Praktyka poprzednich lat jednoznacznie wskazywała na połowę sierpnia, jako na prawdopodobny czas publikacji pierwszych oficjalnych informacji na temat Football Managera 2011. Tym razem również nie było inaczej!
Niedawny wyciek informacji, którego sprawcą stał się polski dystrybutor gry – firma CD Projekt – zwiastował, że bardzo niewiele dzieli nas już od momentu, gdy na temat Football Managera 2011 wypowie się Sports Interactive. Dzisiaj przewidywania się potwierdziły i za sprawą krótkiego filmiku opublikowanego na łamach serwisu YouTube, Miles Jacobson, czyli bodaj najważniejsza osoba w Sports Interactive, opowiada o nowościach, jakie niesie ze sobą najnowsza odsłona gry. Czego więc można się spodziewać? Na pewno enigmatycznie zostaje określona data premiery Football Managera 2011 – Jacobson, mówi, że gra zostanie wydana „przed Świętami Bożego Narodzenia”, tymczasem do tej pory zazwyczaj słyszeliśmy o później jesieni. Jeśli zaś chodzi o same nowości, to niezwykle interesująco brzmi pierwsza informacja, jakoby w tej odsłonie gry nowości będzie więcej, niż kiedykolwiek wcześniej. Dziś omówione zostały tylko niektóre z nich, kolejne będą sukcesywnie ujawniane w następnych dniach i tygodniach. Pierwsze zmiany dotyczyć mają całkowicie nowego systemu negocjacji kontraktowych – dużo większą rolę będą odgrywali agenci, którzy obecni są w grze od Football Managera 2005, a obecnie będą aktywniejsi i zróżnicowani. Metoda negocjacji, która działa na jednego agenta, u drugiego może już nie działać. Jeden agent będzie bardzo wymagający, drugi będzie bardzo chciał sprzedać swojego klienta. Sports Interactive korzystało przy implementowaniu nowego systemu z doświadczeń prawdziwych piłkarskich agentów – dzięki temu przy negocjacjach kontraktowych pojawi się aż 12 nowych klauzul, w tym np. jedna dotycząca dodatkowej premii za dostanie się do drużyny roku czy też klauzuli odejścia w przypadku oferty od dużego, europejskiego klubu. Ponadto zmieni się trochę przestrzeń czasowa w jakiej będą prowadzone negocjacje – zamiast wymiany pism pojawi się coś na kształt rozmowy na żywo, w której oferta będzie od razu negocjowana, będzie również możliwość dania sobie czasu na zastanowienie.
Zmiany dotkną również treningu – Jacobson wspomina o tym, że do tej pory Sports Interactive tak naprawdę nie wiedziało co zmienić, aby zadowolić graczy, którzy ciągle mieli pewne zastrzeżenia pod adresem treningu. W Football Managerze 2011 SI podjęło kolejną próbę zadowolenia graczy – trening jest łatwiejszy w użyciu, ale przy tym dokładniejszy. Pojawia się 14 nowych możliwości treningowych umożliwiających trenowanie bardziej konkretnych elementów wyszkolenia zawodnika.
Kolejną nowością jest tzw. „sekcja przygotowania przed meczem”, która umożliwi przygotowywanie graczy w konkretnych formacjach albo np. skupienie się na treningu zgrania w sytuacji, gdy przeprowadziliśmy dużo nowych transferów i istnieje potrzeba zgrania drużyny.
Jak co roku, gruntowne zmiany nie ominęły także interakcji menadżera z zawodnikami, zarządem oraz z innymi wirtualnymi trenerami (legendarne już „mind games”). Dyrektor SI zapowiada, że system interakcji został gruntownie przebudowany – pojawi się bardzo dużo nowych możliwości kontaktu z graczami np. poprzez prywatną rozmowę z zawodnikiem (w grze będzie to przypominało normalny czat), która w domyśle ma pomóc w poprawianiu samopoczucia zawodnika. Jeśli będziemy mieli problem z uzyskaniem zgody na rozbudowę stadionu, to będzie możliwość poproszenia o całkowicie nowy obiekt. Z kolei jeśli nie będzie nas zadowalał procent z zysków z transferów, który przeznaczany jest na wzmocnienia, to również o jego zwiększenie będzie można poprosić zarząd.
Okienko wiadomości również zostanie nieco zmodyfikowane, chociaż Jacobsen zauważa, że system działa całkiem nieźle, a jedynym problemem jest to, że zdaniem graczy czasem ciężko się połapać przy dużym natłoku informacji. Zmieni się metoda subskrycji informacji o których chcemy czytać wiadomości poprzez przebudowę filtrów (zapisywania się i wypisywanie z określonych kategorii informacji). Specjalnie dla nowej wersji Sports Interactive napisało moduł, który będzie liczył przed ostatnimi kolejkami różne konfiguracje w tabeli ligowej i informował nas o tym w wiadomości – kto musi wygrać, kto może przegrać, kto ma szansę na utrzymanie, a kto na mistrzostwo.
Jeśli chodzi o silnik meczowy, to oczywiście poprawiona zostanie grafika zawodników, stadionów i kibiców. Ciekawie zapowiada się system emocji dodany do silnika meczowego – po zachowaniu graczy będzie można zorientować się, czy zawodnik jest zdenerwowany, zadowolony lub rozczarowany (w filmie jest ponad minutowy zapis z meczu, w którym dokładnie widać jak prezentuje się ta opcja w grze).
Twórcy wreszcie poprawią również bardzo ważny element, jakim była reputacja lig. Od wersji 2011 ma być ona wreszcie w pełni dynamiczna – jeśli Twoja drużyna w słabej klasie rozgrywkowej będzie odnosiła sukcesy, to wpłynie to nie tylko na reputację klubu, ale także ligi, co umożliwi sprowadzenie lepszych graczy.
Kolejne informacje na temat najnowszej odsłony Football Managera mają pojawiać się sukcesywnie na łamach Forum SI, Facebooka, Twittera, a także w podcastach. Będziemy Was na bieżąco informować o tym, co nowego przyniesie FM 2011, tymczasem zapraszam do obejrzenia pierwszego filmu opublikowanego przez SI!
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ