Mam kilka pytań odnośnie doboru pary nauczyciel - uczeń. Generalnie stosuję to, aby młodzi piłkarze nauczyli się nowych ulubionych zagrań.
1. Jaki zawodnik może uczyć się od doświadczonego kolegi? Zauważyłem, że wiek nie jest tu jedynym kryterium, bo 21-latka mogę oddać pod opiekę, a na przykład 19-latka już nie.
2. Jaki zawodnik może zostać mentorem? I tu również nie do końca chodzi o wiek. Miałem sytuację, gdy uczyć mógł 21-latek, natomiast 29 lub 30-latek już takiej opcji nie miał. Specjalnie wyszukałem kilkunastu starszych zawodników, którzy mieli w charakterystyce kilka ulubionych zagrań, celem przekazania tych umiejętności młodszym piłkarzom. Wybrałem 28, 29 i 30-latków. Tylko jeden 28-latek mógł zostać mentorem, reszta już nie. Może chodzi o reputację piłkarza, że ktoś bardziej znany nie będzie uczył się od kogoś o reputacji "national" czy też "local".
3. Od czego zależy reakcja piłkarza na moją propozycję nauki, np. unsure, happy czy delighted?
4. Od czego zależy efekt takiej nauki? Bardzo często zdarza się, że piłkarz uczy się przez kilka miesięcy, a potem okazuje się, że nie dał rady niczego przyswoić albo, co gorsza, różnica w osobowości przyczyniła się do konfliktu.
5. Czasem jest też tak, że piłkarz na starcie odrzuca moją propozycję, przez co morale leci strasznie w dół. I nie jest to kwestia doboru nauczyciela, bo każdego zaproponowanego przeze mnie odrzuca (przykłady u mnie to Omar Esparza, Denilson). Jeśli piłkarz ma mnie w favoured personnel, to po nietrafionym doborze mentora obraża się na mnie i już mnie nie lubi.
1. Jaki zawodnik może uczyć się od doświadczonego kolegi? Zauważyłem, że wiek nie jest tu jedynym kryterium, bo 21-latka mogę oddać pod opiekę, a na przykład 19-latka już nie.
2. Jaki zawodnik może zostać mentorem? I tu również nie do końca chodzi o wiek. Miałem sytuację, gdy uczyć mógł 21-latek, natomiast 29 lub 30-latek już takiej opcji nie miał. Specjalnie wyszukałem kilkunastu starszych zawodników, którzy mieli w charakterystyce kilka ulubionych zagrań, celem przekazania tych umiejętności młodszym piłkarzom. Wybrałem 28, 29 i 30-latków. Tylko jeden 28-latek mógł zostać mentorem, reszta już nie. Może chodzi o reputację piłkarza, że ktoś bardziej znany nie będzie uczył się od kogoś o reputacji "national" czy też "local".
3. Od czego zależy reakcja piłkarza na moją propozycję nauki, np. unsure, happy czy delighted?
4. Od czego zależy efekt takiej nauki? Bardzo często zdarza się, że piłkarz uczy się przez kilka miesięcy, a potem okazuje się, że nie dał rady niczego przyswoić albo, co gorsza, różnica w osobowości przyczyniła się do konfliktu.
5. Czasem jest też tak, że piłkarz na starcie odrzuca moją propozycję, przez co morale leci strasznie w dół. I nie jest to kwestia doboru nauczyciela, bo każdego zaproponowanego przeze mnie odrzuca (przykłady u mnie to Omar Esparza, Denilson). Jeśli piłkarz ma mnie w favoured personnel, to po nietrafionym doborze mentora obraża się na mnie i już mnie nie lubi.
Najnowsze posty