Zawodnik i atrybuty fizyczne

 exeter_city Partyzant

Postów: 205
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 19.04.2011
Poziom ostrzeżeń: 0
0
02.01.2012, 18:13    Pytanie
Mam znowu dylemat. Dlaczego Totti ma w fm 2012 ma wytrzymałość na poziomie 8 i jest podatny na kontuzje skoro co roku rozgrywa > 20 meczów w lidze ładując przy tym >10 goli w sezonie. Czy taki zawodnik mający atrybuty fizyczne tak słabe może rozegrać cały mecz bądź grać na poziomie bdb zawodnika w serie a ?

 Akontipus Partyzant

Postów: 146
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 07.12.2009
Skąd: Bydzia
Poziom ostrzeżeń: 0
0
04.01.2012 18:40    #30
[quote=Kleyo]Czemu luki?[/quote]

Czy to retoryczne pytanie?? Jednak chyba jest różnica poemiędzy grą głową Puyola a Pique mimo, iż ten pierwszy ma całkiem niezłą skoczność?? Wiem, że sa ewenementy jak Cahill i wzrost nie liczy się tak jak w baskecie ale chyba ma dość duże znaczenie. A największe znaczenie ma wzrost dla tych ludzi, którzy używają móżgu zamiast jakis super-extra-talent-skautow i innych programów ułatwiających rozgrywkę. Po prostu dla mnie to szok bo z tą serią "mam przyjemność od początku" i dla mnie i wielu z nas jest logiczne, że jesli gracz ma 2 metry wzrostu to ma większy zasięg niż ten 160 cm-owy.
Dam przyklad; z doswiadczenia wiem już dawno, iż skille mentalne maja ogromny wpływ, rzekłbym nawet - decydujący, na jakość gry zawodnika. Nawet technik-atleta nie badzie crackiem bez mentalnych skilli. To cos co jest normalne nawet w reczywistości. Ronaldo i Messi sa, każdy na swój sposób atletycznymi i technicznymi wybrykami ale to co robi różnice to mentalność a przede wszystkim inteligencja Lionela.
No nic, może kiedyś się dowiem, iż pace wpływa na reakcje gracza na konferencjach.

 yayme Partyzant

Postów: 451
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 14.11.2011
Skąd: Boleslawiec
Poziom ostrzeżeń: 0
0
04.01.2012 19:09    #31
Poradnik trzeba przetłumaczyć. Spróbuję się za to wziąć w wolnym czasie, wprawdzie orłem z angielskiego nie jestem, ale grunt to spróbować. W razie problemów będę walił o pomoc. Tak czy inaczej zaznaczam, że to luźna deklaracja.
Na nasze wspólne nieszczęście wracam na cmrev. Niedługo pojawią się pierwsze manifesty.

 Kleyo Ekspert

Postów: 1842
Grupa: Moderator
Dołączył: 18.04.2007
Skąd: Brenna
Poziom ostrzeżeń: 0
0
04.01.2012 19:13    #32
Niepotrzebnie zmieniasz temat. Gra głową to osobny atrybut, określający celność i jakość wykonania tego zagrania. A skoczność to po prostu maksymalny pułap. Owszem zwykle zawodnik 2-metrowy potrafi wyskoczyć wyżej niż 160 cm. Dlatego też w instrukcji jest jasna tabelka, żeby gracz ze wzrostem 160 nie dostawał skoczności ok. 20. Ale wbijcie sobie do główki, że Skoczność nie ma nic wspólnego ze skocznością, a oznacza po prostu najwyższy zasięg głowy, tak jak siatkarze mają zasięg ataku. Więc czysto teoretycznie gdyby był super skoczny gracz mający 160 cm wzrostu, który potrafi wyskoczyć głową do wysokości 250 cm, a inny gracz mający 200 cm, ale wyskakujący do wysokości również 250 cm, to bardziej skoczny jest ten niższy, ale oboje osiągają ten sam najwyższy zasięg zagrania głową. Czyli właśnie to angielskie jumping, więc obaj powinni mieć tę samą wartość tego atrybutu.

Poza tym to jest tylko gra, tu nie zawsze to co logiczne jest prawdziwe. Skoro w ocenie gracza patrzysz na jego wzrost, to polecam przestać to robić [przynajmniej w dziedzinie jego umiejętności, bo ja np. lubię niskich graczy :D], bo to na nic nie wpływa poza wyglądem gracza w 3D.

Nie rozumiem jak ten przykład, że atrybuty mentalne są ważne wpływa na dyskusję o wzroście.

Poza tym nie wiem o co ta cała afera, od zawsze wzrost w grach serii CM czy FM nie miał żadnego znaczenia, więc trzeba na to nie patrzeć, a tylko na cyferki atrybutów :]

Pace nie wpływa niestety na reakcje gracza na konferencje, a jedynie na maksymalną prędkość jaką dany gracz może osiągnąć. Z kolei przyspieszenie określa jak szybko gracz osiągnie tę maksymalną prędkość.
"Błędów nie popełnie tylko ten, kto nic nie robi" - Theodo­re Roose­velt

 Akontipus Partyzant

Postów: 146
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 07.12.2009
Skąd: Bydzia
Poziom ostrzeżeń: 0
0
04.01.2012 19:30    #33
[quote=Kleyo]Nie rozumiem jak ten przykład, że atrybuty mentalne są ważne wpływa na dyskusję o wzroście.[/quote]

Pokazuję tylko, iż niektórzy biorą grę na logike, więc takie rzeczy jak odgadnięcie które skille są ważne odbywa się po prostu na podstawie sprawdzania statystyk, oglądania meczu a to, że wzrost nic nie daje, na jakiej podstawie mogę odgadnąć?? Musze być kimś kto wie jak silnik przelicza dane?? Nie , ja wolę się skupic na czysto piłkarskiej częsci FMa. Dla mnie wzrost byl równie ważny co skoczność - gdyż to logiczne.

Za wytłumaczenie skilli pace i acc bardzo dziękuję, po raz kolejny spotkałem się z niespotykaną jasnością umysłu tutejszej redakcji.

// Edytowano 1 raz, ostatni raz 04.01.2012 o godz. 19:32

 Kleyo Ekspert

Postów: 1842
Grupa: Moderator
Dołączył: 18.04.2007
Skąd: Brenna
Poziom ostrzeżeń: 0
0
04.01.2012 20:17    #34
Nie mówię, że to dobre rozwiązanie, nie znam się na programowaniu, więc nie wiem jaka jest trudność żeby to wrzucić gdzieś w algorytm. Była swego czasu dyskusja na ten temat, żeby wzrost jednak był brany pod uwagę, teraz nie pamiętam jaki był artykuł na nie, ale faktem jest że cały czas wzrost brany pod uwagę nie jest.

I to jest fakt, niezależnie od tego czy ktoś to uważa za słuszne czy nie.

I uwierz mi to przyspieszenie i szybkość wcale takie oczywiste nie są, sam dośc długo myślałem za "bajtla" że przyspieszenie to szybkość na krótkim dystansie, a szybkość na długim. Tyle, ze wtedy grałem jeszcze po angielsku i nie było to akurat tak oczywiste jak teraz.

A co do tego wpływu mentalnych to też dość dyskusyjne, bo z tego co zauważyłem w ostatnich latach jest dość spory nacisk na atrybuty fizyczne i często totalne patałachy mentalnie i technicznie radzą sobie całkiem nieźle dzięki mocnym cechom fizycznym. Ale tego akurat nie mam zbadanego i to tylko moje zdanie, nie potwierdzone niczym obiektywnym.

Tak samo też nie rozumiem, czemu tak wiele osób od razu udaje wielce obrażonych, bo ktoś zwrócił im uwagę, że jednak racji w danym aspekcie nie mieli.
"Błędów nie popełnie tylko ten, kto nic nie robi" - Theodo­re Roose­velt

 Sidorf Partyzant

Postów: 204
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 16.10.2009
Skąd: Tuszyn
Poziom ostrzeżeń: 0
0
04.01.2012 20:22    #35
[quote=Akademia Taktyczna]Gracz jest wysoki i masywny (191cm i 85kg wagi). To dobrze dla obrońcy. Mali obrońcy z pewnością będą bardziej zwrotni i zwinni, ale wyklucza ich to praktycznie z walki z wysokimi napastnikami. Przy wzroście poniżej 175cm tylko wysokie atrybuty skoczności (powyżej 17) są w stanie rekompensować niski wzrost. Niska waga z kolei naraża ich na porażkę w walce bark w brak. Obrońcy poniżej 70kg muszą charakteryzować się dużą siłą i sprawnością (powyżej 15) jeżeli chcemy, aby nadawali się do twardej gry.[/quote]
Akademia taktyczna kłamie? :]
A co z wagą? Też kosmetyczna?

 AdiLDZ Partyzant

Postów: 152
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 08.12.2011
Poziom ostrzeżeń: 0
0
04.01.2012 20:32    #36
[quote=Kleyo](...),a skoczność ma dla ŚO mnożnik bodaj 10,8 a więc bardzo wysoki.[/quote]

Czy można gdzieś w necie znaleźć listę z mnożnikami skillów dla wszystkich pozycji na boisku ?

 Kleyo Ekspert

Postów: 1842
Grupa: Moderator
Dołączył: 18.04.2007
Skąd: Brenna
Poziom ostrzeżeń: 0
0
04.01.2012 20:33    #37
Na to wygląda. Waga też jest wartością bez znaczenia w świecie Football Managera.

[quote=Paul Collyer]
Jumping is used to decide the maximum height at which a player can head a ball.

Heading is used to decide how effectively he can head it.

Ariel ability for keepers is used to decide the maximum height at which a player can catch or punch a ball[/quote]

Czyli na nasze - Skoczność określa maksymalną wysokość na jakiej gracz może zagrać piłkę głową.

Gra głową określa jak efektywnie zagrywa głową [z innego źródła: określa zarówno siłę jak i celność tego zagrania]

Gra w powietrzu dla bramkarza określa maksymalną wysokość na jakiej bramkarz może złapać albo wypiąstkować piłkę, przy czym nie wiem czy tu się coś nie zmieniło i czy skoczność za to też nie odpowiada teraz, a ten atrybut za jakieś tam inne elementy bramkarskiego rzemiosła.

Więc, przy całym szacunku do Mirka, ale dla mnie Paul Collyer>Brudi w kwestii znaczenia poszczególnych atrybutów.

No to macie zagadkę tak btw, jaki atrybut odpowiada za to jak daleko dany gracz może wyrzucić piłkę z autu?
"Błędów nie popełnie tylko ten, kto nic nie robi" - Theodo­re Roose­velt

 Kleyo Ekspert

Postów: 1842
Grupa: Moderator
Dołączył: 18.04.2007
Skąd: Brenna
Poziom ostrzeżeń: 0
0
04.01.2012 20:36    #38
[quote2=AdiLDZ]
Czy można gdzieś w necie znaleźć listę z mnożnikami skillów dla wszystkich pozycji na boisku ?[/quote2]

W tym temacie trochę ten temat wyjaśniałem swego czasu.

http://www.cmrev(...)-PA.html
"Błędów nie popełnie tylko ten, kto nic nie robi" - Theodo­re Roose­velt

 Akontipus Partyzant

Postów: 146
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 07.12.2009
Skąd: Bydzia
Poziom ostrzeżeń: 0
0
04.01.2012 20:39    #39
[quote2=Kleyo]

No to macie zagadkę tak btw, jaki atrybut odpowiada za to jak daleko dany gracz może wyrzucić piłkę z autu?[/quote2]


Dobre pytanie. Siła zapewne jak na logike. Do tego wiadomo Free throws i pewnie decision bo to zauważyłem do prawie wszystkiego sie odnosi.

Temat zamknięty.

PRZEGLĄDAJĄ TEMAT

1 aktywny w tym 0 zarejestrowanych, 1 gość, 0 ukrytych

FM REVOLUTION - OFICJALNA STRONA SERII FOOTBALL MANAGER W POLSCE
Największa polska społeczność Ponad 70 tysięcy zarejestrowanych użytkowników nie może się mylić!
Polska Liga Update Plik dodający do Football Managera opcję gry w niższych ligach polskich!
FM Revolution Cut-Out Megapack Największy, w pełni dostępny zestaw zdjęć piłkarzy do Football Managera.
Aktualizacje i dodatki Uaktualnienia, nowe grywalne kraje i inne nowości ze światowej sceny.
Talenty do Football Managera Znajdziesz u nas setki nazwisk wonderkidów. Sprawdź je wszystkie!
Polska baza danych - dyskusja Masz uwagi do jakości wykonania Ekstraklasy lub 1. ligi? Napisz tutaj!
Copyright © 2002-2024 by FM Revolution
[x]Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies. W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.