To będzie mój najkrótszy poradnik w całym życiu, jednak niezwykle użyteczny w swojej prostocie. Otóż wpadłem na poniższy pomysł już dawno temu, ale cały czas zapominałem go przetestować. Teraz w końcu pamięć wróciła mi w dobrym momencie i jak się okazuje -
metoda działa bez zarzutu. Na pewno nie jestem jedynym, który to wymyślił, ale nie widzę nikogo, kto by to wcześniej opisał. Dlatego posłuchajcie, może komuś się przyda.
Jak w tytule -
przyspieszamy uruchamianie Football Managera o kilkanaście sekund. To banalnie proste!
Wchodzimy w miejsce, gdzie mamy zainstalowaną
aplikację Steam i podążamy wg poniższej ścieżki. Domyślnie będzie to:
C:/Program Files (x86)/Steam/steamapps/common/Football Manager 20XX/data/game/moviesW FM 2017 i starszych "data/movies", bez folderu "game".
W folderze "movies" znajdziemy
pliki wideo odpowiadające za intro gry (mogą się różnić w zależności od wersji). Wszystko, co musicie tutaj zrobić, to usunąć te zbędne. Do nich na pewno zaliczać się będą:
fm, fmt, license, loading_touch, partners, sega, si (na wszelki wypadek możecie je początkowo gdzieś wyciąć).
license, partners, sega, si - pojedynczo są za krótkie, by objąć cały czas ładowania, z kolei w dowolnym połączeniu wydłużają uruchamianie.
fm, fmt, loading_touch - do niczego nie służą (FM Touch korzysta z bliźniaczych plików z własnego folderu gry).
Teoretycznie możecie usunąć nawet wszystkie pliki, jednak wtedy czas ładowania gry będzie ozdobiony
pustym ekranem. Natomiast pozostawienie wybranych plików "loading" i/lub "static_splash_screen" (w nowszych edycjach gry) nie wydłuży czasu ładowania, a uruchamianie wyglądać będzie estetycznej.
Do FM 2017 najprościej usunąć wszystko z wyjątkiem pliku "
loading".
Od FM 2018 najprościej usunąć wszystko z wyjątkiem plików "
loading" i/lub "
static_splash_screen".
Gołym okiem widać, który plik za co odpowiada, więc możecie je kasować wedle własnego poczucia estetyki.
W FM 2017 przeprowadziłem szereg testów na laptopie ze średniej półki, by ustalić, jak pozostawienie określonych plików wpłynie realnie na tempo włączania. P
róby powtarzane kilkakrotnie, liczone od pojawienia się okna do wyświetlenia menu głównego. Oto rezultaty:
pusty ekran = 17 sekund
loading = 17 sekund
loading+SI = 18 sekund
loading+SEGA = 18 sekund
loading+partners = 19 sekund
loading+licences = 20 sekund
loading+licences+SI = 25 sekund (klikając myszką = ok. 24 sekundy)
loading+licences+SEGA = 25 sekund (klikając myszką = ok. 22-23 sekundy)
loading+licences+SEGA+SI = 30 sekund (klikając myszką = ok. 27 sekund)
loading+licences+partners+SEGA+SI = 40 sekund (klikając myszką = ok. 29 sekund)
Oczywiście czasy dotyczą mojego komputera i na waszych sprzętach
wyniki mogą się różnić. Niemniej jednak kilka wniosków jest żelaznych:
- domyślnie intro trwa około 40 sekund, klikając myszką jesteśmy w stanie przeskoczyć jego część, jednak nadal pozostaje nam 30 sekund, czyli zdecydowanie dłużej, niż gdybyśmy usunęli wszystkie pliki,
- im niższa liczba elementów, tym klikanie mniej skraca oczekiwanie (poniżej 20 sekund jest to już różnica ułamka sekundy - praktycznie niezauważalna),
- ładowania przy pustym ekranie i z dowolnym pojedynczym plikiem trwały tyle samo.
Gra jest więc warta świeczki, a najefektywniej będzie pozostawić sam plik "loading" lub "static_splash_screen" i po uruchomieniu FM-a cieszyć się wyskakującym natychmiastowo ekranem ładowania. Rezultat? Zyskujemy
ponad 10 sekund, a jeśli nie jesteśmy typem klikacza -
ponad 20. Profit!
Jeśli zaś chcemy skrócić czas uruchamiania FM Touch, analogicznie wchodzimy w (domyślnie):
C:/Program Files (x86)/Steam/steamapps/common/Football Manager Touch 20XX/data/game/movies
Słowa kluczowe:
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ