Aktualności

Podczas gdy SI w pocie czoła szlifuje kolejnego Football Managera, gracze dali wyraz swoim oczekiwaniom co do nadchodzącej gry, przedstawiając je na stronie FM Scout. Dziś kolejna, ostatnia już część ich propozycji.

Wiosna na dobre zagościła za oknami - ani się obejrzymy, jak nadejdą wakacje, a pod koniec tychże SI przedstawi nam pierwsze nowości dotyczące Football Managera 2015... w formie tradycyjnej ruletki. Tymczasem proponujemy Wam zapoznanie się z kolejnymi pomysłami i sugestiami fanów FM-a opublikowanymi przez fanowską stronę FM Scout. Wiemy, że nie jesteście gorsi i zapewne macie własne propozycje i postulaty co do tego, jak powinien wyglądać Football Manager (nie tylko ten nadchodzący, ale i kolejne), zatem zachęcamy Was do komentowania i przedstawiania własnych wniosków i spostrzeżeń. Poniżej przedstawiamy sugestie graczy zza granicy.

 

1. Nowe kontrakty po przejściu na zawodowstwo.

"Dopiero co podpisałem nowy kontrakt i nie jestem gotów do rozmów o następnym"  - logiczne? Logiczne, tylko nie wtedy, kiedy klub przechodzi na zawodowstwo i naturalną koleją rzeczy jest renegocjacja starych, półamatorskich kontraktów. Twórcy FM-a niestety tego nie przewidzieli, a powinni. Należy to zmienić.

 

2. Wartość zawodnika.

W tej chwili AI w grze stopniuje zainteresowanie zawodnikiem na bazie jego wartości i reputacji, w ogóle nie przywiązując wagi do tego, czy właśnie kontynuuje on serię fantastycznych występów, czy też jest w ewidentnym dołku, jeśli chodzi o formę. Jeszcze w FM 2012, np. Carlos Fierro, grając w drużynie Lecha Poznań zaliczał hat-tricki w co trzecim meczu, a jego wartość rosła proporcjonalnie do liczby strzelanych przez niego bramek. Począwszy od FM 2013 tego nie ma. Możesz mieć świetnego zawodnika, ale jego wartość wzrośnie dopiero wtedy kiedy sprzedasz go do lepszego klubu i... będziesz chciał odkupić. Absurd? Absurd i nawet nie stagnacja, ale regres. Do zmiany.

 

3. Raporty scoutów.

Ta propozycja przypomina pomysł, jaki pojawił się w Waszych komentarzach do poprzednich części. Chodzi o nieomylność scouta i jego hiperdokładność w zakresie umiejętności zawodnika. A gdyby tak scout dostarczał nam nieco mniej dokładne informacje? Np. takie, że zawodnik X ma drybling między 12-18, strzały z dystansu 9-15 itd.

 

4. Podróże w czasie.

Prowadząc pierwszą drużynę i drużynę juniorów zdarza nam się, że tego samego dnia rozgrywamy dwa spotkania w miejscach znacznie oddalonych od siebie na mapie. Gra nie widzi w tym problemu. Nie wiedzieć skąd dysponujemy wehikułem czasu, który umożliwia nam poprowadzenie pierwszego zespołu w meczu w Anglii i pół godziny później juniorów na Tajwanie. Podobnie sprawa wygląda z prowadzeniem reprezentacji i klubu. Bzdura do poprawki.

 

5. Pieniądze a reprezentacje.

Krajowe związki piłkarskie dysponują poważnymi pieniędzmi i wydają je na różne cele. Reprezentanci dostają premie za sukcesy, rozbudowywana jest infrastruktura sportowa itd. W naszej ukochanej grze tego nie ma. Reprezentacja i piłka na szczeblu rozgrywek międzynarodowych wciąż jest byle jakim dodatkiem do piłki klubowej w grze. Do zmiany.

 

6. Interakcja z zawodnikiem przed podpisaniem kontraktu.

Zanim przystąpimy negocjacji  z zawodnikiem, którego chcemy pozyskać do swojego klubu, może pomocna byłaby możliwość spotkania się z nim, przedstawienia mu jego ewentualnej roli w nowej drużynie, oczekiwań wobec niego, wizji rozwoju klubu itp. - jak ma to miejsce w realnym świecie.

 

7. Większa rola kibiców.

Póki co kibice wydają się tylko udawać, że mają wpływ na klub. Klikamy w panel zaufania i widzimy, że tak, tak, gramy słabo - kibice nas nie lubią, gramy dobrze to nas kochają, przegrywamy z głównymi rywalami to są nieszczęśliwi, ale moglibyśmy pewnie przegrać  ze wszystkimi rywalami, a wygralibyśmy tytuł to i tak kibice z automatu nosiliby nas na rękach i to wszystko jeśli chodzi o udział kibiców w życiu klubu. Ubogo. Wedle propozycji jednego z graczy na FM Scout można by wprowadzić panel interakcji menedżera z kibicami i zwiększyć wrażenie ich rzeczywistego uczestnictwa w życiu klubu. Przecież co to za klub, w którym nie trzeba liczyć się ze zdaniem kibiców? Czyż nie są oni równie ważni jak zarząd? A może nawet ważniejsi?

 

8. Silnik meczowy, a taktyka.

Silnik meczowy i ubogość opcji taktycznych Football Managera ogranicza w bardzo dużym stopniu inwencję taktyczną gracza. Z roku na rok okazuje się coraz bardziej przestarzały, schematyczny, wręcz prymitywny, co nie przystoi wydawnictwu o takiej marce. Do tego dodać należy, o zgrozo, jego uwstecznienie w edycjach 2013 i 2014. Dlaczego nie można ustawiać pressingu wedle własnych pomysłów? - pyta jeden z graczy na FM Scout mając na myśli na przykład stosowanie pressingu w określonych sektorach boiska, w konkretnych sytuacjach meczowych, stosowanie różnych wariantów pressingu itd. Inny gracz wskazuje niemożność ustawienia konkretnych schematów przeprowadzania akcji przez drużynę, ustalenia kierunku podań, opcjonalnych wariantów ustawień drużyny itp. Jeszcze inny domaga się dodania głębi taktyce poprzez wprowadzenie jej wariantu ofensywnego i defensywnego.

 

9. Opanowanie nowej taktyki przez zawodników.

Możemy zobaczyć w jakim stopniu naszą taktykę opanował zespół, lecz nie wiemy w jakim stopniu przyswoili ją sobie poszczególni zawodnicy.

 

10. Ustawienia rzutów wolnych.

No dobrze, ustawiliśmy sobie sposoby rozegrania rzutu wolnego, pomimo tego, że zbyt wielu wariantów do dyspozycji nie mieliśmy, mamy rzut wolny, czekamy aż nasz najlepiej podający zawodnik wrzuci piłkę w pole karne, gdzie nasz super skoczny napastnik złoży się do strzału głową... Nic z tego.  Najczęściej wykonujący rzut wolny pakuje piłkę w trybuny całkowicie ignorując ustawienia taktyczne. Wyrzucić zawodnika z drużyny czy może grę za okno? Kolejny przykład na to, że silnik meczowy leży i kwiczy. To menedżer decyduje o tym jak ma być wykonany rzut wolny i kropka. Potrzeba zmiany już nawet nie woła, kwiczy razem z silnikiem meczowym. I to rozdzierająco.

 

11. Liczba publiczności na stadionie.

Gracz podaje przykład kiedy jego zespół przyciągał na stadion średnio pięciuset dwudziestu kibiców broniąc się przed spadkiem, zaś po kliku miesiącach będąc na pierwszej pozycji w lidze na jego mecze przychodziło... pięćset czterdzieści osób. Kolejna niedoróbka wymagająca zmian.

 

12. Sponsoring i reputacja.

Możesz grać w polskiej Ekstraklasie i otrzymywać dwadzieścia tysięcy euro za transmisję meczu, oraz podpisywać kontrakty sponsorskie o wartości kilkuset tysięcy euro rocznie. Po siedmiu latach, sześciu wygranych tytułach, pięciu sezonach w fazie grupowej Ligi Mistrzów wartość sponsoringu twojej drużyny wzroście raptem o sto - sto  pięćdziesiąt tysięcy euro, natomiast za transmisję meczu w Ekstraklasie nadal będziesz otrzymywał dwadzieścia tysięcy. Niedoróbka do zmiany.

 

13. Rozwój piłkarza.

Wystarczy wziąć siedemnastolatka o pięciogwiazdkowym potencjale, dać mu trzy sezony i już mamy gwiazdę światowej klasy. System rozwoju zawodnika jest zbyt prosty, zbyt oczywisty i nie przewiduje np. eksplozji talentu zawodnika po dwudziestym roku życia, co przecież nierzadko ma miejsce w rzeczywistości. Trzeba to zmienić.

 

14. Trening.

Wśród propozycji dotyczących treningu gracze postulują wprowadzenie ogólnego treningu kilku atrybutów naraz, ekranu treningu reprezentacji, możliwość wybrania miejsca zgrupowania przedsezonowego drużyny, więcej opcji treningu nastawionego na mecz z konkretnym przeciwnikiem i bardziej szczegółowe raporty dotyczące postawy poszczególnych zawodników na treningu przedmeczowym.

 

15. Rozmowy motywacyjne.

Obecnie to bubel, jak każdy widzi. Szalenie łatwo jest obrazić, zdemotywować lub nawet rozwścieczyć swoich zawodników. Bardzo często wystarczy np. powiedziec całemu zespołowi, że oczekujemy od niego dobrej gry, czego efektem jest większa koncentracja, po czym powtarzając to samo w odniesieniu do pojedynczych formacji, uzyskujemy natychmiast negatywny efekt rozmów motywacyjnych.  Do tego dochodzi asystent, który nieustannie narzuca się nieproszony ze swoim "powiedz im, że..." i w grze nie ma opcji uciszenia go. Co to ma wspólnego z rzeczywistymi rozmowami motywacyjnymi przed meczem? Nic. Rozmowy motywacyjne w FM to przyczyna permanentnej irytacji gracza. Wymagają gruntownej zmiany.

 

16. Możliwość wynajęcia pobliskiego stadionu przez drużynę nie dysponującą odpowiednim obiektem.

Przykładem może być chociażby Pogoń Szczecin, która w obecnym sezonie ma szansę na wywalczenia prawa startu w rozgrywkach pucharowych w Europie, a wtedy, co już zapowiedzieli działacze, zdecyduje się na rozgrywanie swoich meczów na większych i nowocześniejszych stadionach znajdujących się pobliskich regionach kraju.

 

17. Zajęcie dla bezrobotnego.

Bezrobotny menedżer mógłby urozmaicić sobie czas spędzany na bezrobociu komentując np. wydarzenia w świecie piłkarskim albo wypowiadając się na temat postawy zawodników i wyników spotkań.

 

18. Unowocześnienie obiektów klubowych.

W tej chwili klub stopniowo unowocześnia swoją infrastrukturę za każdym razem o jeden szczebel. A gdyby tak dobrze sytuowany finansowo klub mógł od razu zainwestować większą sumę podnosząc rangę obiektów za jednym zamachem o kilka stopni?

 

19. Krótki kurs taktyki dla początkujących menedżerów w postaci quizu lub samouczka.

 

20. Możliwość ustawienia własnej notki biograficznej w grze (kluby, w jakich menedżer grał podczas kariery piłkarskiej itp.).

 

21. Poprawa lokalizacji, tłumaczeń.

Gracz z Czech podaje jako przykład czeską lokalizację gry, która jego zdaniem ma cechy tłumaczenia przez Google tłumacza.

 

Tak oto zakończyliśmy przedstawianie propozycji graczy zamieszczonych na FM Scout. Teraz kolej na Was. Co Wy widzielibyście w kolejnych grach z cyklu Football Manager? Czy zgadzacie się z zastrzeżeniami fanów na FM Scout? Z pewnością macie własne uwagi i pomysły na to jak uczynić FM-a lepszą grą. Zapraszamy do podzielenia się nimi w komentarzach.

Źródło: http://www.fmscout.com/a-fm15-features-we-want-to-see.html


Słowa kluczowe: 

Komentarze (0)

Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.

Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ

Reklama

Najnowsze aktualności

Zobacz także

Wyszukiwarka

Reklama

FM REVOLUTION - OFICJALNA STRONA SERII FOOTBALL MANAGER W POLSCE
Największa polska społeczność Ponad 70 tysięcy zarejestrowanych użytkowników nie może się mylić!
Polska Liga Update Plik dodający do Football Managera opcję gry w niższych ligach polskich!
FM Revolution Cut-Out Megapack Największy, w pełni dostępny zestaw zdjęć piłkarzy do Football Managera.
Aktualizacje i dodatki Uaktualnienia, nowe grywalne kraje i inne nowości ze światowej sceny.
Talenty do Football Managera Znajdziesz u nas setki nazwisk wonderkidów. Sprawdź je wszystkie!
Polska baza danych - dyskusja Masz uwagi do jakości wykonania Ekstraklasy lub 1. ligi? Napisz tutaj!
Copyright © 2002-2024 by FM Revolution
[x]Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies. W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.