Mamy sierpień, środek wakacji i odpoczynku od szkoły, studiów czy pracy. Z reguły czas ten przeznaczamy na rozmaicie rozumianą zabawę i nikomu do glowy nie przychodzi, żeby się czegoś uczyć.
Z drugiej strony może jednak warto skorzystać z chwili wytchnienia od narzucanej nam nauki :D i nauczyć się czegoś, co może się wielu przydać.
Tak więc dziś macie okazję nauczyć się edytować plik fake.lnc, który jak pewnie doskonale wiecie odpowiada za szaraków w reprezentacji Niemiec. Oczywiście są już gotowe pliki tego typu, ale czasem serwer wygasa, czasem nie mamy dostępu do internetu, a grać trzeba :)
Najpier plik musimy znaleźć, co nie jest trudne. Znajdziemy go w ścieżce Football Manager 2012/data/db/1220/lnc/all oczywiście jeśli chodzi nam o zmiany bazy domyślnej to w miejsce 1220 będzie 1200. Sądze też, że każdy jest w stanie zlokalizować na swoim dysku twardy położenie folderu z Football Managerem (nawet jesli do tego potrzebuje windowsowej wyszukiwarki :)
Po otwarciu folderu all, zobaczymy trzy pliki - fake.lnc, nleague.lnc oraz lic_dan_swe_fra.lnc. Ten ostatni nas nie interesuje jeśli nie gramy w języku duńskim, szwedzkim lub francuskim.
Otwórzmy najpierw pierwszy z nich, w tym celu klikamy nań dwukrotnie, wyświetli nam się okienko wyboru programu, którym chcemy go otworzyć, wybieramy Notatnik.
Plik wygląda następująco:
#Germany - ten fragment odpowiada za szaraków w Niemczech (najpierw mamy ID Niemiec czyli 771, a potem cyfrę 1, która właśnie szaraków włącza. Wystarczy zmienić na 0 w miejsce tej ostatniej jedynki i mamy od następnych powołań prawdziwych piłkarzy w tej kadrze)
"FAKE_NATIONAL_TEAM" 771 1
#Holland/France - poniższy fragment odpowiada za wyłączenie facepacków piłkarzy reprezentacji Francji i Holandii, podbnie jak powyżej wystarczy zmienić jedynki na 0 i zdjęcia już normalnie się pojawią.
"DISABLE_PLAYER_PICS" 784 1
"DISABLE_PLAYER_PICS" 769 1
#player name changes - ten kawałek kodu z kolei zamienia w grze Olivera Kahna na Jensa Mustermann (to taki niemiecki odpowiednik Jana Kowalskiego), napierw mamy ID piłkarza, a nastepnie jego imię i nazwisko, wystarczy obie te wartości zmienić na Oliver Kahn i w grze już wszystko śmiga.
"CHANGE_PLAYER_NAME"
1277
"Jens"
"" "Mustermann"
Po zmianach fragment kodu powinien wyglądać tak:
#Germany
"FAKE_NATIONAL_TEAM" 771 0
#Holland/France
"DISABLE_PLAYER_PICS" 784 0
"DISABLE_PLAYER_PICS" 769 0
#player name changes
"CHANGE_PLAYER_NAME"
1277
"Oliver"
"" "Kahn"
Zapisuje plik i voila, gotowe :)
Zerknijmy teraz na drugi z plików czyli nleague.lnc, ten z kolei odpowiada za zmiany w lidze japońskiej i kilku reprezentacjach.
Więc mamy znany z poprzedniego pliku fragment włączający szaraków w reprezentacjach:
#China
#"FAKE_NATIONAL_TEAM" 110 1
#South Korea
#"FAKE_NATIONAL_TEAM" 135 1
#japan
"FAKE_NATIONAL_TEAM"
116
1
Zmieniamy ostatnie 1 na 0, uzyskując
#China
#"FAKE_NATIONAL_TEAM" 110 0
#South Korea
#"FAKE_NATIONAL_TEAM" 135 0
#japan
"FAKE_NATIONAL_TEAM" 116 0
a następnie zaznaczamy i kasujemy całą poniższą zawartość pliku od linijki # fake players - Albirex Niigata (Singapore) aż do samego dołu. W tej części znajdują się dane zmieniające nazwy, barwy, i jeszcze coś tam w klubach ligi japońskiej, po usunięciu mamy już normalne nazwy i barwy. Zapisujemy plik.
Włączanie i wyłączanie szaraków w kadrach następuje od następnych powołań, natomiast zmiany dotyczące klubów japońskich zadziałają dopiero po ponownym rozpoczęciu rozgrywki, dlatego warto zmiany w tych plikach wprowadzać od razu po zainstalowaniu gry.
Mam nadzieję, że dzięki tej notce przynajmniej część z Was będzie w stanie samemu radzić sobie, z bardzo popularnym wśród graczy problemem.
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ