Podstawowe narzędzie pracy updatera, wykorzystywane również w mniej szlachetnym celu ułatwienia sobie rozgrywki. Mowa oczywiście o edytorze dołączonym do gry - przydatne narzędzie z funkcjonalnym, okienkowym interfejsem. Czy można chcieć więcej?
Okazuje się, że można i właśnie o owy interfejs chodzi. Otóż pewnemu użytkownikowi
forum SI zapragnęło się używać edytora z poziomu... wiersza poleceń. Tego typu programy są co prawda jeszcze dość popularne na niektórych systemach operacyjnych, jednak w dzisiejszych czasach wygląd aplikacji stał się równie ważny, jak jej możliwości techniczne, a interfejs okienkowy jest wręcz wymagany przez stanowczą większość użytkowników. Jednak, wbrew pozorom, dostęp do edytora za pośrednictwem wiersza poleceń dawałby graczom pewne dodatkowe możliwości...
I nie chodzi tu o możliwości samego programu, które pozostałyby w tym wypadku bez zmian (te same opcje edycji w przypadku obu interfejsów), ale o efekt, jaki można by uzyskać za pomocą plików wsadowych (w systemach Windows są to pliki o rozszerzeniach
*.bat lub
*.cmd). Są to proste programy skryptowe, które stworzyć można w każdym edytorze tekstu, zawierające serię poleceń wykonywanych po kolei po uruchomieniu takiego pliku.
Jeśli więc dałoby się edytować bazę danych za pomocą odpowiednich komend, możliwe byłoby stworzenie uaktualnienia w postaci pliku wsadowego, które każdy zainteresowany mógłby ściągnąć i uruchomić zmieniając odpowiednio bazę danych. Update w takiej wersji ważyłby znacznie mniej, gdyż zawierałby jedynie listę zmian, jakie mają zostać w bazie poczynione, nie zaś całą bazę (podobne rozwiązanie zastosowano kiedyś w
FM Genie - nieoficjalnym edytorze do jednej z wcześniejszych wersji gry). Co więcej, pliki wsadowe można by łatwo ze sobą scalać tworząc większe uaktualnienia z mniejszych, czy nieco bardziej rozbudzając wyobraźnię - globalny update z lokalnych.
Takie rozwiązanie ma też swoje wady. Uaktualnienie w postaci pliku wsadowego trzeba by aplikować konkretnej wersji bazy danych, tak by numery ID zawodników, trenerów czy klubów były takie same na komputerach wszystkich graczy korzystających z update'a. To jednak nic w porównaniu z drugim minusem, jakim jest... małe prawdopodobieństwo realizacji tego pomysłu. Prace nad edytorem, jako dodatkiem do gry, mają w
Sports Interactive dość niski priorytet. Dość powiedzieć, że zajmuje się nimi jeden programista -
Michael Nygreen - który jednak oprócz tego jest zatrudniony przy tworzeniu FM-a w wersji na platformę
Xbox 360.
Słowa kluczowe:
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ