Witajcie,
Dzisiaj udało mi się rozwiązać problem, który prześladuje wszystkich graczy FM2008 doświadczonych utratą swojego "dorobku" managerskiego w Galerii Sław. Sytuacja ta bardzo często występuje podczas przenoszenia save'ów pomiędzy komputerami. W pewnym ukrytym pliku hall_of_fame.dat znajdują się wszystkie informacje o naszych osiągnięciach. Jeżeli go nie przeniesiemy razem z save'ami, to niestety utracimy nasz "dorobek". Boleśnie przekonało się o tym już kilka pokoleń graczy. Czy na pewno nie da się edytować Galerii Sław?
Otóż nie! ;-) Do dzisiaj myślałem, że nie jest możliwa edycja binarnego pliku Galerii Sław. Cały angielsko i polsko języczny internet pełny jest słusznego żalu wynikającego z niemocy... a jednak odkryłem jak to zrobić. Poniżej instrukcja:
1. Plik znajduje się w następującej lokalizacji pod Windows 7 (o ile, świadomie nie wybraliśmy innej podczas konfiguracji gry):
C:\Users\Public\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2008\hall_of_fame.dat
W systemie XP lub Windows Vista plik odnajdziemy w analogicznym miejscu, czyli w All Users\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2008\hall_of_fame.dat
2. Rzeczony plik należy otworzyć w programie do edycji plików binarnych (np. WinHex).
3. Otwarty plik zawierać będzie rozpoznawalne imię i nazwisko naszego managera (lub managerów) oraz dwukrotnie podaną nazwę drużyny lub drużyn jakie prowadzimy. Pozostałe znaki są nierozpoznawalne - bo są zakodowane.
4. W programie do edycji plików binarnych (WinHex) nasz plik hall_of_fame.dat będzie również wyświetlany w kilku kolumnach znaków heksadecymalnych. Poruszając się kursorem po tekście automatycznie przesuwać się będzie kursor po odpowiadających znakach heksadecymalnych. I odwrotnie: zaznaczenie dowolnego znaku heksadecymalnego równocześnie zaznaczy znak po stronie zakodowanego tekstu.
5. Zaznaczamy ostatnią literę pierwszego wystąpienia nazwy naszej drużyny. Po stronie heksadecymalnych znaków, kolejnym znakiem hex będzie 00, kolejnym 00, kolejnym 00 - a następnym, czyli 4 z rzędu będzie wartość odpowiadająca "Znaczącym trofeom europejskim". W tym miejscu należy wprowadzić heksadecymalną wartość ilości trofeów europejskich jakie wypracowaliśmy do tej pory. Wartość tę znajdziemy w Historii prowadzonej przez nas drużyny. Łatwo ustalimy rok, w którym podjęliśmy się przewodzenia zespołowi i łatwo odczytamy ile razy wygraliśmy puchar europy lub klubowe mistrzostwo świata. Sumę tych osiągnięć zamieniamy na heks i już!
6. Analogicznie dla drugiego wystąpienia nazwy naszej drużyny, licząc od ostatniej litery nazwy tejże drużyny odmierzamy 4 hex oraz 5 hex, które analogicznie odpowiadają kolejno: "Mistrzostwo kraju" oraz "Znaczące puchary krajowe". Wystarczy zmienić te heksy na dziesiętne wartości odpowiadające wypracowanym przez nas sukcesom do tej pory i już!
Tym sposobem można przywrócić należne nam miejsce w Galerii Sław.
Pozdrawiam
AI3Time
Dzisiaj udało mi się rozwiązać problem, który prześladuje wszystkich graczy FM2008 doświadczonych utratą swojego "dorobku" managerskiego w Galerii Sław. Sytuacja ta bardzo często występuje podczas przenoszenia save'ów pomiędzy komputerami. W pewnym ukrytym pliku hall_of_fame.dat znajdują się wszystkie informacje o naszych osiągnięciach. Jeżeli go nie przeniesiemy razem z save'ami, to niestety utracimy nasz "dorobek". Boleśnie przekonało się o tym już kilka pokoleń graczy. Czy na pewno nie da się edytować Galerii Sław?
Otóż nie! ;-) Do dzisiaj myślałem, że nie jest możliwa edycja binarnego pliku Galerii Sław. Cały angielsko i polsko języczny internet pełny jest słusznego żalu wynikającego z niemocy... a jednak odkryłem jak to zrobić. Poniżej instrukcja:
1. Plik znajduje się w następującej lokalizacji pod Windows 7 (o ile, świadomie nie wybraliśmy innej podczas konfiguracji gry):
C:\Users\Public\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2008\hall_of_fame.dat
W systemie XP lub Windows Vista plik odnajdziemy w analogicznym miejscu, czyli w All Users\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2008\hall_of_fame.dat
2. Rzeczony plik należy otworzyć w programie do edycji plików binarnych (np. WinHex).
3. Otwarty plik zawierać będzie rozpoznawalne imię i nazwisko naszego managera (lub managerów) oraz dwukrotnie podaną nazwę drużyny lub drużyn jakie prowadzimy. Pozostałe znaki są nierozpoznawalne - bo są zakodowane.
4. W programie do edycji plików binarnych (WinHex) nasz plik hall_of_fame.dat będzie również wyświetlany w kilku kolumnach znaków heksadecymalnych. Poruszając się kursorem po tekście automatycznie przesuwać się będzie kursor po odpowiadających znakach heksadecymalnych. I odwrotnie: zaznaczenie dowolnego znaku heksadecymalnego równocześnie zaznaczy znak po stronie zakodowanego tekstu.
5. Zaznaczamy ostatnią literę pierwszego wystąpienia nazwy naszej drużyny. Po stronie heksadecymalnych znaków, kolejnym znakiem hex będzie 00, kolejnym 00, kolejnym 00 - a następnym, czyli 4 z rzędu będzie wartość odpowiadająca "Znaczącym trofeom europejskim". W tym miejscu należy wprowadzić heksadecymalną wartość ilości trofeów europejskich jakie wypracowaliśmy do tej pory. Wartość tę znajdziemy w Historii prowadzonej przez nas drużyny. Łatwo ustalimy rok, w którym podjęliśmy się przewodzenia zespołowi i łatwo odczytamy ile razy wygraliśmy puchar europy lub klubowe mistrzostwo świata. Sumę tych osiągnięć zamieniamy na heks i już!
6. Analogicznie dla drugiego wystąpienia nazwy naszej drużyny, licząc od ostatniej litery nazwy tejże drużyny odmierzamy 4 hex oraz 5 hex, które analogicznie odpowiadają kolejno: "Mistrzostwo kraju" oraz "Znaczące puchary krajowe". Wystarczy zmienić te heksy na dziesiętne wartości odpowiadające wypracowanym przez nas sukcesom do tej pory i już!
Tym sposobem można przywrócić należne nam miejsce w Galerii Sław.
Pozdrawiam
AI3Time
//Edytowano 1 raz, ostatni raz 28.11.2012, 22:44
Najnowsze posty