CM-Online został udostępniony dla tysięcy ludzi, którzy pragną zasmakować kariery managera klubu piłkarskiego. Serwis Assistan Manager przeprowadził więc wywiad z jednym z twórców gry, by dowiedzieć się szczegółowo jak przebiegły beta-test i jak wielką popularność przewidują osiągnąć. Nasz serwis przetłumaczył tą rozmowę.
Premiera, rozwój, beta-testyAssistant Manager:: CM-Online został udostępniony dziś dla szerokiej rzeszy graczy. W jak dużym stopniu jesteście pewni, że gra odniesie sukces i czy macie z góry przewidzianą grupę menadżerów na najbliższy rok biorących udział w rozgrywce?
Marcus Jacobs: Czy możemy być czegokolwiek pewni? Wierzymy, że gra daje dużo radości i na pewno wielu się z tym zgodzi. Nadaliśmy grze koncepcję postępującej ewolucji, jedynym sposobem na porażkę jest zignorowanie potrzeb naszych menadżerów czego oczywiście nie planujemy. Jest bardzo trudno przewidzieć roczną ilość użytkowników ponieważ nie wiemy nawet w jakich krajach CMO zostanie udostępniony. Czas pokaże.
A.M.: CMO zostało udostępnione około 3 tygodnie później od waszej faktycznie planowanej daty otwarcia, czy są jakieś szczególne powody tego opóźnienia? Jeśli tak, to jak znaczące one były?
M.J.: Były to zarówno powody biznesowe jak i dotyczące samej gry. Jesteśmy jednak zadowoleni że mieliśmy dodatkowy czas by ją dopracować. Pomimo tego że gra on-line nigdy nie jest do końca dopracowana, czasami może być zdecydowanie niekompletna.
A.M.: Beta testy zakończyły się w ostatnią środę, jak pan ocenia przydatność beta testerów i ile błędów szacunkowo wykryli?
M.J. Zakończone testy były niesamowicie potrzebne i pomocne. Zwróciły one naszą uwagę na wiele spraw na które szczerze mówiąc sami nie zwrócilibyśmy uwagi. Koniec końcom beta testerzy wykonali fantastyczną pracę, donosząc o wielu błędach i dokonując wielu sugestii. Sumując, wykonali ponad 1300 oddzielnych raportów. Wiele rzeczy sugerowanych podczas testów jest w przygotowaniu na dalszy rozwój wypadków. Podsumowując, jesteśmy bardzo wdzięczni wszystkim beta testerom.
A.M.: Ile szczegółów które sugerowali testerzy zostało dodanych w czasie beta testów i czy jest pan zadowolony ze sposobu w jaki zostały one wprowadzone?
M.J.: Niemożliwe do określenia. Wiele. Jednak o wiele więcej będzie wprowadzane na bieżąco, ponieważ wiele zmian do tej pory nie przetestowaliśmy na tyle wystarczająco by je od ręki wprowadzić. Jestem jednak zadowolony z ogólnych zmian.
Znaleźliśmy wiele prostych rozwiązań które uczyniły grę o wiele łatwiejszą.
A.M.: CM-Online przebyło długą drogę przez wiele etapów beta testów - czy podobne zmiany będą zachodziły podczas rzeczywistej gry? Czy będą zastosowane nowe rozwiązania lub będą zmienione pewne szczegóły?
M.J.: Absolutnie ,nawet więcej niż podczas beta testów. Podczas fazy beta testów musieliśmy skupić się na wykrywaniu i poprawianiu błędów z oczywistych powodów. Teraz, kiedy gra posiada już stabilne otoczenie, naszą uwagę przekierujemy na rozwój. Cały sztab ludzi będzie nadal pracował nad zmianami uruchomionej już gry, więc oczekujcie wielu usprawnień i nowych szczegółów w przyszłości.
A.M.: CM-Online będzie w dużej mierze zależeć od współpracy abonentów i od kreatywności wewnętrznych dziennikarzy gry - czy jesteście pewni, że takie podejście zadziała a jeśli nie to czy macie jakieś alternatywne plany?
M.J.: Wierzymy, że społeczność graczy podporządkuje się takiemu rozwiązaniu, my również będziemy z drugiego planu im w tym pomagać. Aczkolwiek są w tej chwili plany aby znaleźć lepsze rozwiązanie dotyczące sprawy gazet, jedno z nich polega na tym, by powiązać ze sobą "światy" gry co mamy nadzieję stanie się coraz bardziej powszechną modą. Do momentu kiedy to uruchomimy mamy czas by oszacować jego potencjał wśród naszych
menadżerów, dając tym samym możliwość lepszego startu nowemu rozwiązaniu dot. gazet. Na pewno zajmie to trochę czasu ale zapewniamy - wszystko przyjdzie.
Sama graA.M.: Czy tylko menadżerowie którzy wnoszą opłaty będą mieli możliwość pisać do wewnątrzgrowych magazynów i gazet czy też ta część gry będzie udostępniona dla wszystkich którzy będą mieli na to ochotę?
M.J.: Gazety będą pisane przez i przeznaczone dla menadżerów CMO, przewidujemy co prawda nieliczne gościnne udziały w rozgrywce ale w tej chwili nie ma takiej możliwości.
A.M. Czy gra będzie widoczna dla gości którzy nie biorą udziału w zabawie w celu zachęcenia ich do tego, czy też zobaczymy tylko próbki na stronie głównej tego co mogłoby na nas czekać?
M.J.: Do tej pory to jeszcze nie zostało ustalone. Ale kiedy gra się rozkręci na pewno tylko faktyczni menadżerowie będą mieli dostęp do grania i śledzenia rozgrywek.
A.M.: Ile "światów" gry przewidujecie na początek, z iloma CMO może sobie docelowo poradzić?
M.J.: Będziemy na bieżąco uruchamiać nowe światy wprost proporcjonalnie do tego, jak szybko będzie nam przybywać nowych menadżerów. Limit w tym momencie nie jest ustanowiony. W ogóle nie przewidujemy żadnych granic, ale oczywiście jeśli będziemy musieli ich utworzyć dużą liczbę w ciągu krótkiego okresu to wiadomo że może to nam zabrać trochę czasu.
A.M.:
Czy jest maksymalna liczba managerów biorących udział w grze z którą CMO może sobie poradzić czy też nie ma żadnych granic?
M.J.: Gra nie ma limitów. Jeśli wypełnimy jeden świat to utworzymy i udostępnimy następny - analogiczny.
A.M.: Czy na koniec sezonu gra startuje od nowa czy też wszystkie transfery są zachowywane a gra toczy się dalej jak w prawdziwym świecie? Czy mógłby pan szczegółowo wyjaśnić co się dzieje po zakończeniu sezonu?
M.J.: Gdy sezon się zakończy gra toczy się dalej. Umiejętności graczy są uaktualniane na podstawie treningu w minionym sezonie.
Transfery i inne zmiany również zostają zachowane. Gra we wszystkich "światach" toczy się swoim biegiem dalej, nigdy nie będzie restartu. Oczywiście dorobek punktowy w lidze zostaje wyzerowany. Jak w tradycyjnej rozgrywce Championship Managera gracze będą mieli możliwość długofalowego budowania drużyny, oczywiście w CMO zajmie to o wiele więcej czasu. W dodatku, na starcie gry nie ma żadnych gotowych recept na odniesienie sukcesu.
A.M.: Gra zostaje otwarta w środku sezonu, czy to oznacza że wszystkie drużyny zastaniemy w takim stanie, w jakim są w tym momencie? Czy Chelsea będzie liderem Premiership z 9-punktową przewagą? Czy też drużyny zaczynają z zerowym dorobkiem?
M.J. Wszystkie drużyny startują od zera, tak jakby zaczynał się nowy sezon. Kiedy gra w jednym ze światów zostanie rozpoczęta będzie później, będzie toczyła się swoim własnym życiem. Jeśli sprzedasz Johna Terry, będziesz musiał go odkupić jeśli będziesz chciał go z powrotem. Świat gry startuje zawsze z góry ustalonymi składami, ale potem o wszystkim decydują sami menadżerowie.
A.M. Czy zobaczymy dwuwymiarową prezentację wydarzeń meczowych w najbliższym czasie?
M.J. Niedługo się okaże. Oczywiście planujemy to zrobić ale zajmie to trochę czasu.
W tej chwili jest wiele ważniejszych spraw które musimy rozwiązać. Wszystko będzie wprowadzane, musicie być tylko trochę cierpliwi.
A.M.: Bardzo dziękujemy za rozmowę, doceniamy to, że zdecydował się pan poświęcić nam swój czas. Życzymy wielu sukcesów, zarówno dla Jadestone jak i dla samych graczy. Jeszcze raz dziękujemy.
Tłumaczenie: Nova
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ