Grając w Fm-a zawsze brakowało mi naszej obecności nas jako managera w świecie gry. Obecnie sprowadza sie to do imienia i nazwiska. Wcześniej było kilka atrybutów, ale umówmy sie nic ciekawego, no chyba, że stosunek do krajowych piłkarzy wyzwala w kimś emocje.
Moim zdaniem Ciekawym pomysłem było by wprowadzenie atrybutów (podobnych lub takich samych jak trenerówasystentów), które miały by faktyczny wpływ na nasze umiejętności. Samą rozgrywkę można by oddzielić od obecnej i nazwać np "Tryb kariery".
Wybierając taki "tryb karieriery" wybieramy poziom gry i dostajemy 20-40-60 pkt na start. Nasza postać składa sie z ok 10 pozycji w skali 1-20 pkt. Atrybuty stanowiły by o naszej umiejętnośći np z pracy z juniorami, czy zawodnikami pierwszego składu i były powiązane w podobnym stopniu co rozbudowa obiektów im lepsze tym lepszy rozwój. Podobnie np kontrola finansów - negocjowanie kontraktów i ofert zakupu/sprzedaży piłkaży, motywowanie- wiadomo, determinacja, dyscyplina- wpływ na oólną charakterystykę managera, taktyka - jak skutecznie drużyna potrafi wykonywać naszą taktyke itd.
Ważnym elementem było by powiązanie kluczowych atrybutów ze sobą np nie ustawimy taktyki na np 10 na starcie, bez posiadania atrybutów jak np dyscyplina, wiedza taktyczna, determinacja-na min 5 itd.
Rozgrywka zaczynała by sie w zależności od wybrania poziomu trudnośći, co za tym idzie posiadanych atrybutów na starcie w 4,5 lub 6 lidze angielskiej(moim zdaniem najlepsze miejsce) i to kluby oferowały by nam kontrakty. Czyli, żeby objąć taką Chealse będzie sie trzeba troche postarać, a spojrzenie w atrybuty odpowie na pytanie dlaczego ktoś inny a nie my prowadzi ten klub.
Jak poprowadzić Chealse? - czas, rozwój atrybutów, sukcesy.
Czas - co roku trener nabiera doświadczenie tu widze(+1)
Rozwój atrybutów - pensja, która do tej pory obciąża klub, mogła by być wykorzystana do wykupienia szkolenia w przerwie pomiędzy rozgrywkami, jedne szkolenie może prowadzić pzpn inne FIFA, wiadomo im droższe tym lepsze, negocjowanie wysokiej pensji nabiera innego wymiaru(+1 +2 ew +3 pkt co roku)
Sukcesy - awans do wyższej klasy (+1), awans do Ligi Mistrzów(+2, wygrana +2), Euro Cup(+1, wygr+1) i inne np pobicie rekordu sprzedaży zawodnika(+1 ale tylko finanse) itd.
Oczywiście atrybuty mogły by też maleć(-1) np przekroczyliśmy roczny bużet czy nie zrealizowaliśmy postawionych celów, co też zmusi nas do zastanowienia czy faktycznie walczymy o puchar Euro czy tylko o środek tabeli.
Wszystko można oczywiście dopracować, ale moim zdaniem to ciekawy pomysł na rozgrywke, a co wy o tym myślicie?
Moim zdaniem Ciekawym pomysłem było by wprowadzenie atrybutów (podobnych lub takich samych jak trenerówasystentów), które miały by faktyczny wpływ na nasze umiejętności. Samą rozgrywkę można by oddzielić od obecnej i nazwać np "Tryb kariery".
Wybierając taki "tryb karieriery" wybieramy poziom gry i dostajemy 20-40-60 pkt na start. Nasza postać składa sie z ok 10 pozycji w skali 1-20 pkt. Atrybuty stanowiły by o naszej umiejętnośći np z pracy z juniorami, czy zawodnikami pierwszego składu i były powiązane w podobnym stopniu co rozbudowa obiektów im lepsze tym lepszy rozwój. Podobnie np kontrola finansów - negocjowanie kontraktów i ofert zakupu/sprzedaży piłkaży, motywowanie- wiadomo, determinacja, dyscyplina- wpływ na oólną charakterystykę managera, taktyka - jak skutecznie drużyna potrafi wykonywać naszą taktyke itd.
Ważnym elementem było by powiązanie kluczowych atrybutów ze sobą np nie ustawimy taktyki na np 10 na starcie, bez posiadania atrybutów jak np dyscyplina, wiedza taktyczna, determinacja-na min 5 itd.
Rozgrywka zaczynała by sie w zależności od wybrania poziomu trudnośći, co za tym idzie posiadanych atrybutów na starcie w 4,5 lub 6 lidze angielskiej(moim zdaniem najlepsze miejsce) i to kluby oferowały by nam kontrakty. Czyli, żeby objąć taką Chealse będzie sie trzeba troche postarać, a spojrzenie w atrybuty odpowie na pytanie dlaczego ktoś inny a nie my prowadzi ten klub.
Jak poprowadzić Chealse? - czas, rozwój atrybutów, sukcesy.
Czas - co roku trener nabiera doświadczenie tu widze(+1)
Rozwój atrybutów - pensja, która do tej pory obciąża klub, mogła by być wykorzystana do wykupienia szkolenia w przerwie pomiędzy rozgrywkami, jedne szkolenie może prowadzić pzpn inne FIFA, wiadomo im droższe tym lepsze, negocjowanie wysokiej pensji nabiera innego wymiaru(+1 +2 ew +3 pkt co roku)
Sukcesy - awans do wyższej klasy (+1), awans do Ligi Mistrzów(+2, wygrana +2), Euro Cup(+1, wygr+1) i inne np pobicie rekordu sprzedaży zawodnika(+1 ale tylko finanse) itd.
Oczywiście atrybuty mogły by też maleć(-1) np przekroczyliśmy roczny bużet czy nie zrealizowaliśmy postawionych celów, co też zmusi nas do zastanowienia czy faktycznie walczymy o puchar Euro czy tylko o środek tabeli.
Wszystko można oczywiście dopracować, ale moim zdaniem to ciekawy pomysł na rozgrywke, a co wy o tym myślicie?
Najnowsze posty