W poprzednim wpisie Miles opowiadał, jakiego rodzaju grą jest Football Manager. Tym razem skupia się na omówieniu innowacyjności najnowszego tworu SEGI i SI. Będzie więc o powstawaniu idei budowy Football Managera 2011!
Twórcy gry ustami swojego dyrektora wyrażają zadowolenie z poziomu przygotowania Football Managera 2010, choć według wielu z graczy była to zwykła, nierewolucyjna gra, jak choćby ta z 2009 roku; to także do niej wprowadzono
150 nowych funkcji.
Samo Sports Interactive pracuje znacznie inaczej, niż jeszcze pięć lat temu. Teraz jest to zdecydowanie większy zespół, który zatrudnia 70 osób na pełnym etacie, ponadto kolejne 60 wykonujące określone zadania, ale nie czuwające bez przerwy nad przygotowaniem Football Managera. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze ogromny zespół researcherów - osób odpowiedzialnych za przygotowanie bazy danych oraz szereg tłumaczy, którzy przygotowali
18 wersji językowych FM 2010. Według Milesa dziś zarządzanie całą grupą wymaga o wiele więcej pracy pod względem organizacyjnym.
Pomysły na to, jak ma wyglądać Football Manager 2011 pojawiły się na początku bieżącego roku, kiedy to przez trzy tygodnie w zamkniętym pokoju omawiano ich przydatność - niektóre z nich pochodziły ze zdarzeń zaobserwowanych w świecie futbolu, inne od niesamowicie pomysłowej społeczności, a część zgłosiły osoby przyglądające się piłce nożnej od wewnątrz. Po odrzuceniu niektórych z nich pozostało 1000 innowacji. W finale postanowiono wdrożyć
400 nowinek - niektóre z nich to małe rzeczy, jak chociażby te poświęcone interfejsowi, ale dla innych, większych, trzeba było napisać część kodu gry.
Wszystko to zawarło się w następujących innowacjach:
- nowym sposobie negocjacji kontraktów oraz wprowadzeniu agentów
- integracji z Twitterem i serwisem YouTube
- ogromnym ulepszeniu trybu 3D, a w tym m.in. setką nowych animacji, okazywaniem emocji przez graczy, nowymi stadionami oraz nowymi sposobami cieszenia się po zdobytych golach
- nowym systemie treningu, uwzględniającym przygotowanie do meczu
- dynamicznej reputacji lig
- mnóstwie nowości w ekranie wiadomości
- nowych opcjach analizy meczu
- kreatorze stałych fragmentów gry
- reorganizacji konferencji prasowych
- nowym systemie generowania graczy
- ulepszeniu zespołów B i amatorskich
- innowacyjnym systemie interakcji z piłkarzem
Każdą z tych nowinek Miles Jacobson omówi w swoim blogu w najbliższych dniach i przybliży szczegóły ich funkcjonowania w grze. Na końcu swojego wpisu podkreśla i przypomina, że także
Edytor bazy danych doczekał się nowych funkcjonalności, które objawią się w 30 nowych obszarach edycji.
Słowa kluczowe:
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ