Sports Interactive każdego roku szuka rozwiązań, które sprawią, że ich kultowe dzieło - Football Manager, nie padnie ofiarą piratów komputerowych. W zeszłym roku ta walka zeszła jednak na dalszy plan. Jak będzie wyglądała teraz?
Rozwiązania, które mają być zastosowane dla Football Managera 2012, na pewno nie przypadną do gustu przyszłym posiadaczom oryginalnych kopii gry. SEGA zdaje sobie z tego sprawę, jednak zaznacza, że poszukuje optymalnych zabezpieczeń - zarówno skutecznych w walce z piratami, jak również niekrępujących uczciwych eFeManiaków. To trudna misja, wiążacą się z podejmowaniem kontrowersyjnych decyzji i narażeniem na niezadowolenie fanów. W tym roku twócy wierzą jednak, że znaleźli uczciwe rozwiązanie tej kwestii.
Mianowicie, każdy zakupiony egzemplarz wersji pudełkowej FM-a 2012 będzie musiał zostać zarejestrowany oraz aktywowany za pomocą platformy Steam. Oznacza to, że do rozpoczęcia gry po raz pierwszy niezbędne będzie połączenie z Internetem. Oczywiście jest to operacja jednorazowa, a kolejne uruchomienia nie będą wiązały się z podobną koniecznością - niezbędne będzie co prawda posiadanie darmowego konta na Steamie, ale opcja gry w trybie offline pozostanie tak samo funkcjonalna, jak do tej pory.
Twórcy zdają sobie sprawę, że wykonanie tych kroków nie jest tak proste, jak włożenie płyty do napędu i rozpoczęcie rozgrywki. Mają jednak nadzieję, że gracze, mimo niezadowolenia, będą w tej sprawie wyrozumiali - SEGA zaznacza, że gdyby każda osoba, która kradnie FM-a pobierając go z Internetu, nabyła go legalnie, liczba sprzedanych egzemplarzy gry wzrosłaby dwukrotnie. To oznaczałoby większe zyski, a co za tym idzie, więcej ulepszeń produktu dla graczy. Niestety, rzeczywistość nie wygląda tak różowo.
SEGA i SI mają też nadzieję, że żaden gracz nie będzie miał problemów z platformą Steam, a co za tym idzie, z samym Football Managerem. W zamian tego liczą, że każdy wyciągnie ze współpracy ze Steamem płynące z niej, naturalne korzyści, jak automatyczne uaktualnienia oraz różne bonusy, których nie posiadali grający w FM 2011 w sposób tradycyjny.
Reasumując:
• Potrzeba połączenia z Internetem, aby aktywować Football Managera 2012 na PC oraz Mac przed rozpoczęciem pierwszej gry,
• Aby aktywować FM-a każdy będzie musiał zainstalować Steam na swoim komputerze i posiadać tam konto,
• Gdy tylko aktywujemy FM-a 2012, będziemy mogli grać w niego w trybie offline, to znaczy bez konieczności połączenia z Internetem,
• Zapisane gry będą znajdować się na naszych dyskach twardych, jednak w samego FM-a 2012 będziemy mogli zagrać na każdym komputerze, po zalogowaniu się do Steam i zainstalowaniu gry,
• Bycie połączonym ze swoim kontem Steam w trakcie gry w Football Managera 2012 oznacza automatyczne aktualizacje, a więc pobieranie łatek oraz uaktualnień transferowych.
A Message On Football Manager 2012 Activation
Słowa kluczowe:
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ