Strona

Polecenia nie działają

 Fleszu Partyzant

Postów: 25
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 10.05.2009
Skąd: Warszawa
Poziom ostrzeżeń: 0
0
13.01.2015 20:08    #41
Nie wiem czy się da tak zrobić jak piszesz. Ponieważ przypuszczałem,że pewne atrybuty są ze sobą powiązane gdyż rosły zazwyczaj jednocześnie w którejś ze starszych wersji FM zrobiłem mały eksperyment. Stworzyłem w edytorze dwóch identycznych piłkarzy, którzy wszystkie atrybuty mieli ustawione na wartość 10. DO tego PA i CA też jakieś średnie. Jakie było moje zdziwienie gdy uruchomiłem grę, gdy okryłem,że stworzony w grze pilkarz nie ma atrybutów 10. Niektóre były zmodyfikowane i miały wartość chyba 14 jeśli dobrze pamiętam albo 12. Moim zdaniem dowodzi to albo powiązania atrybutów za sobą albo PA i CA mają jakiś wpływ. Nie testowałem na najnowszych wersjach FM.
Druga sprawa: To do jakiej kategorii należy dany atrybut raczej wiadomo. Bardziej chodzi mi o ich wzajemne powiązania. Np. Jakie atrybuty sa brane pod uwagę przy strzale i w jakich proporcjach. Tego już nie wyczytasz z kółka, które wkleiłeś.
Co do pkt 2 owszem atrybuty fajnie jak widać ale nie znasz ich korelacji więc szczególnie w niższych ligach gdzie zawodnicy mają jedne atrybuty stosunkowo wysokie a inne bardzo niskie ciężko ci będzie ocenić przydatność zawodnika w porównaniu z innym.
Co do pkt 3 całkowicie się z Tobą zgadzam. Polecenia prawdopodobnie mają "ukryte funkcje" które nie są opisane.

 bartex55 Przodownik pracy

Postów: 1096
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 22.03.2006
Poziom ostrzeżeń: 0
0
13.01.2015 21:10    #42
[quote="cellpump"]Z części drugiej on omawia mentalności taktyki.
Ofensywne sprzyja szerszej i szybszej grze, defensywne węższej i wolniejszej.
Nijak się to ma z informacjami ze strony z Guidem do FMa:

http://www.guide(...)entality

Przy Attacking możemy tu przeczytać że moi zawodnicy będą stosowali WOLNIEJSZE tempo gry i ROZSĄDNE rozgrywanie piłki.
To jak to w końcu wygląda? Bo nic już nie rozumiem.[/quote]

Chyba coś pomieszałeś. Zwróć uwagę, że to o czym piszesz odnosi się do Attacking w rozdziale Basics of Defensive mentalities.

 karo Partyzant

Postów: 226
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 15.08.2013
Poziom ostrzeżeń: 0
0
13.01.2015 21:19    #43
Więcej o tym mogą powiedzieć ludzie zajmujący się bazą danych. Gra dostosowuje wartość atrybutów do wpisanego CA. Nie próbowałem tworzyć zawodnika do testów o atrybutach 1, ale to nie jest konieczne. Wystarczy by atrybut poddawany przez nas testom, wyróżniał się znacznie na tle innych.

Na to jak skuteczny pod bramką może być zawodnik, brane są pod uwagę prawie wszystkie (jak nie wszystkie atrybuty z zakresu OFENSYWNE). Przy wykończeniu akcji z grubsza ważne jest zajęcie odpowiedniej pozycji (gra bez piłki), przyjęcie piłki, opanowanie, wykończenie akcji i cały szereg innych ofensywnych atrybutów.

To samo dotyczy podań. To jak umiejętnie zawodnik rozprowadzi piłkę, celnie i mądrze poda, wyjdzie do podania, da prostopadłą piłkę - zależy od puli atrybutów z zakresu KREATYWNOŚCI.

Podobnie jest z obrońcami KRYCIE, ODBIÓR, USTAWIANIE SIĘ i reszta atrybutów defensywnych, tworzy pule zachowań. Za osobną fazę z innymi atrybutami przyjmuje się walkę o GÓRNE PIŁKI (warto by sprawdzić, co definiuje ten element gry).

To możesz wiedzieć. Nieznana jest jednak graczowi waga i proporcja branych pod uwagę poszczególnych atrybutów dla różnych faz gry. Mi odpowiadałaby gra, gdzie zdolności zawodnika w większym zakresie oceniałby GRACZ - JAKO MANADŻER. Żaden trener nie ma przed oczami oszacowanych atrybutów swego zawodnika. UMIEJĘTNOŚĆ ZAWODNIKA DETERMINUJĘ GŁÓWNIE JEGO GRA I PRACA NA TRENINGACH. Nie możemy zawodnika oglądać między meczami, więc całkowite ukrycie atrybutów odpada, ale skala 5, albo 4, rzędowa byłaby ok. Jestem w stanie nawet taką skale zrobić, na dostępnej skórce. Wystarczy w opcjach dać graficzne wyświetlanie atrybutów. W folderze grafika skórki pozamieniać wzory dla wartość 1-5, 6-10, 11-15, 16-20 ustalając jeden wspólny wzór graficzny dla tych czterech grup.

 cellpump Wróg ludu

Postów: 154
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 10.12.2012
Poziom ostrzeżeń: 3
0
13.01.2015 21:31    #44
[quote="bartex55"]
Chyba coś pomieszałeś. Zwróć uwagę, że to o czym piszesz odnosi się do Attacking w rozdziale Basics of Defensive mentalities.[/quote]
Masz rację. Sorki za wprowadzenie w błąd, te tytuły się mało różnią i przeoczyłem.

 Fleszu Partyzant

Postów: 25
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 10.05.2009
Skąd: Warszawa
Poziom ostrzeżeń: 0
0
13.01.2015 21:53    #45
Właśnie o to chodzi, że ogólnie niby coś tam gracze wiedza ale nie są w stanie podejmować decyzji nie znając wszystkich zależności.

Strona

Musisz się zalogować, aby dodać odpowiedź.

PRZEGLĄDAJĄ TEMAT

1 aktywny w tym 0 zarejestrowanych, 1 gość, 0 ukrytych

FM REVOLUTION - OFICJALNA STRONA SERII FOOTBALL MANAGER W POLSCE
Największa polska społeczność Ponad 70 tysięcy zarejestrowanych użytkowników nie może się mylić!
Polska Liga Update Plik dodający do Football Managera opcję gry w niższych ligach polskich!
FM Revolution Cut-Out Megapack Największy, w pełni dostępny zestaw zdjęć piłkarzy do Football Managera.
Aktualizacje i dodatki Uaktualnienia, nowe grywalne kraje i inne nowości ze światowej sceny.
Talenty do Football Managera Znajdziesz u nas setki nazwisk wonderkidów. Sprawdź je wszystkie!
Polska baza danych - dyskusja Masz uwagi do jakości wykonania Ekstraklasy lub 1. ligi? Napisz tutaj!
Copyright © 2002-2024 by FM Revolution
[x]Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies. W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.