Kombinowałem kiedyś z tempem gry i oto moje spostrzeżenia:
Wolne tempo: Środkowi pomocnicy mają o wiele większy udział w grze i rozgrywaniu. Piłka idzie przez środek do boku, następnie przerzut ciężaru gry na drugą stronę, oczywiście znowu przez środek. I tak przesuwasz się do przodu aż dojdziesz do pola karnego, albo wcześniej ktoś zdecyduje się na uderzenie z dystansu, albo skrzydłowy już nie odda piłki tylko zdecyduje się na rajd i dośrodkowanie, to już zależy też od ustawień indywidualnych. A jak już jesteś przy polu karnym to Barcelona
czyli kilka krótkich podań, jakieś jedno w pole karne i powinna być bramka. Zawodnicy muszą być bardzo mocni, bo przeciwnik za każdym razem ma czas żeby się wrócić i ustawić odpowiednio. Napastnicy muszą być silni, żeby się nie dać przepchnąć w polu karnym. Gra wolnym tempem wygląda trochę jak atak w piłce ręcznej
Najpierw rozgrywanie po kole, później podanie albo do tego który się zdoła urwać obrońcy, albo do silnego środkowego, który robi sobie miejsce dzięki warunkom fizycznym, ewentualnie strzał z dystansu.
Szybkie tempo: Polega to na szybkim przerzuceniu gry do przodu, więc nawet jeśli masz ustawione podania na krótkie to i tak zawodnicy będą kopać długą piłkę na skrzydłowego lub napastnika, który wychodzi na wolne pole. To zaraz po odzyskaniu piłki oczywiście. Nie będzie czekania aż wszyscy się poustawiają, mniej jest gry przez środkowych pomocników. Gra wydaje się bardziej szarpana, przypadkowa, ale plusem jest to, że twoi zawodnicy wykorzystują błędy w ustawieniu obrońców przeciwnika, którzy nie mają czasu odpowiednio się poustawiać. Jak masz szybkiego napastnika i pomocników, którzy potrafią grać na granicy spalonego to warto to wykorzystać. W przypadku zwolnienia tempa akcji przez np. nieudany rajd gra się odbywa już zależnie od tego jak ustawiłeś inne opcje(którą częścią boiska mają grać, szerokość gry, długość podań no i polecenia indywidualne czyli rajdy, strzały z dystansu itd.)
Najnowsze posty