Wielu graczy narzekało na system treningu w Football Managerze 2010, który ich zdaniem nie daje zbyt wielu możliwości. Dlatego właśnie Sports Interactive postanowiło poprawić ten element gry, o czym pisze na swoim blogu Miles Jacobson.
W Football Managerze 2010 trening został podzielony na dwie części – ogólną i przygotowanie do meczu. Pierwsza z nich wygląda praktycznie tak samo jak w poprzedniej wersji gry, w kwestii wizualnej nastąpiły tylko drobne zmiany. Jednak sam system został znacząco ulepszony, by trening był jak najbardziej realistyczny.
Pierwsza ważna zmiana to
automatyczne przydzielanie trenerów do kategorii, w których czują się najlepiej. Dotychczas po rozpoczęciu rozgrywki każdy szkoleniowiec zajmował się wszystkimi elementami gry. Teraz specjalista od taktyki będzie przygotowywał zespół pod tym względem już od samego początku. Podobna sytuacja będzie mieć miejsce po zatrudnieniu nowego członka sztabu, a gdy któryś z naszych trenerów opuści drużynę, inni przejmą jego obowiązki.
Twórcy gry postanowili poświęcić czas na stworzenie większej ilości domyślnych
programów treningowych. Oprócz znanych nam schematów ogólnego i bramkarskiego zobaczymy jeszcze te przeznaczone specjalnie dla obrońców, pomocników i napastników. Nie dodano natomiast żadnego nowego programu juniorskiego.
Zmiana nastąpiła również w kategoriach treningowych. W Football Managerze 2011
trening bramkarski rozdzielono na dwa osobne rodzaje – zatrzymywanie strzałów i łapanie piłki. Atrybuty trenerskie zostały ulepszone pod tym właśnie względem.
Nadchodząca wersja FM-a da nam możliwość zwolnienie piłkarza z obowiązku treningu na określony czas. W profilu piłkarza będziemy mogli natomiast podejrzeć jego postępy w poprawianiu atrybutów i ich ocenę przez wszystkich trenerów, nie tylko przez asystenta. Dodana została również możliwość podejrzenia,
jak dużą część zajęć zawodnik spędza na ćwiczeniu danego elementu gry.
Bardzo ciekawie zapowiada się możliwość nakazania piłkarzowi trenowania z położeniem
szczególnego nacisku na dany atrybut, na przykład na wykończenie akcji, szybkość, siłę, skoczność, wytrzymałość, odbiór piłki, rzuty wolne, rożne, długie wyrzuty z autu, drybling, technikę, dośrodkowania i podania. Co ważne, nasi trenerzy będą nas informować o ewentualnej potrzebie podszkolenia któregoś atrybutu u zawodnika.
Jutrzejszy wpis na blogu będzie traktować o całkowicie nowej części treningu –
ekranie przygotowania drużyny do meczu. Oczywiście najświeższe informacje znajdziecie na CM Revolution.
Słowa kluczowe:
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ