W managerach piłkarskich bardzo ważne jest, by możliwie wiernie przedstawić umiejętności graczy. Sports Interactive, jak większość firm, zdecydowało się na odwzorowanie ich liczbami. Jak się jednak okazuje, ten sposób zaczyna już niektórych nudzić.
Zresztą wśród osób, którym standardowy system wyświetlania atrybutów graczy znacznie się już przejadł jest najwyraźniej również kilku twórców Football Managera. W ostatniej wersji gry zobaczyliśmy przecież alternatywny sposób obrazowania umiejętności piłkarzy, za pomocą diagramów. Czy twórcy w FM 2007 posuną się jeszcze dalej? Wiele na to wskazuje, bo zwolennikiem stworzenia kilku opcji przedstawiania atrybutów zawodników i umożliwienia graczowi wyboru preferowanego ustawienia jest naczelny grafik SI - Craig Hunter. Pomysłów jest sporo, od tych mniej możliwych do realizacji do bardzo prawdopodobnych. Do tej drugiej grupy należą gwiazdki, od jeden do pięciu, których wprowadzenie byłoby bardzo sensowne przy równoczesnym ustopniowaniu scoutowania. Idea jest prosta - po wysłaniu obserwatora do danego kraju zbierałby on jedynie połowiczne informacje o badanych zawodnikach i wtedy ich atrybuty mogłyby być wyświetlane w mniejszej skali, np. 1-5 i właśnie za pomocą gniazdek. Mniejsza skala to większy margines błędu, a wiadomo że przy pierwszej obserwacji trudno scoutowi określić dokładnie umiejętności piłkarza, nawet te najważniejsze na jego pozycji. Pełen zestaw umiejętności miałby być w takiej sytuacji odkrywany dopiero po indywidualnym przypisaniu obserwatora do gracza. Inny, nawet bardziej prawdopodobny do wprowadzenia w życie pomysł, to przeniesienie sposobu wyświetlania atrybutów z FM 2006 w wersji na konsolę Xbox 360. Były one przedstawione, z powodu ograniczonej wielkości ekranu, w sposób bardziej ogólny, rodem z Pro Evolution Soccer (
screen). Czy ta opcja zostanie wprowadzona jako alternatywa w FM, i czy już w najbliższej jego odsłonie? Okaże się za parę miesięcy, jednak jest spora na to szansa, gdyż porównując zrzuty ekranu z FM 2006 na Xboxa i opublikowane screenshoty FM 2007 widać powtarzające się elementy (np. grafika wyświetlana na ekranie podczas zapisywania gry -
tak wygląda ona w FM 2006 Xbox 360, a
tak w FM 2007 na PC).
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ