Rozbudowanie możliwości edytora w nowym Football Managerze niejako uwolniło nas od rygorystycznej polityki Sports Interactive w kwestii dodawania nowych lig. Okazało się jednak, że jesteśmy w tej sprawie nieograniczeni... jedynie do pewnego stopnia.
Aczkolwiek zanim stało się to jasne, na forum twórców gry rozgorzała dyskusja dotycząca załadowania możliwie największej bazy danych i sprzętu, który takie obciążenie jest w stanie przetrzymać. Pierwszy głos w tej sprawie dotyczył błędu, jaki spotkał jednego z graczy po załadowaniu
259 lig z 111 krajów. Otóż gra zamiast przejść do następnego etapu tworzenia rozgrywki, zakomunikowała jedynie, iż w wyniku przeciążenia przestanie działać.
Pierwszą przyczyną owego błędu, jaka nasunęła się użytkownikom forum, był ewentualny limit wielkości bazy nałożony na grę. Nigdy jednak taka informacja nie została przez twórców podana, więc kolejne podejrzenie padło na zbyt słaby sprzęt. Wiemy doskonale, że działanie FM-a jest oparte przede wszystkim na przetwarzaniu setek informacji, więc nawet najpotężniejszy komputer prędzej czy później może mieć problemy z komfortowym działaniem. Zwłaszcza, że na wielkość bazy danych działa wiele czynników. Jeden z nich dotyczy opcji
"dodaj kluczowy personel". Wydawać by się mogło, że nie jest ona w stanie znacząco obciążyć grę. Zmienia się to jednak, gdy zdecydujemy się załadować wiele niskich szczebli rozgrywkowych, w której zespoły mają znaczące ubytki w kadrach szkoleniowych i piłkarskich. W takiej sytuacji załadowanych zostaje mnóstwo nowych zawodników, trenerów, scoutów i fizjoterapeutów, co oczywiście skutkuje spadkiem wydajności.
Okazało się jednak, że problem tkwi zupełnie gdzie indziej. Otóż limit faktycznie istnieje, dotyczy on jednak lig,
które w jakikolwiek sposób zostały zmienione w edytorze dołączonym do gry. Gra przestaje poprawnie działać, gdy do zwykłej bazy próbujemy dołączyć więcej niż
82 edytowanych wcześniej lig. Oznacza to więc, że twórcy po prostu nie przewidzieli tak dużej kreatywności ze strony graczy. Czy zostanie to w jakiś sposób zmienione? Tego jeszcze nie wiemy, ponieważ żaden z programistów nie zdecydował się wypowiedzieć w tej sprawie.
Ta niecodzienna sytuacja skłania również do przemyśleń na temat możliwości naszych komputerów. Czy istnieje bowiem sprzęt potrafiący udźwignąć maksymalnie obciążoną bazę danych? W rozwikłaniu tej zagadki na pewno pomogą nam Wasze doświadczenia w tworzeniu rozgrywek o horrendalnych rozmiarach.
Słowa kluczowe:
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ