Swego czasu popularnym wśród miłośników managera piłkarskiego SI dodatkiem był program pod nazwą CM Speeder, który pozwalał przyspieszyć rozgrywanie meczu w grach z serii CM4. Okazuje się, że aplikacja doskonale współpracuje i z nowymi wersjami gry.
Sytuacja zaiste niespotykana - program okazał się kompatybilny z wszystkimi wersjami gry powstałymi już po jego premierze. Nie potrzebne były jego kolejne odsłony (jak to jest w przypadku innych dodatków - FM Genie Scouta czy FM Modifiera). Czyżby autor CM Speedera był programistycznym geniuszem? Być może, jednak w sprawie tej akurat aplikacji wyjaśnienie jest znacznie prostsze. A mianowicie celem programu nazwanego przez fanów gry CM Speederem (lub dzisiaj już FM Speederem) w ogóle nie jest przyspieszenie meczu. Ma on natomiast wpływać na czas i opóźnienie systemowe, które gry SI wykorzystują do rozgrywania meczów w określonej szybkości. Dzięki aplikacji możemy zmniejszając opóźnienie tą szybkość zwiększyć lub na odwrót. Generalnie jednak program może przyspieszyć wiele innych aplikacji korzystających z wewnętrznych funkcji czasowych systemu operacyjnego i nie musiał wcale powstać z myślą o serii CM/FM.
Jednak do rzeczy – w przypadku Football Managera Speeder może zwiększyć prędkość rozgrywania meczu oraz innych aspektów, które korzystają z opóźnienia systemowego, jednak z pewnością nie przyspieszy choćby ładowania i zapisywania gry. Nie wpłynie też na wynik końcowy spotkania. Program dostępny jest w dwóch wersjach -
pierwsza dla użytkowników Windowsów XP oraz 2000,
druga dla osób działających na systemie Windows ME lub 98. Jako że interfejs aplikacji jest napisany w języku chińskim niezbędna jest krótka instrukcja użytkowania. W przypadku FM Speedera pod Windows XP/2000 wystarczy rozpakować ściągnięty plik w dowolnym miejscu, uruchomić go, nacisnąć przycisk "??(B)" (po polsku zapewne oznaczałoby to "Przeglądaj") i w nowo otwartym okienku znaleźć na swoim dysku plik "fm.exe". To spowoduje uruchomienie gry, w której wczytujemy save'a, po czym wracamy do Speedera i zarządzamy szybkością meczu przesuwając jedyny widoczny w oknie programu suwak (aby przyspieszyć grę - w prawo). Nie wolno jednak przesadzić! Zbyt małe opóźnienie systemowe może spowodować uszkodzenie save'a, nasz sprzęt po prostu nie będzie w stanie wyrobić się, gdy ustawimy za dużą szybkość meczu. Proponowanym, przyzwoitym ustawieniem suwaka jest "2 ^ 2.2 (4.59 ± ¶)". Podobne ograniczenie wypada stosować w programie pod Windows 98/ME, tam jednak obsługa jest nieco inna. Należy najpierw normalnie uruchomić grę, a potem Speedera i tak samo można zacząć bawić się suwakiem zachowując jednakże wszelką ostrożność.
Miłej i szybkiej gry!
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ