Niepotrzebnie zmieniasz temat. Gra głową to osobny atrybut, określający celność i jakość wykonania tego zagrania. A skoczność to po prostu maksymalny pułap. Owszem zwykle zawodnik 2-metrowy potrafi wyskoczyć wyżej niż 160 cm. Dlatego też w instrukcji jest jasna tabelka, żeby gracz ze wzrostem 160 nie dostawał skoczności ok. 20. Ale wbijcie sobie do główki, że Skoczność nie ma nic wspólnego ze skocznością, a oznacza po prostu najwyższy zasięg głowy, tak jak siatkarze mają zasięg ataku. Więc czysto teoretycznie gdyby był super skoczny gracz mający 160 cm wzrostu, który potrafi wyskoczyć głową do wysokości 250 cm, a inny gracz mający 200 cm, ale wyskakujący do wysokości również 250 cm, to bardziej skoczny jest ten niższy, ale oboje osiągają ten sam najwyższy zasięg zagrania głową. Czyli właśnie to angielskie jumping, więc obaj powinni mieć tę samą wartość tego atrybutu.
Poza tym to jest tylko gra, tu nie zawsze to co logiczne jest prawdziwe. Skoro w ocenie gracza patrzysz na jego wzrost, to polecam przestać to robić [przynajmniej w dziedzinie jego umiejętności, bo ja np. lubię niskich graczy
], bo to na nic nie wpływa poza wyglądem gracza w 3D.
Nie rozumiem jak ten przykład, że atrybuty mentalne są ważne wpływa na dyskusję o wzroście.
Poza tym nie wiem o co ta cała afera, od zawsze wzrost w grach serii CM czy FM nie miał żadnego znaczenia, więc trzeba na to nie patrzeć, a tylko na cyferki atrybutów
Pace nie wpływa niestety na reakcje gracza na konferencje, a jedynie na maksymalną prędkość jaką dany gracz może osiągnąć. Z kolei przyspieszenie określa jak szybko gracz osiągnie tę maksymalną prędkość.
Najnowsze posty