Championship Manager 4, tak samo jak wcześniejsze wersje, pozwala cieszyć się grą w trybie
on-line. Zasady rozgrywki w CM'a pozostają niezmienne, z tym, że teraz w jednej grze może brać udział kilku, kilkunastu uczestników (przy polskich łączach liczba ta nie powinna być wyższa niż 16 graczy). Aby zagrać przez sieć wystarczy spełnić kilka prostych warunków. Mamy dwie możliwości do wyboru. Przyjrzyjmy się im zatem bliżej.
Sposób jest bardzo łatwy i wymaga od nas wpisania adresu
IP osoby hostującej (prowadzącej) grę. Aby to uczynić uruchamiamy CM'a (musimy w tym czasie być połączeni z Internetem) i klikamy na
Dołącz do gry sieciowej. Po załadowaniu danych ujrzymy okno z dostępnymi grami. Tutaj jednak mała uwaga - okno jest zazwyczaj puste, ponieważ ani
SI Games, ani
Eidos na razie nie przewidują utworzenia żadnych oficjalnych serwerów dla graczy. Pozostaje nam więc dołączyć do gry poprzez skorzystanie z opcji
Dołącz do IP.
Po wykonaniu tego kroku ujrzymy okno, gdzie należy wpisać adres IP osoby hostującej grę (adres oczywiście należy uzyskać od tej osoby). Adres powinien być wpisany razem z kropkami (np. 212.123.43.98). Pamiętajcie, aby nie popełnić błędu przy wpisywaniu, gdyż przekręcenie nawet jednej cyfry będzie równoznaczne z negatywnym rezultatem połączenia.
Po kilku sekundach/minutach (w zależności od sprzętu i połączenia) zostaniemy przeniesieni do okna z
Statusem gry, gdzie ujrzymy spis graczy, którzy mają zamiar bawić się razem z nami. W tym momencie wszystko jest jasne i zaczynacie grać już w trybie on-line (rozgrywka jednak jest taka sama, jak dla pojedynczego gracza – z tą małą, acz wyrazistą różnicą, że przeciwnikami są „żywi” menedżerowie). Po wykonaniu czynności, które zaplanowaliście (czyli np. ustalanie taktyk, transfery i inne tego typu sprawy), wciskacie
Kontynuuj i czekacie, aż wszyscy gracze wykonają ruch w danej turze, co pozwoli na symulację kolejnych dni.
Drugim sposobem jest założenie własnej gry. Sprawa jest także dość prosta. Po pierwsze, należy w
Opcjach gry zaznaczyć
Uruchom jako serwer (nazwa nie gra większej roli).
Po wykonaniu tej czynności, dalej postępujecie analogicznie, jak w trakcie jednoosobowej rozgrywki (patrz akapit wyżej). Wybieracie naturalnie ligę, ustalacie bazę danych, etc. Po załadowaniu nowej rozgrywki przechodzicie do okna
Status gry, gdzie znajdziecie swoje
IP, które należy podać graczom, którzy mają zamiar dołączyć do rozgrywki. W trakcie gry możecie korzystać z
Chata menedżerskiego, który jednak nie jest nazbyt funkcjonalny (lepiej umówić się na IRC'u i tam prowadzić rozmowy odnośnie gry).
Jak więc widać, sprawa
grania on-line jest nad wyraz prosta i trudno doszukiwać się tutaj jakiś nadzwyczajnych i skomplikowanych rozwiązań. Dodam, że problemy mogą mieć gracze, którzy chcą hostować grę, a komputer mają podłączony do sieci LAN. Możliwe, że IP, które znajdziecie w statusie gry będzie złe i nie pozwoli pozostałym graczom na dołączenie do rozgrywki (błąd o braku połączenia z serwerem).
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ