Rynek transferowy to bez wątpienia jeden z najważniejszych elementów Football Managera. Nie dziwi więc fakt, że to jemu poświęcanych jest wiele rozmów podczas dyskusji nad kształtem FM 2006.
Dużo już na ten temat zostało powiedziane, ale równie wiele pozostało do omówienia, szczególnie w kwestii zachowania AI w sferze transferów. Kolejnym niedopatrzeniem ze strony twórców jest stosunkowo małe zainteresowanie wirtualnych trenerów naszymi piłkarzami, którzy nie są wystawieni na listę transferową, a spisują się doskonale. Szczególnie widoczne jest to po awansie naszego zespołu z niższej klasy rozgrywkowej - nawet wtedy nikt nie zgłasza się po naszych piłkarzy. Nijak ma się to do świata realnego, bo niemalże co roku gracze beniaminka są rozchwytywani. Ogólnie całe zainteresowanie piłkarzami mogłoby być większe, niźli jest obecnie.
Kolejnym dużym minusem, już od poprzedniej wersji gry, pozostają wysokie wartości transferów. Kilkudziesięciomilionowe transfery piłkarzy wartych tak naprawdę ledwie kilka milionów są w grze na porządku dziennym. Tak ogromne pieniądze, patrząc na atrybuty zawodników, wartych jest co najwyżej kilku najlepszych piłkarzy świata. Niestety, nie dostrzega tego nasz komputerowy przeciwnik.
Ostatnim nowo omówionym elementem jest budżet transferowy i dwie sprawy z nim związane. Po pierwsze jego wysokość ustalana jest wcześniej, niż następują ostatnie wpływy na klubowe konto (np. z praw do transmisji telewizyjnych), przez co często jest zaniżony. Druga sprawa to szeroko rozumiana wysokość tegoż budżetu, która często jest niska w stosunku do ogólnego stanu klubowego konta.
Zarówno nad tym pierwszym, drugim jak i trzecim problemem programiści ponoć pracują i pozostaje mieć nadzieję, że efekt tych prac będzie co najmniej zadowalający, tym bardziej, że są to kwestie dość fundamentalne dla kształtu zarówno tego elementu gry, jak i jej całej.
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ