Przed kilkoma dniami Sports Interactive ujawniło na swoim blogu pierwsze szczegółowe informacje na temat nowej odsłony Football Managera 2007, a już przedwczoraj pojawiły się kolejne.
Jak wspomniałem już w
pierwszej relacji z tego, co ujawniło nam SI, nowy Football Manager będzie bogatszy o ponad sto nowych opcji. Naturalnym więc staje się pytanie, jakim sprzętem będziemy musieli dysponować, aby gra działała sprawnie nawet po paru sezonach gry w dobrej konfiguracji (mówiąc dobra konfiguracja mam na myśli np. pozwolenie sobie na załadowanie kilu lig, bez wyraźnej straty na szybkości rozgrywki). FM 2006 pod tym względem generalnie rzecz ujmując spisywał się średnio, problem pojawiał się zwłaszcza na komputerach starszych tj. mniej zaawansowanych technologicznie. Zanosi się jednak na to, że Sports Interactive o tej kwestii wiedziało i działało w kierunku jej poprawy. Programiści zapowiadają, że ich nowe dzieło będzie dużo bardziej zoptymalizowane do działania zarówno na
starszych jak i nowszych komputerach. Wybór detali z jakimi gra ma działać pozwoli na załadowanie większej ilości lig tym z nas, którzy nie dysponują mocnym sprzętem, zaś dla tych, którzy pochwalić się mogą nową technologią programiści poprawią wsparcie np. dla procesorów wielowątkowych (było ono obecne już w FM 2006, ale różnica w grze na procesorze z HT była niemalże nieodczuwalna). Co prawda SI nie ujawniło jeszcze minimalnych wymagań sprzętowych, ale można mieć nadzieje, że zakup nowego komputera można będzie odłożyć przynajmniej o kolejny rok.
Nowinek i poprawek ciąg dalszy…
Informacje o optymalizacji gry, to nie jedyne ujawnione w drugiej części cyklu artykułów publikowanych na blogu Sports Interactive. Programiści po raz kolejny już wspominają o większej ilości statystyk i informacji pojawiających się szczególnie w wiadomościach (jak już pisałem, ma to oszczędzić zbędnych kliknięć myszką). Nie byłoby nowego Managera bez zmiany zakresu obowiązków i stopnia pomocy udzielanej nam przez asystenta. Według zapowiedzi, nasza prawa ręką ma być dużo bardziej pomocna niż jest obecnie, co może być odebrane przez graczy dwojako – albo pozytywnie, bo dobrych rad nigdy za wiele, albo też negatywnie, bo przecież
„jak tak dalej pójdzie to gra powinna się nazywać Football Assistant Manager”. Osoby piłkarskich agentów, które pojawiły się w FM 2005 również mają zostać rozbudowane. Będą nam proponować nie tylko pojedynczych piłkarzy, ale również wymiany między dwoma klubami, tak więc ta konkretna opcja gry zmierza ku coraz większemu upodobnieniu do rzeczywistości piłkarskiej. Dla tych, którzy nie będą mogli zdecydować się na konkrety klub, Sports Interactive wprowadzi możliwość wyboru przez komputer drużyny dla nas. Do tej pory, aby wybrać losowy klub trzeba było korzystać ze specjalnych stron w Internecie, teraz wystarczy tylko Football Manager 2007. Skończy się również dylemat osób, które mają podwójne obywatelstwo i problem z wyborem swojej narodowości w grze. Nowa odsłona Managera pozwoli na podwójną narodowość menadżera. Wśród nowości nie zabraknie również bardziej technicznych, ale niezwykle użytecznych rzeczy takich jak np. możliwość wykonania zrzutu ekranu do pliku graficznego za pomocą jednego klawisza. Nie będzie potrzebne otwieranie Painta, czy też instalowanie dodatkowego software’u – wystarczy jeden przycisk i ekran z naszą jedenastką czy też taktyką trafi prosto do komputerowego folderu. SI nie zapomina również o amatorach uaktualniania bazy danych, wprowadzając nowe opcje do edytora bazy danych. Nowość opublikowana w opisywanej przeze mnie części artykułu na blogu SI pozwoli na sprawne przełączanie się pomiędzy wieloma niezależnymi bazami. Tak więc przykładowo przejście z pliku wydanego przez Revolution Update Team w marcu na ten z lutego, chociażby dla innych składów, będzie szybkie i sprawne.
…a Ty, Ty i jeszcze Ty staw się jutro na treningu rezerw!
Jednak najważniejszą nowością, oprócz tej dotyczącej optymalizacji Football Managera 2007 pod nowszy i starszy sprzęt, jaką zobaczymy w kolejnej odsłonie gry będzie możliwość działania na kilku piłkarzach jednocześnie. Już od dwóch lat gracze wręcz narzekają, że tak teoretycznie prosta w wykonaniu, a jakże przydatna i usprawniająca rozgrywkę opcja nie jest jeszcze zaimplementowana. Teraz wreszcie ich prośby zostaną wysłuchane i będzie można naraz odesłać kilku piłkarzy do rezerw czy też wystawić na listę transferową wyłącznie zaznaczając ich do danej czynności. Bez klikania na nazwisko, wyboru opcji i potwierdzenia dla każdego wirtualnego gracza indywidualnie.
Za nami już dwie części nowinek w Football Managerze 2007 publikowanych na internetowym blogu Sports Interactive i już teraz można powiedzieć, że
na papierze zanosi się na to, że programiści na poważnie zabrali się za optymalizację i usprawnienie rozgrywki. A to, w połączeniu z kilkoma dużymi nowościami może być gwarancją na sukces Football Managera 2007. O tym, czy tak będzie, przekonamy się zapewne na przełomie października i listopada.
Road to FM 2007 – CM Revolution zaprasza
Wyszliśmy z założenia, że aby zachęcić naszych Czytelników do zakupu oryginalnej wersji gry trzeba ich z nią dokładnie zapoznać, dlatego powstał cykl
Road to FM 2007. Postaramy się w nim przedstawić Wam wszystkie informacje jakie Sports Interactive opublikuje na temat najnowszej odsłony Managera. Na początek, dokładne relacje z cyklu artykułów na blogu, z czasem relacje z wersji beta oraz demonstracyjnej, a to wszystko przeplatane informacjami napływającymi od SEGI i CD Projektu, odpowiednio głównego partnera SI oraz polskiego wydawcy serii Football Manager.
Czytaj relacjonowany artykuł na blogu SI
współpraca: Reaper
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ