Bo w większości przypadków wersje cyfrowe posiadają dostęp do bety, a pudełkowe nie.
Dodam tylko, że założenie, iż cyfrowa wersja powinna być tańsza od pudełkowej, jest złudne. Dystrybutorzy cyfrowi także mają swoje koszty w postaci utrzymywania potężnych serwerów, muszących obsługiwać wielokrotne, jednoczesne pobrania dziesiątek gigabajtów plików przez klientów. Tu też trzeba płacić pieniądze za dystrybucję. To pół przyczyny.
Drugie pół, to że istnieje niepisana umowa rynkowa, która nie pozwala, by gry cyfrowe były tańsze od pudełkowych. Bo gdyby tak się stało, fizyczni sprzedawcy poszliby z torbami - a jeśli to by im groziło, zastrajkowaliby, co z kolei naraziłoby wszystkich producentów gier w formie pudełkowej na straty, więc nikt nie zaryzykuje. Zamiast tego po prostu powoli czekamy, aż wraz z postępem technologicznym rynek pudełek się płynnie skurczy.
// Edytowano 3 razy, ostatni raz 16.10.2016 o godz. 22:09
Najnowsze posty