Witaj Miles. Na początek gratulacje - wygląda na to, że SI pracując nad najnowszym Football Managerem wykonało naprawdę kawał dobrej roboty. Ten tytuł nie wzbudzał takiego zainteresowania wśród fanów prawdopodobnie od czasu FM 2005.
W końcu w grze ujrzymy tryb 3D - wielu fanów na to tak samo mocno liczyło, jak i się obawiało. Czy efekt Waszych prac jest dokładnie tym, co chcieliście osiągnąć? Czy piłkarze zachowują się płynnie i nie będzie podstawowych błędów graficznych w stylu np. przenikania przez siebie zawodników?
Tryb 3D już od długiego czasu zbliżał się coraz większymi krokami. W przeciągu ostatnich kilku lat podejmowaliśmy kilka prób zmierzenia się z tym wyzwaniem, a tę ostateczną rozpoczęliśmy jakieś 10 miesięcy temu.
Chcieliśmy stworzyć widok 3D dla sprawdzonego FM-owego silnika meczowego i właśnie to osiągnęliśmy. Jeżeli chodzi o animacje, to to co ukazaliśmy w filmikach stanowi niecałe 50% wszystkich animacji, jakie chcielibyśmy zaimplementować w grze. Z każdym dniem jest jednak coraz lepiej i jesteśmy zadowoleni z tego, jak przebiega ostatnia faza projektu. Podstawowa praca od środka została już wykonana, teraz naszym priorytetem jest wyłapywanie bugów.
Interesuje nas kwestia trybu 3D i jego powiązania z wyglądem wirtualnych piłkarzy. Czy będzie można zauważyć na boisku różnicę między Crouchem a Messim, między graczem czarnym a białym? Jeśli tak, to czy te atrybuty piłkarzy będą zmienne w czasie, np. junior w miarę upływu lat będzie rósł, a doświadczony piłkarz łysiał albo siwiał?
Wzięty pod uwagę został kolor skóry, kolor włosów, wzrost oraz waga.
Czy tryb 3D wpłynie na szybkość ładowania się gry i na wymagania sprzętowe FM 2009?
Nie będzie on spowalniał samej gry. Na pewno natomiast zwiększą się wymagania sprzętowe. Wszystko polega jednak na tym, że jeżeli twój komputer nie będzie w stanie poradzić sobie z trybem 3D, to domyślnie będzie ustawiony widok 2D. Poza tym minimalne wymagania i tak by wzrosły - z 3D czy bez niego - z powodu innych nowości, jakie pojawiły się w grze. Tak się dzieje co roku, z każdą kolejną odsłoną gry.
(...) konferencje prasowe mają swoje własne archiwa, więc można ich używać jako notatek.
Czy macie w planach w przyszłości rozwijać tryb 3D o widownie, kamery, fotoreporterów, podawaczy piłek, stewardów i oprawę typową dla różnych rozgrywek?
W tym wypadku sytuacja wygląda tak samo, jak ze wszystkimi innymi aspektami gry – wprowadzimy dodatkowe opcje w przyszłych wersjach, jeżeli uznamy, że zachodzi taka potrzeba.
Jedną z ogłoszonych już zmian, o której jednak - jak sam pisałeś - zapomniałeś wspomnieć w filmowej zapowiedzi, jest znaczne poprawienie kwestii newgenów. Czy mógłbyś nieco rozwinąć ten temat?
Zmiany zostały wprowadzone w module rozwijania się piłkarza, dzięki czemu młodzi zawodnicy będą poprawiać swoje umiejętności w bardziej realistyczny sposób, będzie można zaobserwować większe odchylenia w krzywej rozwoju piłkarza. Kluby będą szybciej rozpoznawać wśród swoich wychowanków prawdziwe perełki zdając sobie sprawę, ile są naprawdę warci. Także wzrost atrybutów będzie mocniej regulowany rodzajem treningu, jaki ustawimy naszym piłkarzom. Być może tym kwestiom poświęcimy też trochę miejsca na zbliżającym się blogu.
Jak się przedstawia grafika w najnowszej odsłonie, czy będzie można edytować więcej, np. murawę lub obecne na screenach reklamy wokół boiska?
Reklam nie będzie można modyfikować w żaden sposób. Nie jesteśmy jeszcze pewni co do samej murawy – chcielibyśmy, żeby istniała taka możliwość, ale na chwilę obecną nie wiemy, czy będzie to możliwe już w tym roku.
Mocno rozwinęliście rolę asystenta menedżera w FM 2009. Czy gra z tymi wszystkimi poradami nie stanie się zbyt łatwa?
Nie – zawsze możesz go po prostu ignorować!
Czy nasze relacje z mediami będą dotyczyły indywidualnych dziennikarzy czy całych gazet - niezależnie od tego, któremu z ich przedstawicieli odpowiadamy?
Potencjalnie obie opcje są możliwe...
W filmowej zapowiedzi FM 2009 wspominałeś o tym, że musimy uważać na to, co mówimy dziennikarzom, gdyż będą oni wszystko pamiętać. Czy mógłbyś podać przykład takiej sytuacji?
Powiedzmy, że obiecałeś grać ofensywny futbol, a pierwsze kilka meczów zremisowałeś po 0:0 – nie łudź się, że coś takiego przejdzie bez echa...
Ciekawi nas sens dodania opcji własnego komentarza w konferencjach prasowych - czemu ma to służyć i czy gra w jakikolwiek sposób przetwarza to na swój język? Co trzeba napisać, żeby zostało to przez nią zrozumiane i wywołało jej reakcję?
Ta opcja powinna mieć duże znaczenie głównie dla samego gracza, żeby pamiętał, co kiedy powiedział – konferencje prasowe mają swoje własne archiwa, więc można ich używać jako notatek. Kilka rzeczy może wywołać jakiś efekt w grze, ale jest to dość skromne, gdyż chcemy najpierw zobaczyć, jak gracze z tego korzystają, zanim zdecydujemy, że chcemy tę opcję rozwijać w przyszłości.
Wszystko polega jednak na tym, że jeżeli twój komputer nie będzie w stanie poradzić sobie z trybem 3D, to domyślnie będzie ustawiony widok 2D.
Na co wpływać będą spekulacje transferowe? Zawodnicy będą odczuwać presję z nimi związaną, czy może będzie więcej pytań do menedżerów zainteresowanych drużyn?
Mogą one wywoływać takie same skutki, jak plotki transferowe w realnym świecie oraz jak i jakakolwiek inna historyjka mediów w samej grze.
Czy nauczenie zawodnika nowych ulubionych zagrań wpłynie także na podniesienie jego atrybutów?
Ulubione zagrania piłkarza nie mają wpływu na jego atrybuty.
Czy bycie kobietą będzie miało duże znaczenie podczas rozgrywki, czy jest to raczej zmiana kosmetyczna?
Jest to ważna zmiana dla żeńskiej części społeczności grającej w FM-a i odzwierciedlenie ilości kobiet, które są zaangażowane we współczesną piłkę, głównie na szczeblu zarządowym czy lekarskim. Oczekujemy, że ta tendencja zostanie w najbliższych latach utrzymana.
Wielkie dzięki za poświęcony nam czas! Mam nadzieję, że nie zabraliśmy Ci go zbyt dużo.
Nie ma problemu! Dzięki za poświęcenie czasu na napisanie tych pytań :o)
Słowa kluczowe:
Komentarze (0)
Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie regulaminu i zapoznanie się z FAQ