna osoba z ligi.
-
Zdobywca 2. miejsca awansuje do fazy „Dzikiej karty” - jeśli zawodnik nie zgłosi chęci uczestnictwa w dalszej fazie, miejsce dostaje kolejna osoba z ligi.
2. Dzika karta:
-
Zaplanowana jest 1 rozgrywka ligowa.
-
W lidze bierze udział 5 zawodników.
-
Zwycięzca przechodzi do fazy „Finałowej” - jeśli zawodnik nie zgłosi chęci uczestnictwa w dalszej fazie, miejsce dostaje kolejna osoba z ligi.
3. Finały.
-
Zaplanowana jest 1 rozgrywka ligowa.
-
W lidze bierze udział 6 zawodników.
-
Zdobywca pierwszego miejsca otrzymuje tytuł – Mistrz [numer edycji] FML oraz gwarantowane miejsce w przyszłej edycji.
4. Plan rozgrywki ligowej – identyczny dla każdej fazy.
1. Dzień 1.
-
Każdy zawodnik dostaje sumę pkt. w celu wybrania graczy podczas draftu.
-
Ogłoszenie listy kolejności w wyborze draftu.
-
Zawodnik wybierający, jako 5. otrzymuje dodatkowe 10% pkt, 4. - 7%, 3. - 5% i 2. - 3%.
-
Możliwość handlu tylko pierwszymi 3 rundami draftu. W 4 rundzie draftu zostanie zachowana kolejność wcześniej wyznaczona.
-
Ogłoszenie listy graczy, którzy będą dostępni w drafcie danej ligi.
2. Dzień 5.
-
Zakończenie handlu rundami draftu.
-
Obowiązek zgłoszenia administratorom ustaleń wymiany punkty –rundy draftu do 23.59 danego dnia przez obie strony wymiany.
3. Dzień 6.
-
Draft – wszyscy użytkownicy muszą przebywać na podanym wcześniej serwerze głosowym.
-
Maksymalne spóźnienie to 15 min. od wcześniej wyznaczonej godziny.
-
Osoba spóźniona do 30 min dobiera zawodników po zakończeniu oficjalnych rund draftu.
-
Osoba spóźniona ponad 30 min zostaje zdyskwalifikowana – osoba z listy zajmuje miejsce zdyskwalifikowanego gracza.
-
Każdy zawodnik ma 1 min. na wybranie gracza. Po przekroczeniu czasu przepada jego kolej i dobiera brakującego zawodnika po oficjalnej części draftu.
-
Zawodnicy wybierają 21 graczy (minimalnie 18 graczy).
-
Po 11 rundzie draftu, przewidziana przerwa 20 min.
-
Każdy zawodnik ma 1 przerwę 5 min. – przed i po przerwie.
4. Dzień 8. (99% sobota)
-
Wszyscy użytkownicy muszą przebywać na podanym wcześniej serwerze głosowym.
-
Start rozgrywek ligowych o wyznaczonej wcześniej godzinie ( 9-10 rano).
-
Maksymalne spóźnienie to 20 min. od wcześniej wyznaczonej godziny.
-
Osoba spóźniona ponad 20 min zostaje zdyskwalifikowana. – Zostaje wpisana na czarną listę i nie ma szans na udział w żadnej kolejnej edycji.
-
Zawodnicy otrzymują 20 min na przygotowanie drużyn.
-
Każda drużyna posiada takie same sztaby szkoleniowe i obiekty sportowe.
-
Zakaz transferowy (zawodnicy i sztab szkoleniowy)
-
Informacje dodatkowe:
-
Administrator rozgrywki.
-
Kontroluje czas gry, tury - max. 1 min.
-
Może wyrzucić nieaktywnych graczy.
-
Udziela upomnienia za nieprzestrzeganie zasad, które szczegółowo opisuje sekcja Regulaminu pt. „Dodatkowe działania zabronione i kary”
-
Nie bierze udziału w rozgrywce, ale jest obserwatorem.
-
Każdy zawodnik ma 2 przerwy po 5 min, zgłasza je Administratorowi.
-
Każdy zawodnik ma prawo nie uczestniczyć, jako kontrolujący w meczu maksymalnie 2 razy, za 3 razem zostanie zdyskwalifikowany.
5. Zasady ligi
1. Punkty:
-
Zwycięstwo - 3
-
Remis – 1
-
Porażka - 0
2. Liczba spotkań:
-
8 (liga 5 osób),
-
10 (liga 6 osób).
3. Brak ograniczeń składu.
4. 10 rezerwowych, 3 zmiany.
5. Kary:
-
1 mecz za 3 żółte kartki.
-
1 mecz za kolejne 2 kartki.
-
1 mecz za każdą kolejną.
-
1 mecz za czerwona kartkę.
6. Nagrody (Wstępnie)
1. Zajęcie 1. miejsca w Eliminacjach i Dzikiej Karcie:
-
Koszulka Mistrza.
-
Wybrana 1 Książka z listy.
2. Zajęcie 1. miejsca w Finałach:
-
Puchar.
-
Koszulka Mistrza FML danej edycji.
7. Dodatkowe działania zabronione i kary
1. Niesportowe zachowanie lub ogólnie kłopotliwe(np. krzyk, wyzwiska), niewłaściwe i nieprofesjonalne działania skierowane przeciwko innemu graczowi(nawet w grze).
2. Wypowiedzi:
-
Propagują alkohol,
-
Propagują narkotyki i inne środki odurzające,
-
Obrażają osoby publiczne lub zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby,
-
Obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie,
3. Administrator decyduje o udzielaniu upomnień.
-
3 upomnienia = dyskwalifikacja.
Jeśli macie jakieś ciekawe propozycję, bardzo chętnie ich wysłucham. Zapraszam do dyskusji w komentarzach oraz na oddawanie głosów w sondzie.
Pozdrawiam,
bartzh
PS1: Zdaje sobie sprawę że to mogło się czytać trochę opornie, ale moje umiejętności pisarskie nie są na wysokim poziomie ;)
PS2: Zapraszam do lajkowania naszej strony facebook.
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ