Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że Football Manager jest tylko grą i chociaż bardzo dobrze odwzorowuje piłkarskie realia, rządzi się swoimi prawami. Niestety, ta zasada najczęściej daje o sobie znać podczas rozgrywanych spotkań.
Oczywiście nie powinniśmy być zaskoczeni, bowiem to właśnie silnik meczowy najbardziej cierpi z powodu różnego rodzaju ograniczeń technicznych. Nie wszyscy gracze chcą jednak pogodzić się z tym faktem i co chwila wytykają oni twórcom ułomność ich gry. Jakiś czas temu użytkownicy
Forum SI skupili się na procesie przetwarzania dokonywanych zmian taktycznych w trakcie meczu.
Według nich trwa on zbyt długo, co w efekcie naraża ich na niebezpieczeństwo ze strony rywali.
Oczywiście natychmiast podjęto temat realizmu rozgrywki - co prawda w prawdziwych spotkaniach żadna drużyna nie jest w stanie zmienić swojego stylu gry w przeciągu kilku sekund,
ale z pewnością nie robi tego też kilkanaście minut, jak to nieraz ma miejsce w FM-ie. Dlatego gracze domagają się, by wszelkie zmiany taktyczne wchodziły w życie natychmiast, bądź ewentualnie przy okazji pierwszej przerwy w meczu. Niestety, tu pojawia się problem dotyczący wspomnianych już ograniczeń gry. Jak wiadomo, wszelkie wydarzenia w trakcie spotkania
nie są od razu prezentowane w formie graficznej. Ich określona część musi najpierw zostać przetworzona przez silnik, a zmiany dokonywane są dopiero po pewnej partii meczu.
Wygląda więc na to, że jeszcze przez długi czas sytuacja ta nie ulegnie zmianie. Nieco lepsze wrażenie może sprawiać jedynie
stary system, do powrotu którego namawia jeden z graczy. Otóż dawniej zmiany przeprowadzać można było jedynie po "kliknięciu" odpowiedniego przycisku i odczekaniu kilku chwil. Takim sposobem mieliśmy sztuczne wrażenie realizmu w tym elemencie gry.
Słowa kluczowe:
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ