Polecenia nie działają

 kalidorek Partyzant

Postów: 34
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 18.10.2013
Skąd: Marki
Poziom ostrzeżeń: 0
0
13.01.2015 12:03    #31
[quote="Fleszu"]Przecież w realu nawet jak zawodnik jest szybki to widać gołym okiem czy drugi jest od niego szybszy. Normalne, że jest przedstawione za pomocą atrybutów. Poeksperymentuje? Chyba żartujesz? Czy zdajesz sobie sprawę jak dużo zmiennych trzeba by uwzględnić? Zobacz ile każdy zawodnik ma atrybutów. W danej sytuacji na boisku zastosowanie będą miały jedne atrybuty (i do końca nie wiadomo jakie oraz w jakich proporcjach bo FM to ukrywa). Niby jak gracz ma to zrobić? Na jednym z forów ktoś robił podobne eksperymenty oparte na wnioskowaniu ze statystyki ale dla mnie to jest bardzo niepełne. To olbrzymia ilość możliwości. Do tego oprócz atrybutów dochodzą takie zmienne jak morale, taktyka, tempo gry, drużyna przeciwnika, wielkość boiska, rozmowy motywacyjne, forma, ukryte atrybuty. Zobacz tak prostą sprawę jak kondycja. Niby jest ona determinowana przez atrybut "wytrzymałość" ale...doszły do mnie informacje, że również koreluje z atrybutem "sprawność". Czy potrafisz odpowiedzieć na pytanie czy zawodnik o wytrzymałości 15 i sprawności 15 będzie się wolniej męczył od zawodnika o wytrzymałości 20 i sprawności 10? Bo ja nie potrafię. A do tego myślę, że dochodzą zmienne typu tempo gry, pressing (który zabiera siły), pogoda (myślę, że temperatura wpływa na zmęczenie). Rozumujemy na zupełnie innym poziomie złożoności problemów gry. FM nie działa na zasadzie atrybut X robi to a atrybut Y tamto. Właśnie dlatego, że gracze takiej wiedzy nie mają piszesz takie posty.[/quote]

Czyli rozumiem, ze chcesz aby wszystko bylo podane w excelu? Wszystkie powiazania itd? Tylko, ze wtedy nijak sie to bedzie mialo do rzeczywistosci. To ma byc symulator menadzera pilkarskiego a nie szachy i grac beda cyferki a nie "ludzie"..

 Fleszu Partyzant

Postów: 25
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 10.05.2009
Skąd: Warszawa
Poziom ostrzeżeń: 0
0
13.01.2015 12:32    #32
Teraz to jest ruletka a nie symulator managera bo nie wiadomo co na co ma wpływ. Skoro nie wiesz jakie są powiązania pomiędzy atrybutami (a ściślej przy jakich działaniach jakie atrybuty i w jakich proporcjach są brane pod uwagę) to jak masz podejmować decyzję.
Jeśli chcesz zawodnika który będzie dobrze podawał w środku pola to wybierzesz takiego z dużą wartością "podania". Nie mając dodatkowej wiedzy (a FM tą wiedzę ukrywa) nie będziesz miał świadomości, że na celność podać ma także wpływ np. technika. W efekcie wybierzesz złego zawodnika czy to w wyniku transferu czy też podczas wyboru do składu. Do tego dochodzą tez atrybuty mentalne o których też nie wiadomo kiedy i które mają zastosowanie. Nikt nie mówi o tabelce excela ale o elementarnej wiedzy, którą gracz powinien mieć.

 cellpump Wróg ludu

Postów: 154
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 10.12.2012
Poziom ostrzeżeń: 3
0
13.01.2015 12:35    #33
Jedyne co FM daje, a to i tak sporo to podświetla jak wybierzesz najważniejsze staty dla danej pozycji.
Z tym, że dalej nie wiemy kto lepiej odbiera piłkę, podaje itd.

 Fleszu Partyzant

Postów: 25
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 10.05.2009
Skąd: Warszawa
Poziom ostrzeżeń: 0
0
13.01.2015 12:41    #34
Dodanie kluczowych atrybutów wiele zmieniło jeśli chodzi o grę. Pokazało jak dużo ukryto przed graczami wcześniej. Teraz ustawia się role ale wcześniej były to suwaki. Jak mniemam ustawienie suwaka w innej pozycji powodowało, że kluczowe były inne atrybuty. Skąd niby gracz miał o tym wiedzieć.

 flexior Partyzant

Postów: 126
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 28.08.2011
Skąd: bytom odrz.
Poziom ostrzeżeń: 0
0
13.01.2015 13:11    #35
Witam
Odnośnie FM to nie dawno przeczytałem dosyć dobrze zrobiony poradnik, na który na pewno przeznaczono sporo czasu.
Tutaj jest link do niego (są 3 części):
http://www.centr(...)c_1.html

Z tego co tam jest napisane okazuje się, że nie ważna jest formacja z jaką gramy. Liczą się polecenia i styl gry.
Dlatego można mieć opracowane 3 taktyki, gdzie formacja będzie taka sama, tylko polecenia i styl gry inny (np. dla gry defensywnej, ofensywnej i utrzymanie piłki).
Tak samo ciekawostką jest, że dla roli zawodnika najważniejsze są kluczowe atrybuty, a cała reszta jest nie ważna (oprócz kilku trochę znaczących atrybutów: determinacja, decyzje i koncentracja oraz siła, sprawność i równowaga).
Dokładnych szczegółów nie będę podawał, ale zapraszam do lektury i podzielenia się opinią, jest tam wiele ciekawostek.

 Fleszu Partyzant

Postów: 25
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 10.05.2009
Skąd: Warszawa
Poziom ostrzeżeń: 0
0
13.01.2015 13:24    #36
Czytałem już jakiś czas temu ten poradnik ale dzięki na pewno innym się przyda:) Pisząc kilka postów wcześniej o eksperymentach miałem na myśli ten poradnik.

 cellpump Wróg ludu

Postów: 154
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 10.12.2012
Poziom ostrzeżeń: 3
0
13.01.2015 13:59    #37
Z części drugiej on omawia mentalności taktyki.
Ofensywne sprzyja szerszej i szybszej grze, defensywne węższej i wolniejszej.
Nijak się to ma z informacjami ze strony z Guidem do FMa:

http://www.guide(...)entality

Przy Attacking możemy tu przeczytać że moi zawodnicy będą stosowali WOLNIEJSZE tempo gry i ROZSĄDNE rozgrywanie piłki.
To jak to w końcu wygląda? Bo nic już nie rozumiem.

 Fleszu Partyzant

Postów: 25
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 10.05.2009
Skąd: Warszawa
Poziom ostrzeżeń: 0
0
13.01.2015 14:11    #38
Według mnie mentalność nie powinna mieć wpływu na tempo. Można grać ofensywnie coś na kształt Borussi z Lewym w składzie i szybko albo wolno ( w sensie długie rozgrywanie akcji) coś w stylu Barcelony Guardioli. Jak to jest w FM kolejna zagadka nie opisana w instrukcji oczywiście. Dlatego cały FM opiera się w większości na domysłach. więcej jest w nim niewiadomych niż pewników. Tylko ten link co dałeś to jest do FM 2014.

// Edytowano 1 raz, ostatni raz 13.01.2015 o godz. 14:22

 cellpump Wróg ludu

Postów: 154
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 10.12.2012
Poziom ostrzeżeń: 3
0
13.01.2015 14:25    #39
No i ten link do centrum fm gdzie koleś wyjaśnia po polsku tez jest o fm 14. A jak widzisz są tam dwie sprzeczne informacje.
Zresztą te FMy niczym się nie różnią sam o tym wiesz. Koleś napisał ze 11 działa tak samo jak 14, także wątpię aby 14 była odmienna od 15.

 karo Partyzant

Postów: 226
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 15.08.2013
Poziom ostrzeżeń: 0
0
13.01.2015 19:11    #40
Trudno mi się odnieść do całej dyskusji, ale spróbuje uwzględnić najważniejsze rzeczy.

1. Atrybuty odpowiedzialne za poszczególne zadania na boisku.

Można to sprawdzić.

Ogólnie jestem za pojęciem KUMULACJI atrybutów. Tak więc za PODANIA (czyli faza kreowania gry) i inne elementy w grze będzie odpowiadał cały szereg atrybutów.



Gra umożliwia nam podgląd poszczególnych grup danych atrybutów. Przypisując zawodnikowi wszystkie atrybuty na poziomie 1, wykres będzie rozłożony równomiernie i łatwo wtedy zaobserwować odchylenia.

Przypisując wartość 20 dla jakiegoś atrybutu jesteśmy w stanie sprawdzić, za co odpowiada. Możemy w ten sposób np. zaobserwować, który atrybut z puli fizycznych, technicznych i psychicznych (oprócz dość pewnych GRA GŁOWĄ i WYSKOK) odpowiada za GÓRNE PIŁKI. Sam jestem ciekaw, czy jest to również omawiana przez was wcześniej np. Waleczność (przydałoby się sprawdzić).

Sytuacja taka sama, dla KREATYWNOŚĆ, która właśnie odpowiada za to w jaki sposób zawodnik pozbędzie się piłki, czyli jak umiejętnie ją dogra. Wystarczy jak wyżej przypisać wartość 20 i pozostawić pozostałe atrybuty na poziomie 1, by było to lepiej widoczne. Przypisując każdemu atrybutowi z osobna wartość wyższą niż 1 (jak przyjąłem wyżej - 20), jesteśmy w stanie zobaczyć, co oprócz dość oczywistych atrybutów jak (choć nie sprawdzałem) PODANIA, WSPÓŁPRACA, KREATYWNOŚĆ odpowiada właśnie za tą fazę gry, czyli wymianę podań - inaczej całościowo nazwane KREATYWNOŚCIĄ.

Analogicznie dla OFENSYWNOŚCI - czyli co jest ważne kiedy mamy piłkę i DEFENSYWNOŚĆ, czyli kiedy przechodzimy w fazę obronną.

Przechodzimy do części 2.

2. Ukazywanie atrybutów graczowi, by mógł oszacować który gracz jest lepszy.

Jestem za wariantem, by ukrywać atrybuty (1-20) w przedziale 5 rzędowym. By przy atrybutach o wartości np. 16 i 20 widniał ten sam znaczek, opis, kolor - dowolnie. Gwiazdek zamiast 10 różnic, tylko 5 (ustalanie hierarchii w zespole).

3. W widoku taktyki brakuje podglądu, bo bez tego nie wiadomo co się zmienia przy wydawaniu poleceń. Od strony taktycznej i możliwości jest to zbyt duże uproszczenie i zniechęca do wprowadzania zmian w taktyce w czasie meczu. Jestem świadomy, że kilkoma kliknięciami jestem w stanie ustawić niemal identyczną taktykę, do tej jaką ustawiam klikając na większość dostępnych poleceń. Klikając wszędzie (w indywidualnych i zespołowych) po prostu mam pewność, że coś działa. Sama zmiana mentalności już nanosi na polecenia zespołowe pewne instrukcje, lecz co dokładnie się zmienia i w jakim zakresie niestety nie wiadomo. Przydałby się właśnie taki ekran podglądowy, jak np. zmieniło się tempo przy ustawieniu nastawienia SZARŻA, czy wysunęła się przy tym również linia obrona, itp.

// Edytowano 6 razy, ostatni raz 13.01.2015 o godz. 19:16

Musisz się zalogować, aby dodać odpowiedź.

PRZEGLĄDAJĄ TEMAT

1 aktywny w tym 0 zarejestrowanych, 1 gość, 0 ukrytych

FM REVOLUTION - OFICJALNA STRONA SERII FOOTBALL MANAGER W POLSCE
Największa polska społeczność Ponad 70 tysięcy zarejestrowanych użytkowników nie może się mylić!
Polska Liga Update Plik dodający do Football Managera opcję gry w niższych ligach polskich!
FM Revolution Cut-Out Megapack Największy, w pełni dostępny zestaw zdjęć piłkarzy do Football Managera.
Aktualizacje i dodatki Uaktualnienia, nowe grywalne kraje i inne nowości ze światowej sceny.
Talenty do Football Managera Znajdziesz u nas setki nazwisk wonderkidów. Sprawdź je wszystkie!
Polska baza danych - dyskusja Masz uwagi do jakości wykonania Ekstraklasy lub 1. ligi? Napisz tutaj!
Copyright © 2002-2024 by FM Revolution