Przed Wami 32-minutowe wideo z nowościami w Football Managerze 2017. W tym newsie wypisywać będziemy po kolei wymienione w filmie nowości, dlatego odświeżajcie tę stronę do końca wieczora albo zajrzyjcie tu jutro rano!
SILNIK MECZOWY 3D
1. Nowe animacje, lepsze podejmowanie decyzji oraz reakcje AI,
2. Ulepszona grafika na boisku i wokół niego - usprawnione oświetlenie i cienie. Modele zawodników mają teraz więcej kości, dzięki czemu ruch jest bardziej naturalny.
3. Nowy widok kamery pokazuje akcję zza bramki i pozwala dokładnie obejrzeć wszystkie akcje podbramkowe. Z tego kąta widzimy dokładnie trajektorię lotu piłki przy strzałach z daleka, a także możemy dobrze się przyjrzeć grze obronnej zespołu.
4. Poprawione zostały stadiony i trawa.
5. Na większych stadionach zauważycie dynamiczne reklamy LED-owe.
6. Ponad 1500 nowych animacji motion capture, nad którymi pracowali ludzie z Creative Assembly. Przykładowo, bramkarze potrafią teraz wykonywać efektowne parady, a zawodnicy strzelają i uderzają piłkę głową znacznie bardziej intuicyjnie, analizują lot piłki lepiej niż kiedykolwiek przedtem. Poruszają się bardziej płynnie - to zasługa rozbudowanych modeli graczy, które umożliwiają zaimplementowanie większego zestawu ruchów i pozwalają im szybciej zmieniać kierunek biegu.
7. Kilka innych oczekiwanych zmian w silniku meczowym, takich jak znikający spray, który pojawił się w najważniejszych ligach świata. Gdy tylko rzut wolny wykonywany jest w okolicy bramki, sędzia oznacza miejsce położenia piłki oraz maluje sprayem linię, przy której ma stanąć mur. Nie ma więc wątpliwości co do tego, czy zachowana została odległość 9 m 15 cm czy nie.
8. Lepsza prezentacja przed meczem – zawodnicy wychodzą z tunelu, ustawiają się w szeregu, a następnie witają się z rywalami albo kończą rozgrzewkę.
9. Przy rozpoczęciu meczu pojawia się możliwość pierwszego kopnięcia tylko jednym zawodnikiem, wdrożono także nowy przepis, który pozwala na wejście fizjoterapeuty na boisko, jeśli gracz został kontuzjowany w wyniku faulu ukaranego kartką. Są też inne zmiany przepisów, na przykład faul na zawodniku wychodzącym sam na sam z bramkarzem nie jest już automatycznie karany czerwoną kartką.
10. Zaktualizowano wszystkie dane o zawodnikach i ligach.
11. Całe mnóstwo poprawek sztucznej inteligencji - liczba decyzji podejmowanych przez zawodnika w każdej sekundzie wzrosła niemal dwukrotnie, co oznacza, że gracze są bardziej świadomi sytuacji w jakiej się znaleźli i dostępnych możliwości. Będą brali to pod uwagę, decydując co zrobić z piłką. To samo tyczy się też oczywiście drużyny przeciwnej. Prowadzi to do podejmowania decyzji w ułamku sekundy, tak jak w prawdziwym meczu, szczególnie gdy akcja rozgrywana jest blisko bramki, a zawodnik nie ma zbyt wiele czasu na myślenie – musi podjąć decyzję o wślizgu, paradzie czy oddaniu strzału pod pressingiem rywala. Na powyższych zmianach szczególnie korzysta defensywna SI, nad którą cały zespół SI pracował bardzo mocno. Obrońcy lepiej ustawiają się, aby zastawić rywalowi drogę do bramki, szybciej się cofają gdy mają do czynienia z szybkim napastnikiem, a gdy ich drużyna kontroluje mecz, przesuwają się do środka. Zawodnicy generalnie ustawiają się lepiej, także przy dośrodkowaniach i rzutach rożnych oraz lepiej reagują na bezpańskie piłki. Bramkarze również lepiej oceniają sytuację i decydują, czy powinni wyjść do piłki czy zostać na linii.
12. Nie tylko zawodnicy są bardziej inteligentni. Menedżerowie AI lepiej niż kiedykolwiek przypisują zawodnikom zadania na boisku i dokonują bardziej sensownych zmian w trakcie meczu.
13. Odświeżono komentarz – dodano i zmieniono setki linii tekstu oraz uczyniono go bardziej kontekstowym. Przykładowo, komentarz będzie informował bardziej dokładnie o kontuzjach w trakcie meczu, będziemy mogli przeczytać spekulacje na temat powagi sytuacji oraz powodów odniesienia kontuzji.
KIBICE
14. Liczba kibiców przyjezdnych jest teraz wyświetlana przy sumie wszystkich sprzedanych biletów.
15. Liczba kibiców będzie się też bardziej zmieniać, szczególnie gdy podpiszemy kontrakt z wielką gwiazdą - fani będą walnie przybywać na stadion, aby zobaczyć swojego bohatera w akcji.
16. Nowa zakładka mediów społecznościowych, w której znajdziemy informacje od fanów, mediów, klubów i organizatorów lig - każdy będzie mógł się wypowiedzieć na gorące tematy świata piłki nożnej. Czy kibice są zachwyceni najnowszymi transferami? A może niecierpliwią się po kilku kiepskich występach? Hasztagi prawdę ci powiedzą! W ramach większej przebudowy działu wiadomości i skrzynki odbiorczej, umieszczono w dziale społeczności ankiety fanów oraz reakcje na ważne wydarzenia. Tam też pojawiają się najświeższe informacje i rozkwitają plotki transferowe. Niektóre profile publikują linki wideo do ciekawych bramek, które można zobaczyć w wyskakującym odtwarzaczu. Nasz osobisty asystent przygotuje polecane profile do śledzenia, ale możemy też sami śledzić kluby, rozgrywki i zawodników.
SKRZYNKA ODBIORCZA
17. W skrzynce odbiorczej znajdziemy e-maile od sztabu szkoleniowego, zarządu, agentów i własnych piłkarzy. Tuu będzie się pojawiało wszystko, co ma związek z klubem. Tutaj też osobisty asystent będzie przesyłał nam ważne informacje, takie jak filmiki z wywiadami z piłkarzami albo wieści na temat klubu. W ramach tej przebudowy, dokonano dużych zmian w prezentacji niektórych informacji. Przykładowo, wybór kapitana jest teraz znacznie łatwiejszy. W wiadomościach zawarto też więcej danych, dzięki czemu gracz może podjąć szybką i trafną decyzję. Dodano więcej szczegółów do opcji organizacji meczów towarzyskich oraz przy wyborze drużyny na obóz szkoleniowy. W skrócie, e-mailem otrzymamy teraz znacznie więcej informacji, dzięki czemu nie będzie już trzeba wychodzić ze skrzynki odbiorczej, gdy zaistnieje potrzeba podjęcia ważnej decyzji.
18. Członkowie sztabu będą wypowiadać się w większej liczbie kwestii niż kiedykolwiek przedtem. Masz zawodnika, który nie chce rozpocząć negocjacji kontraktowych? Sztab przekaże ci wskazówki, co robić, nawet jeśli ogólna opinia jest taka, że należy się go pozbyć. W drużynie B jest piłkarz, który dobrze gra? Członek sztabu może zwrócić ci na to uwagę i zasugerować włączenie go do pierwszej drużyny. Sztab zawsze był ważny, ale teraz jest ważniejszy niż kiedykolwiek.
19. Wprowadzono dynamiczne obrazy. Przykładowo, po podpisaniu kontraktu z nowym zawodnikiem, zobaczymy niepowtarzalny, dopasowany obraz z tym piłkarzem w twoim składzie. Dzięki bezpośrednim wizerunkom graficznym, wiadomości będą ożywały jak nigdy dotąd.
20. Jeśli mecz zostanie przełożony z powodu złej pogody, zobaczymy dokładnie dlaczego.
21. Zmieniono sposób, w jaki wyliczane są zakłady bukmacherskie. Zobaczymy teraz dynamiczne zakłady, zmieniające się w trakcie sezonu, oparte o wyniki drużyny. Jeśli nasz zespół jest pozytywnym zaskoczeniem i wbrew oczekiwaniom mediów pnie się w górę, wypłaty u bukmacherów spadną. Ale jeśli zawodzimy oczekiwania, zakłady wzrosną. To najlepszy sposób odwzorowania presji, pod jaką są menedżerowie piłkarscy praktycznie każdego dnia. Będzie to też miało wpływ na interakcje z mediami i sztabem oraz praktycznie na cały świat gry.
TRANSFERY
22. Rynek transferowy - dodano wiele elementów, które odtwarzają sytuacje, w których znajdują się prawdziwi menedżerowie kiedy kupują i sprzedają zawodników. Dużą zmianą w temacie transferów i przedłużeń kontraktów są rozmowy przed ich podpisaniem. Możemy rozmówić się z zawodnikami, którzy nie chcą do nas przejść albo są zainteresowani zmianą otoczenia. Rozmowy toczą się albo z agentem albo samym piłkarzem i pozwalają sprawdzić, czy gracz pasuje do naszej drużyny. Możemy z nim porozmawiać o spodziewanej liczbie strzelonych bramek czy zadaniach, jakie będą przed nim stały. Słowem, to dodatkowa szansa, aby przekonać gracza do swojego klubu. Oczywiście po takiej rozmowie, wszystkich złożonych obietnic trzeba będzie dotrzymać.
23. Skupiono się na aktywnościach transferowych, a także na całych długotrwałych sagach związanych z wymianą gracza. Takie sagi mogą trwać przez całe okienko transferowe - niektóre kluby będą uważały pojedynczego zawodnika klasy światowej za swój jedyny cel - swojego rodzaju „Galactico”.
24. Informacje o ruchu na rynku transferowym będziemy teraz śledzić na specjalnym panelu okna transferowego.
25. Kluby są teraz bardziej inteligentne przy identyfikacji celów, mogą prosić o podpisanie klauzul opóźniających sprzedaż zawodnika do czasu znalezienia zmiennika na jego miejsce albo powstrzymywać się z decyzją, uważając, że otrzymają lepszą ofertę od innego klubu.
26. Szereg zmian w ostatnim dniu okna transferowego - nie tylko dziennikarze będą pojawiać się znacznie częściej, szukając nowinek dla swojego pisma, ale będziemy też świadkami naprawdę niewiarygodnych plotek, szczególnie w mediach społecznościowych.
27. Dodano opcję dostosowania budżetów transferowych i płacowych w ostatnim dniu okna transferowego, a menedżerowie, którzy swój wymarzony transfer dopinają w ostatniej chwili, otrzymywać będą oferty wypożyczenia z możliwością stałego transferu, co może być najlepszym sposobem na sfinalizowanie oferty, jeśli czas nas goni.
28. Zawodnicy i agenci mają większy wpływ na rynek transferowy niż kiedykolwiek, w związku z czym niektórzy gracze mogą wstrzymywać się z decyzją, czekając na lepszą ofertę. Sami decydują, kiedy podpiszą kontrakt, lub nie.
29. Kiedy kilka klubów ubiega się o podpis jednego zawodnika, jego agent kursuje pomiędzy menedżerami, starając się zgarnąć najlepszą ofertę.
30. Menedżerowie mogą skorzystać z pomocy agentów, którzy szczegółowo opisują swoich klientów podczas negocjacji, albo wysyłają e-maile z informacjami o toczących się rozmowach, nawet jeśli te wcześniej się załamały.
31. Trzecia opcja blokady transferowej, która pozwala dodać konkretną klauzulę lub premię w umowie transferowej lub kontrakcie. Taka blokada jest niezależna od wartości, dzięki czemu zyskujemy nową opcję w negocjacjach.
32. Dodano kilka nowych klauzul, w tym osobne kwoty wypłat w trakcie wypożyczenia, w zależności od tego, czy zawodnik gra, czy nie. Jest też klauzula minimalnej opłaty jeśli drużyna występuje w rozgrywkach kontynentalnych i obowiązkowe opłaty związane z transferami na wypożyczenie.
33. Nie tylko zawodnicy podlegają transferom, menedżerowie także, i takie wymiany można zorganizować po zakończeniu sezonu, jeśli nie chcemy zostawić obecnego klubu na lodzie.
PROFIL MANAGERA
34. Możliwość umieszczenia własnej twarzy w grze, bezpośrednio ze zdjęcia. Aby to zrobić, wystarczy dodać zdjęcie swojej twarzy do gry i umieścić kilka punktów charakterystycznych. Następnie technologia FaceGen pozwoli stworzyć niezwykle realistycznego awatara.
35. Dużo więcej opcji awatara, np. zarost czy nawet okulary. Możemy dokładnie go spersonalizować, aby wyglądał tak jak chcemy. Zmieniono też sposób ubierania się awatara, który jest teraz bardziej dowolny i można go dostosować do własnych potrzeb. Możemy kierować drużyną w garniturze albo jako bardziej luźny menedżer – w dresie. Można teraz zmienić kolor krawata.
36. Po uruchomieniu Football Managera, na ekranie początkowym pojawi się nasz własny menedżer.
37. Nowi menedżerowi będą teraz mieli bardziej realistyczny poziom reputacji. To spowoduje większy realizm w wyborze menedżerów przez kluby. Jeśli zaczynamy w lidze niedzielnej, raczej nie mamy co liczyć, że – bez odniesienia znaczących sukcesów – zgłosi się do nas jakiś wielki klub. Będziemy musieli się naprawdę napracować, aby wykonać kolejny krok. To z kolei przekłada się na bardziej zaawansowane i dłuższe rozgrywki w niższych ligach.
38. Reputacja menedżera będzie też widoczna w mediach społecznościowych - fani będą bardziej złośliwi i odważni, gdy zatrudniony zostanie menedżer z niższą reputacją.
FM DRAFT
39. W zeszłym roku zadebiutował tryb turnieju gwiazd. Miał to być tryb dla wielu osób, który okazał się być niezwykle popularny. W Football Manager 2017 dodano do niego szereg nowych opcji. Przede wszystkim pojawili się menedżerowie AI. Możemy więc teraz grać w turniej gwiazd praktycznie wszędzie i to w pojedynkę. Możemy też mierzyć się jednocześnie z menedżerami AI i znajomymi. Niektórych menedżerów SI na pewno rozpoznacie - kilku znajomych Sports Interactive pozwoliło im umieścić się w grze. Menedżerowie AI będą mieli ulubione ustawienia i będziemy mogli wybrać, z którymi z nich chcemy się zmierzyć. Oczywiście wciąż możliwa będzie gra z 31 ludźmi. Będzie też można rozpocząć nabór z mieszanką menedżerów ludzkich i SI. Oprócz nowych sposobów na grę, w turnieju gwiazd zmieniono też opcje budżetowania składów. Możemy teraz rozpocząć grę z większą ilością gotówki – aż do maksymalnie 250 milionów. Decydując o budżecie transferowym, możemy też wybrać okienko transferowe w połowie sezonu. Daje to możliwość usunięcia niechcianych zawodników ze składu i odzyskania przeznaczonych na nich pieniędzy. Tę gotówkę, wraz z resztą pozostałą po pierwszym naborze, można wydać na zawodników, którzy zostali zwolnieni przez rywali albo na graczy, którzy w ogóle nie zostali wybrani w pierwszym naborze.
W trakcie naboru zauważymy zmiany, dzięki którym łatwiej i szybciej wybierzemy swojego ważnego zawodnika. Możemy na przykład odfiltrować graczy, na których nas nie stać. Zwiększono też stoper, dzięki czemu lepiej widać, ile czasu pozostało na dokonanie wyboru. Pojawia się też nowy panel, pokazujący liczbę graczy, których wybrano na każdej pozycji. Wreszcie, można teraz importować i eksportować swój klub i stroje, aby móc ich używać we wszystkich odsłonach trybu turnieju gwiazd - zamiast za każdym razem wpisywać ręcznie wszystkie szczegóły.
KWESTIE TECHNICZNE
40. Przy rozpoczęciu nowej gry możemy wybrać pomiędzy trybem zaawansowanym i szybkim. W tym drugim, jak sama nazwa wskazuje, możemy rozpocząć grę szybciej niż kiedykolwiek.
41. Usprawniono sposób wyboru drużyny i lig w grze, a więc możemy teraz wybrać drużynę jeszcze zanim gra zostanie skonfigurowana. Tryb szybkiego startu wykorzystuje polecane ligi, w zależności od wybranej drużyny - w ten sposób uzyskujemy najlepszą bazę danych dla siebie, swojego klubu i komputera.
42. Gra będzie korzystała z ważniejszych lig, a także bardziej znaczących i lokalnych lig odpowiednich dla naszej drużyny, dzięki czemu wrażenia z gry będą jeszcze szersze - do dyspozycji będzie większa pula zawodników i drużyn, do których będzie można wysłać skautów i potencjalnie zatrudnić ich w klubie.
43. Jeśli posiadamy odpowiedni system operacyjny, mamy teraz 64-bitową wersję gry, obok bardziej klasycznego klienta 32-bit. Pozwala to grze działać szybciej i wykorzystywać maksymalnie dużo pamięci komputera.
SZTAB SZKOLENIOWY
44. Porady sztabu są teraz bardziej rozproszone po grze, nie ograniczają się już do pojedynczego ekranu. Konkretni członkowie sztabu dostarczają porad kontekstowych w obszarze, na który obecnie patrzymy. A więc jeśli klikamy na profil zawodnika, możemy uzyskać poradę od trenera zajmującego się jego programem treningowym.
45. Zerkając na ekran taktyczny, usłyszymy sugestie od asystenta.
46. Wskazówki sztabu dotyczą teraz większej liczby tematów, w tym sugestii na temat tego, jak radzić sobie z niezadowolonymi graczami. Są też bardziej szczegółowe dane i możliwość wdrożenia wszystkich porad hurtem.
47. Nowe role w sztabie – analityk danych i naukowiec sportowy. Analitycy danych dołączają do zespołu skautów i dostarczają szczegółowych raportów przed i po meczu, sprawdzają trendy taktyczne u rywali w poprzednich meczach, a także analizują występy naszej drużyny. Z kolei naukowcy sportowi wspierają sztab medyczny i pracują nad zmniejszeniem prawdopodobieństwa wystąpienia kontuzji.
48. Asystent menedżera wypowie się w sprawie polecanego ustawienia, które zobaczyć możemy na ekranie taktyki, w menu rozwijanym ustawienia.
49. Na podstawie testów medycznych, fizjoterapeuta poinformuje nas, czy dany zawodnik ma skłonności do kontuzji.
50. Niektórzy zawodnicy zaczynają myśleć o karierze menedżera jeszcze przed zakończeniem gry w piłkę.
SCOUTING
51. Przeprojektowane raporty „kolejnego rywala”. Zawierają one więcej danych na temat kluczowych zawodników i ogólnej formie rywala. Do tego otrzymujemy statystyki z rozgrywek, w których mierzymy się z tą drużyną. Dodano też więcej szczegółów do raportu o rywalach. Widać między innymi prognozowane ustawienie na boisku oraz prawdopodobny styl gry oraz mentalność.
52. W trakcie skautingu przygotowywane są najciekawsze zagrania danego piłkarza, w formie filmików dostarczanych przez skautów wraz z raportem. Można je odtworzyć w wyskakującym odtwarzaczu.
53. Skauci informować będą o kontuzjach, które przeszkadzają zawodnikowi w odbyciu pełnego treningu.
54. Panel raportu o drużynie został odświeżony i wyposażony w ekran przeglądu, pokazujący silne i słabe strony każdej drużyny. Jest on podobny do raportu skauta o zawodniku. Zawiera on też ważne dane statystyczne, dzięki którym możemy ocenić, w których obszarach nasza drużyna radzi sobie dobrze i gdzie jest jeszcze pole do poprawy.
55. Na ekranie głębi składu zauważymy wiele aktualnych danych umieszczonych w widoku boiska. Dzięki temu mamy jasny i odpowiedni przekaz – kto jest najsilniejszym zawodnikiem na danej pozycji.
56. Wyszukiwanie zawodników również zostało poprawione – możemy szukać po liczbie dni, jakie zawodnik spędził w danym kraju - to szczególnie użyteczne, jeśli chcemy się dowiedzieć, ile czasu zajmie mu zdobycie obywatelstwa.
57. Możemy teraz dodać dodatkowe sortowanie do tabel zawodników, a więc, przykładowo, możemy sortować po jednej wartości, a jako drugą dodać zarobki piłkarzy.
ANALIZA MECZOWA
58. Prozone zmieniło nazwę na Stats i jest to odzwierciedlone w grze.
59. Jeśli chcemy sprawdzić, z jakich powodów wygraliśmy lub przegraliśmy mecz, możemy to zrobić wybierając nowy ekran przeglądu w menu rozwijanym analizy. Ekran ten przedstawia mapki cieplne dla obu stron i wybiera kluczowe dane statystyczne. Pokazuje to, które ustawienie i styl gry były najbardziej efektywne w przeliczeniu na 90 minut.
60. Są też nowe statystyki – widać gdzie najczęściej tracono i przejmowano piłkę, oraz gdzie poszczególni zawodnicy wchodzili w kontakt z piłką.
61. Oprócz tych nowych statystyk mamy też nową grafikę na ekranie stref akcji – pokazuje ona koncentrację ataków w trakcie meczu.
62. Dodano asysty jako kategorię do wyboru, a więc możemy zobaczyć, jak doszło do kluczowych podań.
KONFERENCJE PRASOWE
63. Wiele nowych pytań, lepiej pasujących do kontekstu.
64. Dzięki dodaniu mediów społecznościowych, będziemy musieli się zastanawiać, jak nasze słowa mogą zostać odczytane.
65. Nowe pytania będą bardziej szczegółowo traktowały konkretne wydarzenia w trakcie meczu, transfery, zadowolenie zawodników i kontuzje.
66. Dziennikarze będą chcieli koniecznie zdobyć jakiś gorący temat.
67. Zobaczymy też menedżerów innych drużyn, którzy będą wtrącali swoje trzy grosze. Przykładowo, menedżerowie rywalizujący z nami będą dopowiadali własną interpretację wydarzeń, dolewali oliwy do ognia i podchwytywali nieprzyjemne dla nas wątki.
PIŁKARZE
68. Rozbudowano system charakterów zawodników – mamy bardziej zaawansowane osobowości graczy i model ich rozwoju. Cechy osobowości zostały w tym roku rozbudowane i są bardziej zróżnicowane. Opisują więcej cech zawodników, takich jak jego ambicje, lojalność, determinacja i profesjonalizm - a to tylko kilka przykładów. Mają też one większy wpływ na to, jak rozwijać się będzie kariera danego piłkarza. Przykładowo, gracz który słabo się adaptuje nie będzie chciał wyjechać za granicę, obawiając się tęsknoty za domem. Zawsze trzeba jednak pamiętać, że zawodnicy z czasem się zmieniają.
69. Więcej atrybutów zaczyna teraz spadać w momencie, kiedy piłkarz wkracza w schyłkowy okres swojej kariery – tak samo jak w rzeczywistości.
70. Algorytmy oceniające spadek formy piłkarza zostały znacznie ulepszone i biorą pod uwagę takie rzeczy jak infrastruktura klubu, liczba występów w pierwszej drużynie czy długość gry w pierwszej jedenastce.
71. Zawodnicy mogą się teraz zgłaszać do menedżera z konkretną prośbą o sprzedanie do danego klubu, nawet jeśli inna drużyna chętnie zobaczy ich w swoim składzie i płaci więcej.
72. Piłkarze mogą robić zamieszanie w mediach społecznościowych, narażać się fanom, a w innych wywoływać ekscytację związaną z możliwością dołączenia do ich klubu.
73. Zawodnicy mogą udzielać wywiadów na wyłączność i tym samym próbować cię zmusić do pewnych posunięć, jeśli na czymś szczególnie im zależy. Przykładowo, jeśli zawodnik chce częściej grać w pierwszej drużynie, a ciągle jest przez nas pomijany, może wyznać w prasie lokalnej, co czuje i zwrócić na siebie uwagę kibiców.
74. Rozwinięto ekrany porównywania zawodników i członków sztabu. Na ekranie przeglądu znajduje się teraz znacznie więcej danych, w tym atrybuty sztabu i klikalny raport o trenerach, a także ich statystyki sezonu.
TRYB „MY TEAM”
75. Opcja dodawania większej liczby zawodników do składu. Możemy teraz stworzyć całą drużynę i wstawić do niej siebie oraz znajomych, a następnie ruszyć na podbój lig.
76. Gracze, którzy wolą pracować z prawdziwymi zawodnikami, mogą teraz ich wyszukiwać, tak samo jak w trybie turnieju gwiazd.
ZARZĄD
77. Zarząd zachowuje się bardziej dynamicznie i realistycznie. Lepiej też współpracuje z menedżerem. Zauważymy, że częściej kontaktuje się z nami i rozmawia o większej liczbie spraw, takich jak oferty kontraktów, zmiany w budżecie czy zmiana wielkości sztabu.
78. Niektórzy członkowie zarządu będą nas pytali o budżet i infrastrukturę klubu po przejęciu.
79. Zarząd będzie nas też informował o relacjach z klubami, z którymi współpracuje.
80. Możemy negocjować istniejące umowy, aby upewnić się, że są one jak najbardziej korzystne dla klubu.
81. Mamy też więcej informacji o współpracujących klubach – na przykład czy jest to współpraca krótko- czy długoterminowa i czy jest komercyjnie opłacalna.
82. Opcja interakcji z zarządem na ekranie ofert transferowych też została zmieniona. W odpowiednich okolicznościach zarząd chętnie podzieli się ciężko zarobionymi pieniędzmi i wyda je na zawodnika wybranego przez ciebie, szczególnie jeśli to znane nazwisko.
83. Właściciele, którzy lubią dużo inwestować w swój klub, też zachowują się bardziej realistycznie. Przede wszystkim zachowują się dynamicznie, co oznacza, że zmieniają zakres inwestycji w klub, wraz z jego awansami lub spadkami w ligach.
84. Pojawia się też nowy rodzaj bogatego właściciela – taki, który spodziewa się zwrotu inwestycji. Taki właściciel bierze kredyt, sporo łoży na dobrze zapowiadających się zawodników, ale oczekuje też czegoś w zamian. Kredyt musi zostać jednak spłacony, kiedy klub dotrze do najwyższej ligi. Oczywiście w dłuższym terminie musi być też wypracowany zysk.
85. Rekiny finansjery używają teraz bardziej zaawansowanych algorytmów, wybierając klub do przejęcia.
RÓŻNE
86. Na ekranie historii klubu widzimy teraz wszystkich zawodników, którzy kiedykolwiek dla niego grali. Całość podzielona jest na sezony, z informacją co teraz poczyna dany zawodnik. To świetna opcja dla tych, którzy grają bardzo długo.
87. Ekran historii klubu zawiera teraz mnóstwo nowych wpisów, w tym dane o największej liczbie strzelonych bramek we wszystkich rozgrywkach w sezonie, największej liczbie czystych kont w sezonie i największej liczbie zwycięstw w sezonie.
88. Dodano zakłady przedsezonowe dla takich nagród jak najlepszy strzelec i zawodnik roku.
89. Poprawiono nazwiska nowej generacji, co oznacza obsługę nazwisk dwuczłonowych, pojawiających się w świecie rzeczywistym.
90. Dodano więcej wyborów nazwisk dla nowej generacji duńskich zawodników, co było problemem w przeszłości.
91. Pasek ze statystykami na dole panelu przetwarzania zawiera teraz jeszcze więcej danych.
92. W Australii zmieniono system ligi młodzieżowej, aby właściwie odwzorowywał on nowy system konferencji, który wprowadzono pod koniec zeszłego roku.
93. Menedżerowie z MLS zauważą, że AI ich rywali jest lepsza jeśli chodzi o wybory w super drafcie – wybierają oni teraz zawodników, którzy „załatają dziury” w ich składach.
94. Do grup kwalifikacyjnych we wszystkich odpowiednich turniejach międzynarodowych dodano reprezentacje Kosowa i Gibraltaru.
95. Zasady finansowego fair play zostały zaktualizowane przed nowym sezonem i zawierają cały szereg embargo, dzięki czemu możemy składać oferty transferowe zgodnie z parametrami finansowego fair play i usankcjonowanych limitów.
96. Do niektórych tabel ligowych dodano personalizowane kolumny, dzięki czemu możemy oglądać tabele dla pierwszej i drugiej połowy sezonu.
97. Dodano wymagania infrastruktury oraz prawidłowe zasady przyznawania nagród pieniężnych w najnowszej licencjonowanej lidze – polskiej Ekstraklasie.
98. W pełni zaktualizowano zasady rozgrywkowe z całego świata oraz oczywiście aktualne dane o składach i zawodnikach.
99. Poprawiono osiągnięcia Steam.
GRA SIECIOWA
100. Rozgrywka sieciowa jest w tym roku szybsza i bardziej inteligentna. Cały szereg nowych opcji pozwala szybciej czynić postępy w grze, jednocześnie nie pomijając żadnych ważnych elementów związanych z posadą menedżera.
101. Gospodarze mogą ustalić maksymalną liczbę przerw w grze w ciągu dnia.
102. Nowy personalizowany stoper, który można włączyć, aby dać menedżerom czas na takie rzeczy, jak spotkania z zarządem czy ustalanie składu. Jeśli użyjemy stopera, możemy też wybrać czy gra ma go zatrzymywać w trakcie przeglądania konkretnych wydarzeń, takich jak rozmowy o pracę czy żądania w trakcie spotkań zarządu.
103. Jest też dodatkowa opcja w grze sieciowej, która zmusza wszystkich użytkowników do przejęcia drużyny przez asystenta w trakcie meczów towarzyskich. Oszczędza to czas w okresie przedsezonowym, o ile oczywiście wszyscy się na to zgodzą.
FM TOUCH
104. W tym roku Football Manager Touch został odłączony od Football Managera 2017 na PC, Mac i Linuksie. Stał się osobną grą, znacznie różniącą się od swojego brata. Podobnie jak wcześniej, mamy tu do czynienia z bardziej uproszczoną wersję menedżera piłki nożnej, koncentrującą się na kluczowych elementach zarządzania, takich jak transfery i taktyka.
105. Football Manager Touch 2017 to najszybsza wersja w historii – nowe funkcje i optymalizacje pozwalają czynić postępy w grze szybciej niż kiedykolwiek.
106. Wiele z nowych i rozszerzonych funkcji, o których już wspominaliśmy, pojawi się też w wersji Touch. Ulepszenia silnika meczowego, transfery i kontrakty, media społecznościowe, skrzynka odbiorcza, ulepszenia zawodników, zmiany w AI i wiele innych.
107. Opcja natychmiastowego wyniku w połowie meczu. To idealny sposób, aby sprawdzić, jak zespół sobie radzi, a jednocześnie skrócić czas oczekiwania. Reszta meczu zostanie rozstrzygnięta w drodze symulacji, a my po prostu zobaczymy wynik.
108. Bardziej efektywnie można też korzystać ze sztabu i delegować mu więcej zadań niż poprzednio. W tym czasie my możemy skoncentrować się na przygotowaniu zespołu do meczu. Dyrektor sportowy może teraz zająć się negocjacjami kontraktowymi kiedy nadejdzie czas odnowienia. Obowiązki wysyłania skautów może przejąć główny skaut, co oszczędzi nam jeszcze więcej czasu.
109. Dostępna jest teraz ulepszona wersja panelu skautów, dzięki czemu możemy sprawdzić, gdzie w danym momencie znajdują się nasi specjaliści. Element raportu skauta został przeprojektowany tak samo, jak w przypadku „dużego” Football Managera.
110. Ekran przeglądu treningu został przebudowany tak, aby przekazywać więcej informacji drogą graficzną.
111. W trybie wyzwania jest jeszcze wiele do odkrycia, ale całość jest bardziej przystępna, zgodnie z duchem Football Managera Touch.
112. Zapisane stany gry wciąż są wspólne dla PC, Maca, Linuksa oraz tabletów Android nowszej generacji, iPadów Mini 2, Air, Pro i lepszych.
Największa polska społeczność Ponad 70 tysięcy zarejestrowanych użytkowników nie może się mylić! |
Polska Liga Update Plik dodający do Football Managera opcję gry w niższych ligach polskich! |
FM Revolution Cut-Out Megapack Największy, w pełni dostępny zestaw zdjęć piłkarzy do Football Managera. |
Aktualizacje i dodatki Uaktualnienia, nowe grywalne kraje i inne nowości ze światowej sceny. |
Talenty do Football Managera Znajdziesz u nas setki nazwisk wonderkidów. Sprawdź je wszystkie! |
Polska baza danych - dyskusja Masz uwagi do jakości wykonania Ekstraklasy lub 1. ligi? Napisz tutaj! |
340 online, w tym 0 zalogowanych, 340 gości, 0 ukrytych
Urodziny obchodzą dziś:
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ