EDT - używane do modyfikacji gry bez konieczności dokonywania zmian w bazie danych poprzez edytor.
DDT - służy do "zachowania" określonych piłkarzy (również całych klubów i narodowości) w nowo tworzonej grze.
Jak to się robi?
Najpierw musimy stworzyć plik tekstowy o dowolnej nazwie i rozszerzeniu .edt lub .ddt, a następnie otworzyć go w dowolnym edytorze tekstu, np. Notatniku. Listę komend znajdziecie w sekcji Ustawienia i inne opcje.
Gdzie wgrać gotowe pliki?
Gra bez patcha:
edt należy wkleić do folderu : Moje Dokumenty/Sports Interactive/Football Manager 2008/data/db/edt
lnc do: Moje Dokumenty/Sports Interactive/Football Manager 2008/data/db/lnc
Gra z patchem (8.0.1):
edt wklejamy do: Moje Dokumenty/Sports Interactive/Football Manager 2008/data/uptades/uptade_801/db/801/edt
lnc do: Moje Dokumenty/Sports Interactive/Football Manager 2008/data/uptades/uptade_801/db/801/lnc
Gra z patchem (8.0.2)
edt i ddt wklejamy do: Moje Dokumenty/Sports Interactive/Football Manager 2008/data/uptades/uptade_802/db/802/edt
lnc do: Moje Dokumenty/Sports Interactive/Football Manager 2008/data/uptades/uptade_802/db/802/lnc
+
Pliki konfiguracyjne - opcje
Boost Teams - ta komenda pozwala nam zmienić stan finansowy, reputację oraz pojemność stadionu (w tej kolejności) w danym klubie. Przykład:
"BOOST_TEAM" "Pelikan" 30000000 6000 25000
Dodanie takiej linii w pliku EDT sprawi, że Pelikan Łowicz będzie miał na koncie 30 mln funtów, jego reputacja wzrośnie do 6000 (maksymalna to 10000), a stadion pomieści 25 tys. widzów. Analogicznie jak w przypadku Swap Teams można stosować nr ID zamiast nazwy klubu.
Future Transfer - taka linijka musi się znaleźć w pliku .edt (nazwa dowolna), aby dokonać jakiegoś transferu(-ów) bez ingerowania w bazę danych.
"FUTURE_TRANSFER" "Cristiano" "" "Ronaldo" "Man Utd" "Pelikan" 01 01 2008 1000 200 5
Objaśnienia:
- pierwszy cudzysłów to miejsce na imię zawodnika;
- drugi to miejsce na pseudonim (zostawić pusty, jeśli pseudonimu brak);
- trzeci to miejsce na nazwisko;
- czwarty to nazwa obecnego klubu (tzw. short name - ta, która się wyświetla np. w tabeli ligowej);
- piąty cudzysłów to miejsce na nazwę nowego klubu (j/w);
- dalej są trzy liczby, jak nietrudno się domyślić, to data transferu w formacie dd/mm/rr;
- kolejna liczba (np. 1000) to kwota transferu (w funtach);
- następna to zarobki piłkarza (też w funtach) w nowym klubie (-1 dla losowych, ale rozsądnych z punktu widzenia klubu);
- no i ostatnia oznacza długość kontraktu w latach.
Retain Player(s) - stosując tą komendę możemy być pewni, że nawet na małej bazie danych w grze będzie nasz ulubieniec albo wszyscy jego koledzy z klubu. Przykład:
"RETAIN_PLAYER" "434121"
"RETAIN_PLAYERS" "Nipikinamu"
Pierwsza linia ma za zadanie dodać do nowej gry zawodnika o wdzięcznie brzmiącym imieniu - Ivoki Kaltak. Druga natomiast doda wszystkich piłkarzy z jego klubu, czyli Nipikinamu.
Retain Nations Players - dodaje wszystkich obywateli danego państwa:
"RETAIN_NATION_PLAYERS" "Vanuatu"
Oczywiście zamiast Vanuatu można wpisać dowolne państwo (pod warunkiem, że istnieje ono w bazie danych FM-a).
Swap Teams - komendy tej używamy do zamiany (dosłownie) dwóch klubów z różnych lig. Przykładowo linia:
"SWAP_TEAMS" "Legia" "Celtic"
sprawi, że Wojskowi będą grać w szkockiej Premier League, a Celtowie w Orange Ekstraklasie. Zamiast nazw klubów stosować ich numer ID (do podejrzenia w edytorze, FMM i samej grze po zaznaczeniu w opcjach "Pokazuj ID"
Najnowsze posty