Nie ulega wątpliwości, że atrybuty, za pomocą których są odzwierciedlane umiejętności graczy w FM, to bardzo ważny aspekt tej gry. Podczas prac nad każdą kolejną wersją fani zgłaszają, jakie dodatkowe atrybuty chcieliby w niej zobaczyć.
Tym razem jest jednak inaczej. Wśród wielu pomysłów na udoskonalanie serii Football Manager brakuje tych dotyczących opisywania piłkarzy w wirtualnym świecie. Czy to oznacza, że w FM 2005 zawodnicy są odzwierciedlani przez optymalny, żeby nie powiedzieć idealny, zestaw atrybutów? Śmiem wątpić...
Czego więc brakuje? W tym miejscu chciałbym przypomnieć rewolucyjny wręcz pomysł zgłoszony twórcom gry podczas prac nad jedną z kontynuacji serii przez
Vamiego. Według niego każdy niemalże atrybut powinien być podzielony na dwie części:
umiejętność (z ang.
ability) oraz
skłonność (z ang.
tendency). Postaram się to wyjaśnić na najprostszym przykładzie - dryblingu. Zawodnik o umiejętności dryblowania na poziomie 20 i skłonności do dryblowania na poziomie 1 choć posiadałby wszelkie predyspozycje do podejmowania indywidualnych akcji i oszukiwania przeciwników wymyślnami zagraniami technicznymi po prostu nie robiłby tego. Natomiast gracz o odwrotnie rozłożonych atrybutach dryblowałby nagminnie, choć nieudolnie. Oczywiście podobnego rozdziału nie można zastosować do wszystkich atrybutów, jednak wprowadzenie go przynajmniej do części z nich byłoby z pewnością krokiem naprzód w odzwierciedlaniu rzeczywistości i, co za tym idzie, rozwoju gry.
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ