Powoli opada wrzawa po zapowiedzi nowego FM-a i wydaniu dema CM 2010, najwyższy więc czas wrócić do nie tak dawno zaczętego i nie do końca wyczerpanego tematu przyszłości FM Live. Twórcy oprócz opisu nowości udostępnili też ich pierwsze screenshoty.
Jakiś czas temu
informowaliśmy o zmianach, jakie
Sports Interactive planuje wprowadzić w
FM Live w najbliższych dziesięciu miesiącach. Jednak przedstawione wtedy koncepcje akademii piłkarskich, żetonów, zespołów kontrolowanych przez AI oraz plany implementacji nowszej wersji silnika meczowego w żadnym razie nie wyczerpały pomysłów programistów. Kolejne dwie przedstawione przez nich idee budzą spore kontrowersje wśród społeczności graczy, ale są też próbą odpowiedzi twórców na problemy części z nich, więc warto się im przyjrzeć.
Często spotykaną bolączką mniej aktywnych graczy jest to, że mecze za nich prowadzone są przez AI. Sztuczna inteligencja w takim spotkaniu jest jednak wyjątkowo ograniczona, bowiem oprócz zmian w wypadku kontuzji lub dużego zmęczenia nie robi praktycznie nic, a o dostosowaniu taktyki do wyniku spotkania można tylko pomarzyć. Programiści zauważyli, że prowadzi to do narzekań z dwóch stron - obiekcje mają zarówno ci grający rzadziej, których spotkania, w ich opinii zbyt słabo, prowadzi sztuczna inteligencja, jak i ci bardziej zaangażowani w rozgrywkę, gdy zdarzy im się z takim zespołem przegrać. Rozwiązaniem tego problemu mają być
plany meczowe (
screen). Każdy menedżer będzie mógł w kilku krokach tworzyć różne scenariusze rozwoju sytuacji na boisku i ustalić instrukcje taktyczne, które mają zostać zastosowane w wypadku ich zajścia. Ten, wydawałoby się, dość ciekawy pomysł spotkał się z dużym sprzeciwem bardziej udzielających się graczy, gdyż według nich jest to zbytnie udogodnienie dla tych, którzy do rozgrywki się w ogóle nie przykładają, oraz zachęta do tego, żeby owe plany sprawdzać w użyciu, a więc w konsekwencji rzadziej się logować. Twórcy chcąc złagodzić sytuację zdradzili, że bardzo prawdopodobne jest, iż plany meczowe zostaną zaimplementowane jako opcja w różnych rozgrywkach, a więc nie we wszystkich oficjalnych federacjach będzie można ich używać.
I w ten sposób przechodzimy do ostatniej zapowiadanej zmiany, a mianowicie oficjalnych rozgrywek właśnie. Kolejnym zdiagnozowanym przez twórców problemem jest to, że w ligach złożonych z kilkunastu (a czasem kilkudziesięciu) zespołów końcowy sukces odnosi tylko kilka z nich. Wiadomo - jak w życiu - nie każdy może być najlepszy. Jednak jako że mamy do czynienia z grą komputerową, w której - przynajmniej od czasu do czasu - wygrywać chcieliby wszyscy, brak zwycięstw, awansów czy mistrzostw prowadzi do zniechęcenia grą. A tego oczywiście SI wolałoby z wiadomych przyczyn uniknąć. Kolejną koncepcją, która jednak na razie jest w powijakach i konkretnych rozwiązań jeszcze nie ma, jest
powiększenie liczby dywizji w ramach federacji. Wolne miejsca w niższych ligach miałyby natomiast wypełnić zaprezentowane już wcześniej zespoły kontrolowane przez AI (w międzyczasie pojawił się
screen przedstawiający jeden z takich klubów). W niższych dywizjach byłoby ich więcej i na niższym poziomie - dzięki czemu słabsi menedżerowie mogliby przy odpowiedniej grze łatwiej zasmakować smaku awansu - w wyższych zaś mniej (lub wcale) i lepszych. To jednak bardzo wstępne plany i programiści nie ukrywają, że liczą na pomoc i pomysły fanów w tej kwestii.
W każdym razie w temacie FM Live wciąż dziać się będzie wiele, bo wymienione wcześniej i dzisiaj zmiany to nie wszystko, co w nim w przeciągu najbliższych miesięcy ujrzymy. Wiadomo już jednak, że nowa duża aktualizacja gry (do wersji 1.3) pojawi się jesienią tego roku i będzie zawierała kilka z przedstawionych innowacji - m.in. kluby kontrolowane przez AI, plany meczowe i nowy silnik meczowy. Być może znajdzie się i miejsce dla jeszcze jednej nowości, którą traktować już trzeba raczej w kategoriach ciekawostki, a mianowicie zwiększenia możliwości wyboru barw zespołu, która przedstawiona została na screenach (
#1,
#2). Dotychczas liczba kolorów była ograniczona, teraz będzie to - jak widać - wolna amerykanka.
Słowa kluczowe:
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ