Jeśli odkryłeś gwiazdę i sądzisz, że nadaje się ona do Rewolucyjnego Działu Talenty, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby zawodnik znalazł miejsce na naszej stronie. Wystarczy zgromadzić o nim kilka informacji i wysłać do nas - my zajmiemy się resztą. Jakiego typu informacje powinny to być? Poniżej przedstawiamy ich listę wraz z odpowiednim komentarzem - gwiazdką oznaczono informacje wymagane, które powinny znaleźć się w specjalnym formularzu przeznaczonym do przesyłania nam opisów swoich perełek. Pozostałe możecie dodać na końcu opisu.
Imię i nazwisko* - podstawowe dane osobowe zawodnika.
Wersja gry* - FM 2012/FM 2011/FM 2010/FM 2009/FM 2008/FM 2007/FM 2006/FM 2005.
Zespół* - zespół w którym zawodnik rozpoczyna karierę w grze.
Kraj pochodzenia* - państwo, którego obywatelem jest zawodnik. W przypadku posiadania dwóch obywatelstw podajemy pierwsze.
Pozycja* - na jakich pozycjach zawodnik może grać. Podajemy pozycje z profilu, zapisujemy je skrótowo, na przykład O Ś - środkowy obrońca, OP PL - ofensywny pomocnik prawy/lewy.
Preferowana noga - prawa/lewa/obie.
CA (Current Ability) - CA zawodnika na starcie rozgrywki. Wartość tą pobieramy tylko i wyłącznie z edytora dołączonego do gry.
PA (Potential Ability) - PA zawodnika na starcie rozgrywki. Wartość tą pobieramy tylko i wyłącznie z edytora dołączonego do gry.
Wartość* - cena piłkarza na starcie gry (w euro).
Rok urodzenia* - nie wiek!
Opis zawodnika* - temu zagadnieniu poświęcony jest niżej cały paragraf.
Jak widzicie wymaganych informacji naprawdę nie jest wiele, a to dlatego, że każdy nadesłany talent jest przez redakcję sprawdzany zarówno w edytorze, jak i w grze, dzięki czemu wyłuskanie informacji jest proste. Niemniej podanie wszystkich danych z zalecanych źródeł (jak oficjalny edytor: dla CA i PA) znacznie przyspieszy dodanie talentu do bazy. Podobnie jak dobry opis zawodnika. Jak taki napisać?
Na początku warto nadmienić nieco o rzeczywistym życiu czy karierze zawodnika. Piłkarze to w końcu nie tylko zbiór atrybutów, ale prawdziwi ludzie, którzy zanim pojawili się w grze co nieco zdążyli przeżyć i w sporcie osiągnąć. Może krótka adnotacja o występach w młodzieżowych reprezentacjach kraju, może informacja o sumie transferu z jednego klubu do drugiego, a może po prostu podanie jakiego klubu jest wychowankiem? Wasz wybór. Pisanie o rzeczywistym odpowiedniku wirtualnego piłkarza nie jest oczywiście koniecznością, ale uatrakcyjnia opis i nadaje się jako słowo wstępu do dalszej jego części. W tej koncentrujemy się już na parametrach zawodnika.
Nie ma co ukrywać, że aby talent opisać dobrze, konieczne jest uruchomienie edytora. Tam tylko bowiem znajdziemy wartości atrybutów ukrytych zawodnika, a o nich właśnie zawsze powinno się pisać, bowiem te widoczne każdy czytelnik będzie mógł zobaczyć sam na zamieszczonym screenie. Atrybuty ukryte można co prawda odczytać także z Genie Scouta i FMRTE, ale nie zawsze będą to wartości prawidłowe, bowiem często wartości parametru są ustawione w edytorze na 0, czyli są losowe (o tych w opisie nie wspominamy). Warto pamiętać, że im więcej atrybutów losowych znajduje się w profilu naszego gracza, tym mniejsze jego szanse na pojawienie się jego opisu w dziale Talenty! Zważywszy na fakt iż uruchomienie edytora zajmuje sporo czasu, staramy się maksymalnie wykorzystać dane w nim zawarte. Warto sprawdzić na przykład długość kontraktu zawodnika i jeśli jest on ważny tylko rok, to uświadomić czytelnikowi, że po sezonie będzie mógł ściągnąć gracza za darmo. Można też wykorzystać informacje dotyczące preferencji danego zawodnika - jakie kluby i jakich zawodników lubi, a jakich nie - oraz ulubione zagrania. Ostatnim i najbardziej obszernym elementem opisu gracza jest przelanie na tekst tego, co widać na screenie z początku gry, czyli atrybutów zawodnika. Należy koncentrować się na tych, które są naprawdę przydatne na pozycji, na której piłkarz występuje i które nie są losowe (zero w edytorze). Pomóc może także sprawdzenie w Genie Scoucie ile trzeba zapłacić, by klub zgodził się na oddanie zawodnika. Czego natomiast należy się w opisie wystrzegać, to tekstów typu „U mnie w Barcelonie strzelił 15 goli w 10 meczach”. Wszelkie rady dotyczące chociażby pozycji, na której zawodnik spisuje się najlepiej, czy też rodzaju klubów do jakich się nadaje (najlepsze kluby świata czy kluby z niższych lig?) są natomiast mile widziane.
PS. Wiele roboty zaoszczędzi nam pisanie schludne. Jeśli nie poprawne językowo, to chociaż z polskimi znakami diakrytycznymi.
To w zasadzie wszystko. Na koniec chciałbym podkreślić, że uwagi na temat opisu zawodnika spisane powyżej są subiektywne - to według mnie tak powinno to wyglądać. Nie będziemy natomiast odrzucać opisów napisanych wedle innego schematu. Najważniejsze to zainteresować czytelnika i podać możliwie wiele przydatnych informacji. Jak to zrobić - to już zależy od Was.
Opracowane talenty (do wszystkich wersji) wraz z wymienionymi wyżej wymaganymi oraz ewentualnie pozostałymi informacjami na ich temat prosimy wysyłać na mail:
lub przez specjalnie przygotowany do tego formularz. Wystarczy kliknąć w link zamieszczony pod spodem i wypełnić wymagane pola.
Formularz do wysyłania talentów na CM Revolution
Zapraszamy i czekamy na wasze opisy!
Imię i nazwisko* - podstawowe dane osobowe zawodnika.
Wersja gry* - FM 2012/FM 2011/FM 2010/FM 2009/FM 2008/FM 2007/FM 2006/FM 2005.
Zespół* - zespół w którym zawodnik rozpoczyna karierę w grze.
Kraj pochodzenia* - państwo, którego obywatelem jest zawodnik. W przypadku posiadania dwóch obywatelstw podajemy pierwsze.
Pozycja* - na jakich pozycjach zawodnik może grać. Podajemy pozycje z profilu, zapisujemy je skrótowo, na przykład O Ś - środkowy obrońca, OP PL - ofensywny pomocnik prawy/lewy.
Preferowana noga - prawa/lewa/obie.
CA (Current Ability) - CA zawodnika na starcie rozgrywki. Wartość tą pobieramy tylko i wyłącznie z edytora dołączonego do gry.
PA (Potential Ability) - PA zawodnika na starcie rozgrywki. Wartość tą pobieramy tylko i wyłącznie z edytora dołączonego do gry.
Wartość* - cena piłkarza na starcie gry (w euro).
Rok urodzenia* - nie wiek!
Opis zawodnika* - temu zagadnieniu poświęcony jest niżej cały paragraf.
Jak widzicie wymaganych informacji naprawdę nie jest wiele, a to dlatego, że każdy nadesłany talent jest przez redakcję sprawdzany zarówno w edytorze, jak i w grze, dzięki czemu wyłuskanie informacji jest proste. Niemniej podanie wszystkich danych z zalecanych źródeł (jak oficjalny edytor: dla CA i PA) znacznie przyspieszy dodanie talentu do bazy. Podobnie jak dobry opis zawodnika. Jak taki napisać?
Na początku warto nadmienić nieco o rzeczywistym życiu czy karierze zawodnika. Piłkarze to w końcu nie tylko zbiór atrybutów, ale prawdziwi ludzie, którzy zanim pojawili się w grze co nieco zdążyli przeżyć i w sporcie osiągnąć. Może krótka adnotacja o występach w młodzieżowych reprezentacjach kraju, może informacja o sumie transferu z jednego klubu do drugiego, a może po prostu podanie jakiego klubu jest wychowankiem? Wasz wybór. Pisanie o rzeczywistym odpowiedniku wirtualnego piłkarza nie jest oczywiście koniecznością, ale uatrakcyjnia opis i nadaje się jako słowo wstępu do dalszej jego części. W tej koncentrujemy się już na parametrach zawodnika.
Nie ma co ukrywać, że aby talent opisać dobrze, konieczne jest uruchomienie edytora. Tam tylko bowiem znajdziemy wartości atrybutów ukrytych zawodnika, a o nich właśnie zawsze powinno się pisać, bowiem te widoczne każdy czytelnik będzie mógł zobaczyć sam na zamieszczonym screenie. Atrybuty ukryte można co prawda odczytać także z Genie Scouta i FMRTE, ale nie zawsze będą to wartości prawidłowe, bowiem często wartości parametru są ustawione w edytorze na 0, czyli są losowe (o tych w opisie nie wspominamy). Warto pamiętać, że im więcej atrybutów losowych znajduje się w profilu naszego gracza, tym mniejsze jego szanse na pojawienie się jego opisu w dziale Talenty! Zważywszy na fakt iż uruchomienie edytora zajmuje sporo czasu, staramy się maksymalnie wykorzystać dane w nim zawarte. Warto sprawdzić na przykład długość kontraktu zawodnika i jeśli jest on ważny tylko rok, to uświadomić czytelnikowi, że po sezonie będzie mógł ściągnąć gracza za darmo. Można też wykorzystać informacje dotyczące preferencji danego zawodnika - jakie kluby i jakich zawodników lubi, a jakich nie - oraz ulubione zagrania. Ostatnim i najbardziej obszernym elementem opisu gracza jest przelanie na tekst tego, co widać na screenie z początku gry, czyli atrybutów zawodnika. Należy koncentrować się na tych, które są naprawdę przydatne na pozycji, na której piłkarz występuje i które nie są losowe (zero w edytorze). Pomóc może także sprawdzenie w Genie Scoucie ile trzeba zapłacić, by klub zgodził się na oddanie zawodnika. Czego natomiast należy się w opisie wystrzegać, to tekstów typu „U mnie w Barcelonie strzelił 15 goli w 10 meczach”. Wszelkie rady dotyczące chociażby pozycji, na której zawodnik spisuje się najlepiej, czy też rodzaju klubów do jakich się nadaje (najlepsze kluby świata czy kluby z niższych lig?) są natomiast mile widziane.
PS. Wiele roboty zaoszczędzi nam pisanie schludne. Jeśli nie poprawne językowo, to chociaż z polskimi znakami diakrytycznymi.
To w zasadzie wszystko. Na koniec chciałbym podkreślić, że uwagi na temat opisu zawodnika spisane powyżej są subiektywne - to według mnie tak powinno to wyglądać. Nie będziemy natomiast odrzucać opisów napisanych wedle innego schematu. Najważniejsze to zainteresować czytelnika i podać możliwie wiele przydatnych informacji. Jak to zrobić - to już zależy od Was.
Opracowane talenty (do wszystkich wersji) wraz z wymienionymi wyżej wymaganymi oraz ewentualnie pozostałymi informacjami na ich temat prosimy wysyłać na mail:
lub przez specjalnie przygotowany do tego formularz. Wystarczy kliknąć w link zamieszczony pod spodem i wypełnić wymagane pola.
Formularz do wysyłania talentów na CM Revolution
Zapraszamy i czekamy na wasze opisy!
//Edytowano 12 razy, ostatni raz 25.01.2012, 02:18
Najnowsze posty