Posada szefa Sports Interactive wiąże się z wieloma różnymi obowiązkami, o czym w ostatnich dniach przekonuje się Miles Jacobson, który udzielił kolejnego wywiadu, tym razem dla serwisu VideoGamer.com.
Rozmowa nie przyniosła fanom Football Managera sensacyjnych wieści o najnowszej wersji gry. Szef zespołu programistycznego Sports Interactive zdradził jednak kulisy pracy nad Football Managerem 2010.
Jak się okazuje, studio programistyczne
rozrosło się w ostatnim roku aż do 70 osób. Wszyscy pracownicy mieli prawo do zgłaszania własnych propozycji poprawek oraz głosowania nad nimi, niezależnie od funkcji jaką pełnią. Miles ujawnił, że na samym początku prac koncepcyjnych zespół miał do dyspozycji aż 900 innowacji! Szef SI zaczął również wsłuchiwać się w głos graczy i własnych znajomych - na początku roku zebrano wszystkie propozycje i dyskutowano nad nimi przez
trzy tygodnie!
Spotkania były bardzo liczne, jako że każdy chciał mieć okazję, by wpłynąć na kierunek w jakim rozwijać się będzie seria Football Manager - poszczególne poprawki oceniane były przez każdego pracownika w skali od 1 do 5, a następnie wybrano te
z najwyższymi notami. Lista zmian wystarczy nawet na trzy kolejne lata! Oprócz wprowadzania nowych opcji, Sports Interactive zajmuje się poprawianiem i rozwijaniem tych już istniejących.
Dużo czasu spędzono nad testowaniem konferencji prasowych, wyłapywaniem odpowiedzi nie pasujących do pytań lub aktualnej sytuacji w klubie. Miles Jacobson szczerze przyznaje, iż po jakimś czasie rozmowy z dziennikarzami w FM-ie stają się nudne.
Szef SI nie odpowiedział na pytanie dotyczące ulubionej nowości - tłumacząc, że musi ona zostać najpierw
potwierdzona przez prawników, o czym informowaliśmy
wcześniej. W zamian zachwalał znane nam już opcje - nowy system transferowy, związany z wprowadzeniem agentów czy dynamiczną reputację lig. Nie omieszkał również pochwalić się sporym osiągnięciem swego zespołu programistycznego - chodzi tu o ewolucję trybu 3D od wersji 2009 do 2011. Jak sam twierdzi, ilość zmian jaka zaszła w tym elemencie gry mogłaby zostać równie dobrze wprowadzona w przeciągu pięciu lat.
Jacobson zaznacza, że niektóre innowacje nie są możliwe do wprowadzenia w FM-ie na PC, a zostaną
wdrożone w wersjach na konsole PSP oraz iPhone'y. Jak się okazuje prace nad wersją obsługiwaną przez urządzenie od Apple'a i Sony są na tyle poufne, że nikt nawet w "firmie-matce", którą jest
SEGA nie wie jak będzie wyglądać ta wersja gry!
W dalszym ciągu
data premiery Football Managera 2011 nie jest ustalona, jednak będzie ona miała miejsce w okresie
od końca października do końca listopada. Miles Jacobson tłumaczy to chęcią skupienia się na dopracowywaniu produktu, by gracze nie dostali "bubla" w dniu premiery - w chwili gdy będzie przekonany o tym, że gra nie będzie zawierała poważnych błędów oficjalnie potwierdzi datę wydania. Poza tym Sports Interactive rzadko samo ustala dzień premiery gry, ponieważ częściej czyni to
SEGA, która proponuje upatrzony przez siebie dzień. Wiemy, że oficjalna data premiery będzie podana do wiadomości publicznej
pod koniec września.
Wygląda więc na to, że Sports Interactive w obecnej chwili skupia się głównie na
dopracowywaniu gry, tak byśmy nie uświadczyli żadnych poważnych błędów - czy tak rzeczywiście będzie, przekonamy się niebawem.
Słowa kluczowe:
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ