Jeszcze nieco ponad rok temu czołowi programiści Sports Interactive zapewniali, że wprowadzenie trybu 3D do Football Managera raczej nigdy nie będzie rozważane. Dziś te zapowiedzi się zdezaktualizowały i nie jest już to takie oczywiste.
Temat trójwymiarowego przedstawiania meczów w
Football Managerze jest jednym z najbardziej trwałych i niezmiennych z tych przewijających się na forach poświęconych produktom autorstwa
Sports Interactive – praktycznie od momentu wprowadzenia
trybu 2D w
Championship Managerze 4 trwa dyskusja, czy nie warto by posunąć się krok dalej i pokusić o przedstawienie nam spotkań w stylu znanym chociażby z
FIFY czy też
Pro Evolution Soccer. Zdania wśród graczy są oczywiście podzielone – argumentów
za jest tyle co
przeciw i naprawdę ciężko o jednoznaczne stanowisko w tej sprawie, co najlepiej zdaje się potwierdzać
dyskusja jaką na łamach
CM Revolution odbyli moi dwaj redakcyjni koledzy –
Reaper i
jakubkwa. Tematykę tą podejmował również
Fredy pisząc o
rzeczach, które mogą zmienić świat, a także o konieczności
rewolucji w Football Managerze.
Ostatecznie jednak najważniejszy głos należał do pracowników Sports Interactive, którzy podkreślali praktycznie na każdym kroku, że sprawa trybu 3D w Managerze, to rzecz co najmniej wątpliwa.
Miles Jacobson,
Marc Duffy,
Craig Hunter a także kilka innych osób z absolutnej elity ludzi z
SI Tower twierdzili, że tryb 2D spisuje się znakomicie, więc nie ma potrzeby zmieniać tego, co dobre, zwłaszcza, że takie zmiany mogłyby być niezwykle trudne do zaimplementowania.
Paul Collyer, jeden z ojców serii Championship Manager,
pytany przez nas swego czasu o tryb 3D stwierdził, że jest to kwestia odległa, ale wszystko może się zmienić, zależnie od wymagań graczy.
W czasie gdy SI mówiło o problemach technicznych, jakie niesie ze sobą wprowadzenie trybu 3D, konkurencja w postaci
Electronic Arts oraz
Eidosu i
Beautiful Game Studio z powodzeniem stworzyła trójwymiarowy model prezentacji meczów w grze. Ci pierwsi, korzystając z wieloletnich doświadczeń płynących z tworzenia
FIFY, zintegrowali jej silnik graficzny z silnikiem meczowym
Total Club Managera (obecnie
FIFA Manager) uzyskując zdaniem sporej części graczy
wspaniały efekt. Z kolei panowie z Eidosu po zakończeniu współpracy z SI powierzyli zadanie tworzenia Managera innemu, teoretycznie mniej doświadczonemu studiu, które jednak zdecydowało się na tryb 3D tworząc najpierw tzw. rzut izometryczny, a obecnie jego ulepszoną wersję,
zbliżającą się coraz bardziej do właściwego trójwymiaru. Gracze proponowali
rozwiązania pośrednie, spore nadzieje wiązano także ze
współpracą na linii Sports Interacive -
KONAMI, jednak wszystkie te pomysły i nadzieje wydawały się rozmijać z wizją twórców Managera.
Ostatnimi czasy ponownie nasiliły się głosy chwalące konkurencyjne gry za tryb 3D, ganiące zaś programistów z SI Tower za
archaiczne rozwiązania. Wydawać by się mogło, że znów pozostaną niezauważone, jednak pojawiła się pewna informacja, która rzuca nowe światło na całą sprawę – Sport Interactive
poszukuje programisty z doświadczeniem w tworzeniu grafiki i animacji trójwymiarowych. Po co SI potrzebna osoba z taką specjalizacją? Logicznym wnioskiem jest przypuszczenie, iż SI zaczyna tworzyć podstawy pod tryb 3D dla Football Managera, a może nawet prace w tym aspekcie już trwają, a ekipa wymaga jedynie wzmocnienia. Na potwierdzenie lub zaprzeczenie autentyczności tego stwierdzenia przyjdzie nam jednak jeszcze poczekać, ponieważ zaimplementowanie trójwymiaru nie jest sprawą prostą, trudno więc raczej rozważać to w kontekście Football Managera 2009. Jedno jest pewne – moment o którym w 2004 roku mówił Paul Collyer zbliża się wielkimi krokami, wymagania graczy są co raz większe.
Słowa kluczowe:
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ