W Football Managerze 2005 po raz pierwszy gracz miał możliwość rozpoczęcia rozgrywki nie obejmując żadnej drużyny. Bycie bezrobotnym było jednak zazwyczaj okropnie nudne. Sports Interactive postarało się, by umilić nam okres poszukiwania pracy.
Jedną z innowacji FM 2006 jest ekran Home/Snapshot, na którym znajdziemy kilka podstawowych informacji o prowadzonej przez nas lub innego managera drużynie (
zobacz). A co się dzieje, gdy nie mamy pod wodzą żadnego zespołu? Wcale nie jest on pusty...
Kliknij, aby powiększyć.
Znajduje się na nim lista klubów z wybranych lig, które aktualnie nie mają managera, a obok drugie zestawienie zespołów, których trenerzy są „pod ostrzałem”. Widać więc, że SI nowy ekran dopracowało w najmniejszym stopniu.
Kolejną ciekawostką są spekulacje medialne dotyczące naszej osoby, gdy zwalnia się stołek w którymś z klubów. W takim wypadku jesteśmy proszeni o komentarz w kwestii potencjalnej pracy w danym zespole, tak jak poniżej.
Kliknij, aby powiększyć.
Koniec końców otrzymujemy ofertę. Z niej możemy dowiedzieć się o proponowanych warunkach naszego kontraktu oraz o tym, ile pieniędzy będziemy mieli na transfery tudzież płace.
Kliknij, aby powiększyć.
Kontrakt można oczywiście negocjować, ale jedynie w górę. Nie możemy dobrowolnie obniżyć sobie zarobków poniżej kwoty proponowanej przez zarząd. Jest to zabezpieczenie SI, aby gracze nie rezygnowali z własnej pensji by poprawić sytuację finansową klubu.
Bycie na bezrobociu w FM 2006 nie jest już tak nudne jak w poprzedniej wersji, jednak i w tym elemencie znalazł się bug. Otóż jeśli wybierzemy sobie narodowość polską przy starcie gry, znalezienie pracy w angielskim klubie, przynajmniej w czasie trwania dema, graniczy z niemożliwością. Być może jest to i realistyczne, ale myślę, że w tym wypadku kompletnie niepotrzebnie.
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ