Od kilku lat twórcy bazy danych Football Managera mają możliwość dodania piłkarzom w grze pewnych zagrań i akcji, które są dla nich charakterystyczne w rzeczywistości. Niestety, rożnie bywało z funkcjonalnością tej opcji, jak jest teraz?
Bez wątpienia jest w
Football Managerze kilka modułów, które bardziej imitują piłkarską rzeczywistość, niż aktywnie wpływają na rozgrywkę (chociażby problemy osobiste wirtualnych piłkarzy i ich wpływ – a raczej jego brak – na ich postawę w meczach, o których niedawno
pisał Grzechoo). Część graczy za tego rodzaju nic nie dającą opcję uważa tzw.
Player's Preferred Moves or Actions (PPM/A; ulubione zagrania i akcje piłkarza), jednak okazuje się, że mają one dość duże znaczenie w grze.
Kupując nowego zawodnika do klubu warto zwrócić uwagę na to, czy ma on
ulubione zagranie, które odpowiada jego pozycji na boisku, ponieważ w przyszłości może okazać się to przewagą, która pozwoli wygrać mecz. Przykładowo, wybierając spośród dwóch napastników o porównywalnych atrybutach zdecydowanie bardziej opłacalne okaże się być kupno tego, który lubi
strzelać lobem lub z
użyciem dużej ilości siły, niż tego, który po prostu wygląda na dobrego zawodnika. Mało tego, obserwacje graczy wskazują na to, że można nawet kupić piłkarza nieco słabszego od jego kontrkandydata, byle tylko ten, którego wybieramy miał swoje ulubione zagranie! Fani serii opierając się na swoich doświadczeniach jednoznacznie potwierdzają, że moduł
PPM/A w Football Managerze 2008 ma
duże znaczenie.
Oczywiście, jest również druga strona medalu – przykładowo jeśli zawodnik lubi
strzelać z dystansu i przy tym ma niski atrybut takich strzałów, to naturalnie będzie to działać na naszą niekorzyść, ponieważ po prostu będzie on
pudłował. Warto zatem inwestować w takich graczy, którzy mają nie tylko odpowiednie dla swojej roli na boisku preferowane akcje i zagrania, ale także wysokie te atrybuty, która mogą się przydać podczas korzystania z PPM/A. Dobranie odpowiedniej mieszanki umiejętności i możliwości wykonywania pewnych zagrań sprawi, że nasza wirtualna gwiazda zostanie prawdziwą
maszyną do niszczenia przeciwników.
Warto również
przydzielać bardziej doświadczonych graczy z przydatnymi ulubionymi zagraniami do
opieki nad naszymi juniorami, ponieważ Ci drudzy przejmują od starszych kolegów między innymi właśnie PPM/A! Trzeba przy tym być bardzo uważnym, ponieważ nieopatrznie możemy nauczyć naszego gracza np. umiejętności... dyskusji z arbitrem. Wykorzystanie przez grę modułu ulubionych zagrań piłkarzy ewoluowało od czasu wprowadzenia tego usprawnienia i trzeba oddać programistom
Sports Interactive, iż obecnie opcja ta prezentuje się
całkiem przyzwoicie.
Słowa kluczowe:
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ