Dużym wyzwaniem dla programistów Sports Interactive było i pewnie dalej jest stworzenie takiego AI, które nie byłoby w stanie wykorzystywać zawartych w grze informacji niedostępnych dla normalnego gracza.
Chodzi tu na przykład o to, aby wirtualny menadżer nie podejmował decyzji transferowych na podstawie nieznanych nam CA i PA. Również podczas desygnowania składu na mecz AI nie powinno korzystać z innych źródeł, niż te, które pomagają nam. Sprawa pozornie prosta taką nie jest i, co potwierdzają słowa programistów, nie do końca udało się ograniczyć możliwości właśnie sztucznej inteligencji gry. Wiele w tym elemencie jest jeszcze pracy przed programistami Sports Interactive, tym bardziej, że omawiana kwestia dotyczy wielu aspektów FM. Marc Duffy zapowiedział, że oprócz opracowywania nowości, które pojawią się w Football Manager 2006, trwają intensywne prace nad poprawą istniejących już elementów, między innymi AI. Sztuczna inteligencja w hierarchi ważności zajmuje bardzo wysoką pozycję na liście programistów z SI Tower, ponieważ obecna jest praktycznie w każdej sytuacji, z którą mamy do czynienia podczas gry. Jakiś czas temu Ter stwierdził, że rozwój AI jest jednym z priorytetowych zadań pracowników SI. Oby wszystko poszło po ich myśli i FM 2006 pod tym względem bił konkurentów na głowę.
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ