Wydanie Championship Managera 4 przez Sports Interactive było z pewnością jednym z ważniejszych wydarzeń w historii tej firmy. Gra została stworzona praktycznie od zera, bazując w niewielkim stopniu na kodzie CM3. Ma to i swoje negatywne następswa.
Polityka Sports Interactive jest jasna - co kilka lat wydają oni grę rozpoczynającą nową serię i oznaczaną wyższym numerkiem, która jest rokrocznie rozbudowywana i wypuszczana na rynek jako kolejna odsłona odpowiedniej wersji. Jednak przy tworzeniu gry mającej zapoczątkować nową serię, która jest wtedy robiona od zera, może się zdarzyć tak, że programistom coś umknie, zapomną o dodaniu pewnej opcji lub... nie wprowadzą jej specjalnie.
Tak stało się z ekranami taktycznymi z CM3 (popularnie zwanymi wibble/wobble), dzięki którym mogliśmy ustawić zawodników na boisku w każdej niemal sytuacji. Zostały one zastąpione rozbudowanymi indywidualnymi poleceniami taktycznymi, czego jednak część fanów gry nie może do dzisiaj przeboleć. Sprawa wygląda jeszcze gorzej, gdy w miejsce usuniętej opcji nie pojawia się żaden substytut. Tak stało się w przypadku małej acz praktycznej rzeczy, jaką niewątpliwie było obliczanie i wyświetlanie w informacjach o drużynie średniej wieku zespołu. Po raz ostatni była ona widoczna w CM3 01/02, potem, z niewiadomych przyczyn, zniknęła i nie może wrócić do dzisiaj, choć przed premierą każdej nowej odsłony gry fani skrupulatnie o niej przypominają. Najprawdopodobniej średniej wieku nie ujrzymy również w FM 2006, jednak
Ter zapewnił, że kiedyś z pewnością się ona pojawi. Może tym razem już na stałe?
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ